CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Video@CARI Apa Kata Mereka? Lihat artikel

Kes Tipu Culik Amirah, Jadi Iktibar Atau Ikutan?

12-1-2016 09:02 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5038| Komen: 12

Description: Nur Amirah Athirah Abdul Majid, remaja perempuan berumur 14 tahun yang sebelum ini telah menggemparkan rakyat Malaysia dengan mendakwa dirinya telah diculik sebelum ditemui polis di sebuah stesen miny ...


Artikel : TS LOO
Video : Firdausz & TS LOO





Nur Amirah Athirah Abdul Majid, remaja perempuan berumur 14 tahun yang sebelum ini telah menggemparkan rakyat Malaysia dengan mendakwa dirinya telah diculik sebelum ditemui polis di sebuah stesen minyak di Kanchong Darat, Banting bakal didakwa bersama dengan teman lelakinya di Mahkamah Majisret 6 Januari lalu.

Seorang lagi suspek yang berusia 45 tahun yang didakwa bersubahat memberi perlindungan kepada Nur Amirah sebelum ini telah dibebaskan oleh pihak polis semalam tetapi akan dipanggil semula untuk menjadi saksi pendakwaan.

Menurut Ketua polis daerah klang utara, asisten komisioner mohd yusoff mamat, tindakan mendakwa diambil pihak polis bertujuan memberi peringatan kepada orang ramai agar perkara seperti ini tidak berulang lagi di masa akan datang.

Apa reaksi warga kota berhubung isu berkenaan? Jom kita saksikan rakaman wartawn CARI Infonet.
24

Bagus
23

Marah
15

Terkejut
18

Sedih
49

Lawak
37

Bosan

Friends Rank (166 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote malazya 12-1-2016 09:25 PM
umah meleis suka gatal biji memang
Quote ellejo 12-1-2016 09:36 PM
ikutan lerrr..trending hokey..viral viral viral.
nak hencap ,why bother? bangsatkan jah deyols tu mcm dek mirah the birah buat.
Quote GhostWalking 12-1-2016 09:40 PM
Tan Siew Loo u jangan berlakon kena culik pula nanti.kalau suka amoi kasi bunga mesti dia ok hahaha
Quote Skuau 13-1-2016 12:44 AM
Klo dia x 'berlakon',mner blh dia dn family dia 'femes' cm skrng.
Quote MeghanK 13-1-2016 12:48 AM
topik taun lepas ni..bosan derr
Quote mbhcsf 13-1-2016 12:53 AM
well...nak buat lagu mana lagi, masa depan adalah bagi mereka yg tekal tabah dan teguh pendirian dan daya tahan...kalau mcm ni memilih untuk rebah dan terlungkup then, atas pilihan sendiri...so...fikir fikirkanlah...
Quote SideKicks 13-1-2016 12:56 AM
Apa nak jadi bebudak sekarang nih?
Quote cendolsantan 13-1-2016 09:46 AM
bagi saya Nur Amirah dan rakan-rakannya harus 'disebat' agar anak-anak muda lain tidak ambil ringan terhadap perbuatan yang dilakukan.... berseronok tak kena tempat.
Quote Abangspek 13-1-2016 09:51 AM
Edited by Abangspek at 13-1-2016 09:52 AM

tukar la undang2 tu. Kalau dah suka sama suka, tak perlu pakai perkataan "rogol" dah untuk bawah umur. Sebab bila pakai perkataan rogol, seakan-akan hanya satu pihak bersalah walaupun sebenarnya dua-dua bersalah. Ramai sangat dah main permainan mangsa akibat dari undang-undang tersebut. Suka sama suka, bila break, report konon kena rogol. Senang sangat diputarbelit undang-undang macam tu

Hukumlah dua-duanya sekali, mereka dah cukup baligh untuk terima hukuman setimpal dengan kebodohan mereka. Biarkan diketahui sebagai pengajaran untuk semua orang. Hukuman sebagai pengajaran pada pesalah dan orang lain
Quote khairulazuan 13-1-2016 12:27 PM
doakn yg terbaik buat mereka


Quote khairulazuan 13-1-2016 12:27 PM
doakn yg terbaik buat mereka


Quote ultramantujuh 13-1-2016 01:00 PM
ibu bapa semua jangan lah sibuk mencari rezeki, sehinggakan mengabaikan anak-anak... saya sering tengok budak-budak Melayu menaiki basikal secara berkumpulan di atas jalanraya, cemas saya tengok! Pernah saya tanya mereka, jawapan adik tu kata mak bapa tiada di rumah, bosan tak ada orang, jadi keluarlah berbasikal dengan kawan...

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-7-2024 01:49 PM GMT+8 , Processed in 0.102589 second(s), 57 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top