CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
CARI Infonet Portal Portal Utama Confession Lihat artikel

Dah Tak Cantik, Tak Seksi- Isteri Struggle Kuruskan Badan, Tertekan Suami Asyik Perlekeh Tak Nampak Hasil

9-10-2023 02:25 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 1990| Komen: 5

Description: Badan seorang isteri menjadi gempal selepas mengambil pil perancang kehamilan.
Badan seorang isteri menjadi gempal selepas mengambil pil perancang kehamilan.

Bertambah sadis apabila suaminya tidak menghargai kerja keras yang dilakukan dalam usaha menurunkan berat badan.


Gambar Hiasan

"Saya tengah cuba kawal pemakanan, tapi suami kata saya asyik bagi alasan sebab walaupun dah berbulan-bulan jaga makan tapi masih sama je. Suami tak percaya pada proses.

"Dalam masa tujuh bulan dah turun lima kilogram (kg), tapi sejak dua bulan lepas susah betul nak turun walau satu kilogram pun, tak naik dan juga tak turun.

"Secara keseluruhan, saya rasa badan saya sihat sebab setiap hari saya bersenam, sekurang-kurangnya satu jam sehari. Stamina okay, dan saya pun ada masuk banyak kelas senaman baru-baru ni.

"Saya akui, kadang tu saya ada juga tertewas diet sebab tergoda nak makan benda manis," luahnya di media sosial.

Menurut wanita itu, ekoran kata-kata suaminya dia berasa sedih dan mula tidak yakin dengan diri sendiri.

"Saya rasa buruknya diri saya ni walaupun badan rasa semakin sihat. Sedih terutamanya apabila pernah janji dengan suami untuk kurus tapi tak berjaya capai target lagi.

"Suami pula kata dia tak nampak apa-apa perubahan pada diri saya walaupun dia tahu saya sedang berusaha keras. Kami akan gaduh sebab perkara ini dan saya rasa diri saya sangat tak berharga.

"Setiap kali tengok badan orang lain kurus, saya akan kecewa yang amat dan rasa suami mereka mesti gembira untuk ada isteri yang jelita. Sementara saya, suami tak rasa saya cantik dan seksi.

"Susahnya nak turunkan berat badan ni, saya rasa tertekan. Tolong doakan saya untuk jadi isteri solehah dan cantik di mata suami," ujarnya menutup bicara.

Di ruangan komen rata-rata warga maya menyelar suami wanita tersebut yang sepertinya tidak mempunyai empati.

"Entahlah tak faham aku dengan suami macam ni. Usaha tu dah ada cuma awak tak dapat sokongan daripada suami kalau dia asyik buat awak terasa.

"Tak perlu fikir sangat apa suami awak cakap, teruskan berusaha, awak buat ni untuk diri awak. Nanti lambat laun mesti akan nampak juga perubahan tu.

"Sis ni dah ada permulaan yang positif cuma suami mulut lancang sangat, itu yang terasa susah," kata sebahagian warga maya. -CARI

Sumber: mStar

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan
Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chacon 9-10-2023 06:45 PM
buat apa pakai pil...lemahhhh
Quote CiVault 16-10-2023 10:02 AM

This is the problem for husbands and wives when you are no longer sexy, they think that when you give birth, your body is still sexy, but taking pills is not a solution because it has side effects, you can gain more weight, so I recommend consulting a doctor. Local citations
Quote nebbit 16-10-2023 12:38 PM
Napeee yaaa. Org kte bila kurus tu cantik, bila putih tu lawa. Kalau org tu badan nya bsar tp pandai bergaya, groom well still boleh cantik and menawan apa. X pahammm laa
Quote mengapainisemua 16-10-2023 01:46 PM
jeles tengok org kurus! muda2 duku tak sangka boleh membesar dgn jayanya
Quote belacan_gurl 20-10-2023 08:30 AM
Aku mmg akan bagi semangat kat rakan2 yg dah kawin tapi badan membesar sampai nampak 3 perut ....kalo bkn utk suami tapi at least jaga untuk kesihatan ...aku mmg akan tegur bila nmpk dorg melebihi had minum air manis atau mkn x jaga...biarlah dorg marah tapi kena tegur...buruk sgt ada 3 lapisan perut ye

Lihat semua komen(5)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-3-2024 08:00 AM GMT+8 , Processed in 0.042107 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top