CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

‘Bayangkan Anak Saya Pergi Sekolah Orang Ejek, Bapa Kau Makan Harta Anak Yatim’- Ali Puteh

14-2-2024 10:39 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 15425| Komen: 160

Description: Pelawak dan usahawan, Ali Puteh hilang sabar apabila warganet terus menerus mengecam dan memfitnahnya berikutan kemelut yang berlaku antara dirinya dengan kakak ipar, Nor Hidayah Amzah yang masih berl ...


Pelawak dan usahawan, Ali Puteh hilang sabar apabila warganet terus menerus mengecam dan memfitnahnya berikutan kemelut yang berlaku antara dirinya dengan kakak ipar, Nor Hidayah Amzah yang masih berlarutan hingga ke hari ini. 

Menerusi siaran langsung di TikTok, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan tidak mampu menahan air mata kerana kesal dengan tomahan yang dilemparkan terhadapnya.

Dalam nada sebak, Ali berkata anaknya juga terkena tempias selepas isu yang melanda dirinya dan Hidayah sering tular dan mendapat perhatian di media sosial.

"Bayangkan anak saya pergi sekolah orang ejek ‘bapa kau makan harta anak yatim’. 

"Saya jual sambal elok-elok, tak kacau orang dan berniaga dengan isteri saya. Ada yang kata saya pakai duit anak yatim untuk berniaga. Astaghfirullahalazim.

"Orang tak faham, sebab tu orang bercakap. Itu sebab saya kata berhenti bercakap sebab ianya salah." 


Sementara itu, Ali juga memaklumkan bahawa dia menghormati perintah mahkamah berkenaan tanggungjawab terhadap anak arwah Abam iaitu Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia lima tahun.

"Orang tanya saya, ‘anak arwah tu tanggungjawab dan anak sedara’."

"Saya dapat surat hadanah dari mahkamah, kami tak boleh nak ambil anak tu tanpa sebab."

Bagaimanapun, pelawak berusia 34 tahun itu tetap menghargai kehadiran isteri yang banyak membantunya menyelesaikan bayaran saman terhadap Hidayah.

"Saya menangis dekat bucu katil, dia kata ‘tak apa aku ada, kalau tak cukup duit kita gadai barang kemas. Tak apa kereta aku pun ada, jom kita pergi jual’."


Terdahulu, Ali menyatakan dia kini sedang berusaha untuk melangsaikan bayaran tersebut dengan menjual motosikal dan mengumpul wang menggunakan hasil jualan sambal. 

Pada 18 Februari 2022, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur memerintahkan Ali dan tiga ahli keluarganya membayar RM60,000 kepada Hidayah kerana mengeluarkan kata-kata mengaibkan terhadap wanita itu di Instagram, dua tahun lalu.

Sumber: TikTok Ali Puteh/OhBulan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote menjad 14-2-2024 10:40 AM
So!
Perangai sendiri yang memgundang anak yang jadi mangsa. Maaih nak salahkan netizen. Ya ampunnnn

Quote sismarkonah 14-2-2024 10:41 AM
awat muka dia comei? rambut kepok-kepok. manja gitueww muka nangis2
Quote dewi_rina 14-2-2024 10:52 AM
Dah memang betul pun, kesian anak-anak ko ali.. Pegi sekolah kena ejek, sbb perangai bapak tak elok
Quote airmineral 14-2-2024 11:03 AM
mak bapak tlg jgn buat perangai pelik2 sbb terpalit kat anak2
sama jugak dgn anak2, buat apa2 akan terpalit kt mak bapa
berpada2 lah hidup
mulut org mmg xleh tutup
so elakkan la konflik terjadi
Quote acikbrown 14-2-2024 11:08 AM
Amboiii kemain peloles muka si Ali....
Quote likilu 14-2-2024 11:17 AM
sismarkonah replied at 14-2-2024 10:41 AM
awat muka dia comei? rambut kepok-kepok. manja gitueww muka nangis2

Kannn! Kalau tak pakai filter patut dia ni jual skincare timbang kilo je la, flawless angat. Boleh challenge skin nabila huda hitam manis licinnn je.

