CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Ekoran Kes Khalwat, Ruhainies Sedih Kecewakan Peminat Yang Masih Sayangkan Dirinya - "Belum Dibuktikan Bersalah Lagi"

4-7-2024 11:29 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 6592| Komen: 12

Description: Pelakon terkenal, Ruhainies, mengakui berasa sedih dan kecewa kerana telah mengecewakan peminat yang selama ini teguh menyokong kariernya, ekoran kes khalwat yang sedang dihadapinya.


Pelakon terkenal, Ruhainies, mengakui berasa sedih dan kecewa kerana telah mengecewakan peminat yang selama ini teguh menyokong kariernya, ekoran kes khalwat yang sedang dihadapinya.

Ruhainies, atau nama sebenarnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas, 32, menegaskan bahawa dirinya masih belum terbukti bersalah memandangkan kes tersebut masih dalam perbicaraan di mahkamah.

“Bila berlaku benda ini (kes khalwat), saya rasa macam sedih sebab saya kecewakan peminat yang masih sayangkan saya. Tapi sekarang ini, kes baru naik mahkamah, belum dibuktikan bersalah lagi. Jadi, saya harap semua boleh tunggu dan kita tengok macam mana (keputusan) nanti,” kata Ruhainies.

Pengakuan ini dibuat selepas prosiding baca pertuduhan kes khalwat membabitkan dirinya dan pelakon Aliff Aziz di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, semalam.

Kedua-dua pelakon tersebut mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Syarie Abu Suffian Abu Yaziz atas pertuduhan khalwat yang berlaku di sebuah kondominium di ibu negara pada 9 Mac lalu


Mahkamah menetapkan prosiding berikutnya akan disambung pada 17 Oktober depan. Sebelum ini, pada 20 Jun lalu, Aliff dan Ruhainies dibebaskan dengan jaminan mahkamah sebanyak RM1,500 setiap seorang.

Kehadiran mereka di mahkamah dipercayai adalah untuk lanjutan bon jamin berkenaan kes tangkap khalwat pada Mac lalu.

Kes ini menarik perhatian ramai apabila pada 9 Mac lalu, nama Ruhainies kembali menjadi bualan hangat selepas dia dan Aliff ditangkap berkhalwat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium di ibu negara.


Rentetan daripada insiden tersebut, bekas isteri Aliff, Bella Astillah, memfailkan cerai sebelum mereka bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan pada 13 Jun lalu.

Kes khalwat ini tidak hanya memberikan impak negatif kepada karier Ruhainies tetapi juga mengundang reaksi pelbagai daripada peminat dan masyarakat.

Dalam menghadapi cabaran ini, Ruhainies berharap semua pihak dapat bersabar dan menunggu keputusan mahkamah sebelum membuat sebarang spekulasi.

Sokongan dan doa daripada peminat diharap dapat membantu Ruhainies menghadapi ujian ini dengan tabah dan kuat. Prosiding kes ini akan terus menjadi tumpuan ramai sehingga keputusan muktamad diperoleh pada Oktober nanti.

Sumber : Murai.my

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote hokeypokey 5-7-2024 01:20 PM
camtu ko pegi pujuk peminat ko eh, mintak maap ngan diaorg
Quote myhairisbad 5-7-2024 02:26 PM
Ckp psl peminat.. kawan sekolah I dulu dia belajar jauh2 pun sanggup jgk dia belikan surprise gift kat perempuan ni.. bunga la apa la. Mcm delivery la kot. Ala2 fans tegar. Dulu2 tu masih hingusan lg. Skrg xtau apa citer masih lg ke tak ye dia minat perempuan ni
Quote sukanyanyi 5-7-2024 02:47 PM
Kat porem belom jumpa kan pemenat runes.. cuma ade kenalan iols dulu cakap pempuan yg dia rasa cantik tu contohnya mcm runes.. erm tak stuju tp mata masing2, suka hati lah
Quote Ytee 5-7-2024 06:00 PM
tak minat la
Quote goldcarrot 6-7-2024 12:34 AM
Mana3 baca pon dok kena hencap so wonder peminat dia ni dok tang mana sbb iols tk prnh jumpa
Quote kaedahnya 6-7-2024 03:45 AM
sukati hang la ruru, entah serius ka tak dengan alep tu pun. ke rasa berbaloi cinta mati sampai sanggup buat kawan baik sendiri macam tu. hang buat kat orang, orang pun boleh buat benda yang sama kat hang.
Quote noor2 6-7-2024 04:13 AM
Siapala yg jd peminat dia.....euwww
Quote bedahmenjuyah 6-7-2024 08:58 AM
Dah 32 lagak macam gadis sunti terkenyeh2 mcm naif bebenor. Konon2 teraniaya yucks
Quote Shayang 6-7-2024 09:05 AM
Ternampak ada bts cerita baru pasal kawan baik merampas laki kawan adakah kisah pasal kes dia nih? Watak penyondol tu  dahla nama
Noraini,lakonan pelakon tersohor.
Adira pun ada berlakon.
Quote 8Queen8 6-7-2024 07:20 PM
Aliff ada mandi tak ni? Muka dah tak nampak berseri macam waktu gerarvagaza dulu.
Aliff kena tanam rambut dan jambang lagi la.
Quote doubleA 6-7-2024 07:54 PM
Pernah try tengok episod 1 terjerat iqiy tapi tak lalu nak habiskan. Tengok muka ruru fake dgn alep meloya nak muntah terus stop. Cuma beberapa minit je mampu. Walaupun konon jalan cerita ok, iols memilih pelakon dari jalan cerita
Quote DeLuna85 6-7-2024 08:00 PM
Masih ada peminat ye?

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-7-2024 05:05 AM GMT+8 , Processed in 0.263241 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top