CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Perut Wanita Hamil Ditoreh, Mayat Dibakar- "Adik Kurang Ceria, Tak Selera Makan"

25-5-2023 09:12 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 6588| Komen: 120

Description: SABAK BERNAM – Seorang pelayan restoran yang menjadi mangsa bunuh dan dibakar oleh kekasihnya sendiri dikatakan tidak ceria seperti selalu.
SABAK BERNAM – Seorang pelayan restoran yang menjadi mangsa bunuh dan dibakar oleh kekasihnya sendiri dikatakan tidak ceria seperti selalu.

Kakak mangsa yang enggan dikenali berkata, adiknya yang merupakan anak kelima daripada enam beradik mengadu tidak sihat dan hanya bekerja separuh hari, kelmarin.


Foto: Kosmo

“Dia (mangsa) kemudian sempat pulang ke rumah keluarga kami pada sebelah petang sebelum keluar untuk menemui rakannya.

“Namun, saya berasa tidak sedap hati apabila mendapati dia masih tidak pulang sehingga ke malam dan gagal hubungi telefonnya” katanya sebak ketika ditemui di kediaman keluarganya di sebuah kampung di Sungai Besar.



Mangsa yang berusia 21 tahun merupakan anak yatim piatu selepas ibu bapanya meninggal dunia masing-masing sejak tiga tahun lalu dan Ogos lalu.

Jelas wanita itu, dia terkejut apabila menerima panggilan daripada majikan adiknya itu mengenai penemuan satu mayat, kira-kira pukul 5.30 petang semalam.

“Kami kini menyerahkan kepada polis bagi menjalankan siasatan dan mengharapkan keajaiban berlaku. Ahli keluarga juga masih berada di Hospital Sungai Buloh bagi mendapatkan perkembangan lanjut,” ujarnya.

Katanya, mangsa disifatkan sebagai seorang yang ceria dan peramah biarpun agak perahsia.

“Saya tidak begitu mengetahui tentang hal peribadinya sejak kami tinggal di rumah sewa sama di sekitar daerah ini.

“Kami kali terakhir berjumpa pada malam Ahad lalu ketika makan malam bersama keluarga dan dia dilihat agak kurang sihat dan tak selera makan,”jelasnya.-CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote supernaturalee 25-5-2023 10:19 AM
awat ganaih sgt ni
hopefully dpt tangkap sok bg penjara seumur hidup tanpa parol
ltk dlm box would be so much better



Quote None68 25-5-2023 10:22 AM
supernaturalee replied at 25-5-2023 10:19 AM
awat ganaih sgt ni
hopefully dpt tangkap sok bg penjara seumur hidup tanpa parol
ltk dlm box would b ...

Mmg dah kena tangkap pun pelakunya, budak lagi umur 20. Kesian jugak mangsa ni anak yatim piatu dah 3 tahun, sejak 18 la tu..Allah dah ambik awal..
Quote krustykrab 25-5-2023 10:28 AM
Maaf la...kalau dh umo mcm tu blh lg ke gelar anak yatim piatu...
Quote krustykrab 25-5-2023 10:29 AM
None68 replied at 25-5-2023 10:22 AM
Mmg dah kena tangkap pun pelakunya, budak lagi umur 20. Kesian jugak mangsa ni anak yatim piatu da ...

Budak u katanya... Dh ada gf pon..iols rasa dia nk main² kan je arwah ni.
Quote None68 25-5-2023 10:33 AM
krustykrab replied at 25-5-2023 10:28 AM
Maaf la...kalau dh umo mcm tu blh lg ke gelar anak yatim piatu...