Makin gemok ke dia sekarang. Bahagia kot dihiburkan pesanan netizen non stop, rasa disayangi gitu. Dulu arwah mak ada buat salah tak kena rotan tak kena cubit, sekarang netizen ambik alih tugas tu. Sikit lagi ko nak kena rotan kena cubit ali.
Quote MoonRise 14-2-2024 11:17 AM
Dia jgk yang dulu2 sibuk keluarkan kenyataan itu ini.
Dah netizen memang la serba serbi nak amik tahu.
Quote princessmiang 14-2-2024 11:46 AM
Benda betul nak buat camne
Quote emera 14-2-2024 11:48 AM
Betul kan? Itu akibat dr perangai sialan ko. Hadap!!!
Quote anilanil 14-2-2024 11:50 AM
Asbab anak kena ejek usaha la jugak jual barang terpakai ko buat bayar saman dayah. Kalo tak kena ejek, mesti aman2 jer ko buat2 lupa.
Quote laksmanabentan 14-2-2024 11:53 AM
sbb tu tak payah nak gaduh2.. cari pasal tak tentu hala... kan kena kat anak...
Quote pocongkiutss 14-2-2024 12:01 PM
anilanil replied at 14-2-2024 11:50 AM
Asbab anak kena ejek usaha la jugak jual barang terpakai ko buat bayar saman dayah. Kalo tak kena ej ...

Baru nk ckp benda yg sama
Quote LadyCarefree 14-2-2024 12:06 PM
Dia nak cakap tak boleh ambil Hamzah dah kenapa? Ko kena bagi duit saraan Hamzah. Bukan ko kena physically bela.

Bengap dan jenis kulit tebal betul Litam ni.
Quote JunkMail 14-2-2024 12:07 PM
Orang suruh kau bayar nafkah anak sedara kau si Hamzah tu sebab memang tanggungjawab kau... Bukan suruh kau pergi ambil budak tu bela.. bagi nafkah je biar mak dia lah bela. Mesti kau tak nak kasi duit free free kat dayah kannn..

Dasar lelaki tak tau tanggungjawab..
Quote Carcosa 14-2-2024 12:12 PM
So? So? So? Ko skolah tak??
Tetappp nak selitkan cerita bini Yindog dia tu terpaling mithali. Kalau bini ko baik sgt, dia akan nasihatkan ko kejalan yg benar. Bkn sokong ko buli2 akak ipor ko! Yihhhh aku anti betul bini ei Litam ni, taktau kenapa
Quote MadameOnion 14-2-2024 12:18 PM
memang betul pun kau makan harta anak yatim kan? sekarang anak kau terima la balasan sbb perbuatan jahat kau
Quote matjerk 14-2-2024 12:22 PM
Walau aku x suka dia..
Walau aku x percaya sedikit habuk yg kuar dari mulut dia...
Tp aku percaya klu anak2 dia kena ejek kat sekolah tu, sebab budak2 mmg akal nya mcm tu... kdg mak ayah dh pesan jgn dok mengejek2 kwn2.. nak gak di ejek2... kdg budak2 ni x tahu pun apa yg diejek tu... sbb tu mak ayah ni sebolehnya nak protect anak2 dorang... terutamanya kes anak MN baru2 ni.. aku heran org yg anggap MN over react bilamana identiti anak dia didedahkan.. siap nama penuh.. etc etc... org yg sewenang2 nak dedahkan ni.. sebab dia belum ada naluri keibubapaan tu.. sembang je sayang kononnya.
Tp
Quote watachiwa 14-2-2024 12:25 PM
jauh beza dia dgn arwah Abam
Quote KamikuP 14-2-2024 12:43 PM
Padan muka Alitam susun

Lihat semua komen(160)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

16-4-2024 03:27 PM GMT+8 , Processed in 0.266249 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top