CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

“Berak Tepi Jalan Mana Nak Ngaku” - Ali Puteh Dedah Perangai Sebenar Hidayah

6-2-2024 06:44 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 21276| Komen: 160

Description: Selepas lama senyap, tiba-tiba kecoh pula isu melibatkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Siti Norhidayah.


Selepas lama senyap, tiba-tiba kecoh pula isu melibatkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Siti Norhidayah.

Dalam temubual bersama mStar, Ali menjelaskan pembahagian harta faraid arwah Abam sudah diselesaikan bulan lalu. Katanya, semua orang sudah dapat hak masing-masing termasuk balu arwah.

Apa yang belum setel hanyalah hutang saman yang dikenakan mahkamah terhadapnya iaitu RM75,000. Tapi kata Ali, dia sudah berusaha pelbagai cara membuat rundingan tetapi ditolak Hidayah.

Di TikTok, pelawak yang kini berniaga sambal petai menceritakan kembali kronologi kes tersebut.




Di ruangan komen, Ali dilihat mempertahankan diri apabila masih ada netizen yang tak berpuas hati dengan kenyataan yang dibuatnya.



Ali juga menafikan dakwaan netizen bahawa dia bersikap tamak menyebabkan kontroversi tercetus. Ali meminta netizen yang nak tahu cerita sebenar supaya menghantar mesej kepadanya di Direct Message (DM).



Dalam masa yang sama, Ali meminta netizen bertanyakan kepada Hidayah sendiri apa yang telah dia lakukan. Ali juga menafikan Hidayah berada di pihak yang tersakiti, “Tiada siapa nak mengaku apabila berak di tepi jalan”, katanya.

Apa kebenaran yang disembunyikan Ali agaknya ya?

Kredit: TikTok Ali Puteh/OhMedia

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote nena9042 6-2-2024 06:38 PM
Apa laaa macam meminta kena saman lagi
Dah la, duduk la sesenyap
Takde siapa sempurna
Tapi dalam hal ni dah sah kau yang salah
Mengadu je la kat bini apa benda tak puas hati
Quote Manusiabesa 6-2-2024 06:49 PM
Xpe la klu dia xngku pun. Tahi dia tu bkn dia paksa suh org telan pon. Lain la ko. Ko dgn skli bini2 ko berak kt dpn umh org. Lu langsi dgn pompuan lu berani la hitam.
Quote Orgkgdukobesi 6-2-2024 07:04 PM
Semoga kebingaian Ali susun ni tak menurun kepada  waris2 nya
Quote jihyomelly 6-2-2024 07:05 PM
bertahun tak abis menyusun lagi..
Quote hasniey 6-2-2024 07:13 PM
Sbb dia mntak byr ansuran kan.sebelum ni kan dh ada mention psl byr ni.hidayah xnak sbb xpercaya.
Kata lah nk byr 100 sebulan.smpaibhamzah abes sekolah hutang xsetel2.silap2 dia mati dulu
Quote anilanil 6-2-2024 07:17 PM
Ko nak bayar ansuran & sistem barter tolak 3 biji motor kan? Hmmm...memang mengundang amarah la. Dah nak buat bijak sgt nak susun, sila la uruskan penjualan 3 biji motor tu.
Quote jejai 6-2-2024 07:21 PM
Bila nak habis daaa
Quote becir 6-2-2024 07:40 PM
Ali bodoh hidup pun menyemak
Quote markonahlah 6-2-2024 07:46 PM
Muka busuk hati busuk..dayah sila saman dia lagi
Quote Rogue98 6-2-2024 07:47 PM
Saman tak habis bayar lagi banyak cakap pulak...nak kena saman lagi agaknye
Quote ohsoyaya 6-2-2024 07:48 PM
Kau yg kena byr kau pulak byk peel mntk itu ini. Pastu meroyan
Quote krustykrab 6-2-2024 08:19 PM
Tak caya la aku dgn sitam ni..kalau betul dayah ada buat sesuatu yg salah mesti sitam dah canang 1malaysia.
Ko runding nk bayar. Cer citer ko nk bayar dgn apa sebenarnya? Dgn moto buruk ko? Installment rm50 sebulan?
Quote Tokeybundle 6-2-2024 08:32 PM
Litam body. Makin byk bunyi makin terserlah kobodohan kau litam
Quote syamzana 6-2-2024 08:52 PM
retis lain cite laki berskandal siap nikoh disiam...cerai bini first, bekas bini dah siap lovey dovey dgn plakon indon, yg kalut ribut nak bercerai tup2 rujuk balik, masuk plak kes bideo ngeseks penyanyi busuk sampai cerai berai lakibini siap bergasak tuntut anak angkat....yg dia ni cite perihal harta secoet tak habis2 lagi, saman pun tak berbayar lagi. betul la kot, hamzah masuk sek men pun agaknya tak habis lg cite ni
Quote kaedahnya 6-2-2024 08:57 PM
diamla dekk. ko rasa, kalu abang ko ada lagi, dia buat apa tengok ko treat anak bini dia macam sekarang ni?
Quote Myhappyending 6-2-2024 08:58 PM
Kalo saman tak payah bayar apa guna kena saman ?
Quote sharlenetexas 6-2-2024 09:33 PM
Tak serik2 lagi dia ni.


Quote Duta lover 6-2-2024 09:54 PM
Macam sama busuk dgn perangai noh hujan
Quote delia3003 6-2-2024 09:56 PM
Edited by delia3003 at 6-2-2024 09:58 PM

Sibuk pulak hal orang berak tepi jalan tapi tak mengaku, hang berak tepi jalan mengaku tak? Tanya je. Sebelum sibuk pasal berak orang lain, lebih baik jaga berak sendiri.

Koyak ke sebab tu rasa nak lepas perasaan? Diam lagi baik.

Lihat semua komen(160)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 05:18 AM GMT+8 , Processed in 0.048250 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top