CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

“Hati-Hati, Orang Rohingya Cuba Nak Ceroboh Rumah Orang", Warga Rohingya Beri Alasan Silap Rumah, Lepas ‘Tertangkap’

2-2-2024 03:11 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 16661| Komen: 33

Description: PETALING JAYA – Tiga beranak yang disyaki warga Rohingya ‘tertangkap’ ketika cuba membuka pintu pagar sebuah rumah di Taman Jujur, Sikamat, Negeri Sembilan pada Rabu lalu.

PETALING JAYA – Tiga beranak yang disyaki warga Rohingya ‘tertangkap’ ketika cuba membuka pintu pagar sebuah rumah di Taman Jujur, Sikamat, Negeri Sembilan pada Rabu lalu.

Mereka memberi alasan tersilap rumah sebelum segera meninggalkan pekarangan kediaman tersebut.

Aksi mereka dirakam menerusi rakaman papan pemuka (dashcam) yang dipasang pada kenderaan pemilik rumah.

Berkongsi cerita kejadian di laman X, pemilik akaun Onigirisara berkata, dia dan keluarganya menyedari kejadian itu selepas mereka pulang ke rumah sekitar pukul 9.59 malam, kelmarin.

Katanya, mereka sekeluarga terkejut apabila secara tiba-tiba melihat seorang wanita asing cuba membuka pagar rumahnya sambil ditunggu seorang lelaki yang menunggang motosikal.

“Hati-hati, orang Rohingya cuba nak ceroboh rumah orang. Rabu, 31 Januari 2024 pada pukul 9.59 malam.

“Kami sekeluarga keluar makan dan tiada siapa di rumah. Ketika kami sudah sampai di depan rumah, kelihatan ada dua orang Rohingya dan mereka membawa seorang kanak kanak kecil di bakul motor dan parkir di depan rumah kami.


“Perempuan Rohingya tersebut kelihatan sedang cuba membuka pintu pagar rumah kami dan lelaki itu tunggu di atas motor,” ciapnya.

Tambah pemilik akaun tersebut, dia juga terkejut dengan alasan tiga beranak terbabit yang hanya memaklumkan mereka tersilap rumah tanpa sebarang permohonan maaf dibuat.

“Kalau betul salah rumah, kenapa nak kena buka pintu pagar rumah kami dan tidak memberi salam dahulu?

“Hati-hati guys (semua), mereka ini makin melampau boleh suka hati masuk rumah orang, nak buat apa pun tak tahu,“ pesannya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata orang ramai menggesa pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk lebih kerap membuat rondaan sekitar taman perumahan dan juga kawasan parkir awam bagi menangani isu jenayah seperti ini.

“Polis kena kerap turun padang, buat rondaan di kawasan rumah, parkir sebab kawasan-kawasan ini bersepah orang Rohingya, warga asing ambil kesempatan. Ada yang cuba buka pintu kereta orang awam, buka pagar rumah orang awam. Bahaya,” tegas Zulhusni.

“Risaunya, makin menjadi-jadi puak Rohingya ini, makin samseng dekat negara orang. Kerja malas sibuk nak buat jenayah,” kata Haqim.

“Minta pihak berkuasa gempur dan buat operasi lebih kerap ‘angkut’ warga asing ini,” ciap Haslinaa. 

Sumber – KOSMO! ONLINE

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote stingerpressor 2-2-2024 03:23 PM
Abangla dgn Abang rohingya ko jumpa ,saper ko katok dulu?

Quote jas7512 2-2-2024 03:24 PM
Klu i blh cipta racun yg bg mampus semua puak parasit rohingya celaka ni..bestnya....x kan dibiarkan walau sekor pun hidup
Quote Binodino 2-2-2024 03:33 PM
Selamat malam rohingya meski kau lena di sisi mayat.

Bullshit
Quote namieamuro 2-2-2024 03:34 PM
die igt org bodoh mcm die? pdhl dh aim ler tu nk amek brg kt porch rumah org kan
Quote anony-mous 2-2-2024 03:36 PM
jas7512 replied at 2-2-2024 03:24 PM
Klu i blh cipta racun yg bg mampus semua puak parasit rohingya celaka ni..bestnya....x kan dibiarkan ...

Guna racun tikus dlu. I plak rasa nk bakar perkampungan rohingya. Puak2 ni kalau x cantas jd la mcm puak kemboja, boyan, acheh yg dah dominasi paya jaras, gombak
Quote kechikchomel 2-2-2024 03:56 PM
kat kawasan perumahan iolss indonesian yg buat camni. siang2 buta dia buat.
samalah MO dia. main masuk je rumah orang. pastu bila tuan rumah perasan, dia cakap salah rumah.
Quote cmf_PariS 2-2-2024 04:25 PM
kechikchomel replied at 2-2-2024 03:56 PM
kat kawasan perumahan iolss indonesian yg buat camni. siang2 buta dia buat.
samalah MO dia. main mas ...

woaaa bahaya gile!
Quote prettyuglybabe 2-2-2024 04:27 PM
sapa yang sayang sangat rohingya tu sila kutip mereka ni duduk rumah korang..
Quote Skuau 2-2-2024 04:31 PM
awat x simbah ayaq panas...asid ke???
Quote I.K.A888990 2-2-2024 05:10 PM
benci betul aku dgn set2 ni
boleh mati la menyampah perangai mcm lahanat
Quote jejai 2-2-2024 07:36 PM
benci betul aku geng ni punca makin banyak jenayah..ksygn wak jahid la ni
Quote jas7512 2-2-2024 07:42 PM
anony-mous replied at 2-2-2024 03:36 PM
Guna racun tikus dlu. I plak rasa nk bakar perkampungan rohingya. Puak2 ni kalau x cantas jd la mc ...

Kan...pati trrutama rohingya ni bawa sekali masalah sosial..rasa nak luku je kepala pemmpin msia yg sibukkan rohingya ni dulu..rakyat msia masih byk tak terbela sibuk dgn rakyat asing pula
Quote aku_best 2-2-2024 07:47 PM
Edited by aku_best at 2-2-2024 07:51 PM

Harap2 puak2 rohingya ni ceroboh masuk rumah menteri plak..
Quote aku_best 2-2-2024 07:47 PM
Sementara itu pihak berkuasa dan kerajaan masih berdiam diri dan tiada tindakan tegas untuk membenteras warga asing di Malaysia..warga asing anak emas kerajaan...
Quote Belibis 2-2-2024 08:20 PM
jas7512: Klu i blh cipta racun yg bg ma ...

Tak perlu sampai cipta racun punnnn..benda dah siap ada kat pasaran..cuma berani nak meracun atau tak ajer.
Quote lavendernovella 2-2-2024 10:42 PM
Biler agaknya nak dikutip dan hantar balik....
Quote kotakominami 2-2-2024 11:03 PM
Mane geng ngo yg duk bekap diorang dulu....kalau dh teruk sgt pakat kutip je campak kt zoo melaka bagi rimau mkn....
Quote antikorok 2-2-2024 11:14 PM
Ni haaaa video puak2 Rohingla ni nak pecah rumah orang. Lepas kena tegur tuh teross berlalu buat muka tak bersalah senyom2 macam kerang busok!

[twitter]https://twitter.com/onigirisara/status/1752714172717298149[/twitter]


[twitter]https://twitter.com/onigirisara/status/1752715014828708330?s=20[/twitter]
Quote Jitu 2-2-2024 11:23 PM
siap ada motor tu padahal rohingya mana ada lesen

btw sedap pulak tengok bungkus cekedis tu

Lihat semua komen(33)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 09:51 PM GMT+8 , Processed in 0.274786 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top