Ambik kira umur masa orgtuanya meninggal..baru lagi kan..dia pun patutnya masih atas tanggungjawab mak/pak sedara..lainlah klu dah bersuami, dah beranak pinak
Quote sara_thrash 25-5-2023 10:36 AM
memang la tak ceria & takde selera makan. orang yang ada suami pun kebanyakkan awal2 pregnant macam tu.

arwah ni dengan masalah jantan tak guna tak moh bertanggungjawab lagi nak kena fikir.
Quote syaz_lina 25-5-2023 10:37 AM
kesian mak pak kat barzah sana..mengandung luar nikah, kena bunuh kandungan kena toreh. apa la nak jadi dunia akhir zaman ni
Quote supernaturalee 25-5-2023 10:41 AM
None68 replied at 25-5-2023 10:22 AM
Mmg dah kena tangkap pun pelakunya, budak lagi umur 20. Kesian jugak mangsa ni anak yatim piatu da ...

x btl la berita smlm kata umur 17 ke 18 tahun mcm tu

anyway tu la
x blh nk lepas ke public dh klu gini
sbb ganas sgt
unpredictable
kot nk buat lg kt org lain



Quote sara_thrash 25-5-2023 10:43 AM
krustykrab replied at 25-5-2023 10:28 AM
Maaf la...kalau dh umo mcm tu blh lg ke gelar anak yatim piatu...

kan.


boleh panggil anak yatim piatu kalau belum baligh. Ni kalau dah pregnant maknanya dah baligh so istilah anak yatim piatu tak boleh digunapakai lagi. kadang tak faham dah tua bangka dok anak yatim piatu lagi.


Quote krustykrab 25-5-2023 12:22 PM
None68 replied at 25-5-2023 10:33 AM
Ambik kira umur masa orgtuanya meninggal..baru lagi kan..dia pun patutnya masih atas tanggungjawab ...

Syeikh Syams al-Haq al-‘Azim Abadi menukilkan kenyataan Ibn Ruslan yang menyebut: Apabila anak yatim sama ada lelaki atau perempuan telah mencapai usia baligh di mana mereka telah bermimpi seperti kebanyakan orang, maka hilanglah baginya status keyatiman secara hakikat dan berjalan ke atasnya hukum baligh.[6]

Dalam kitab al-Muhazzab turut dinyatakan: Yatim adalah seorang yang tidak mempunyai bapa dan dia belum baligh. Tidak dinamakan yatim bagi orang yang sudah baligh.[7]

-kalau ikut tanggu gjwb n nafkah tu mmg masih lg ditanggung waris. Tp nk gelar anak yatim piatu pada usia mcm tu mmg tk kena.
Quote annehuda 25-5-2023 12:38 PM

die baru 21 tahun kak, baru kehilangan orang tua, waktu macam ni dia masih fragile. walaupun dah baligh tak boleh dipanggil anak yatim piatu.  King Charles tu yang mak meninggal umur lanjut pun dia terkesan jugak emosinya. ni kan pulak baru 21 tahun. ko sendiri pun masa umur 21 tahun tu dah matang sangat ke?
Quote midori888 25-5-2023 12:44 PM
Edited by midori888 at 25-5-2023 12:45 PM
annehuda replied at 25-5-2023 12:38 PM
die baru 21 tahun kak, baru kehilangan orang tua, waktu macam ni dia masih fragile. walaupun dah b ...



kan...biar lah nak panggil dia anak yatim piatu pun, budak baru 21 tahun kot...budak baru nak hidup kot....lain lah dah tua mcm meols nie ha..lgpun bukan arwah yg pompang sana sini kata diri dia anak yatim piatu...
Quote asfaz 25-5-2023 12:48 PM
krustykrab replied at 25-5-2023 10:29 AM
Budak u katanya... Dh ada gf pon..iols rasa dia nk main² kan je arwah ni.

Gf dia tu ai rasa baru lagi . Dgn arwah ni dah setahun
IMG_20230525_000814.jpg
Ni mak gelpren dia Komen. Ai rasa tak putus pun ,pasang sparepart.
Quote dua_chzy 25-5-2023 12:50 PM
asfaz replied at 25-5-2023 04:48 AM
Gf dia tu ai rasa baru lagi . Dgn arwah ni dah setahun

Ni mak gelpren dia Komen. Ai rasa tak putu ...

Babi kau nak sedih2. Anak orang mati dibunuh, kau nak sedih2 bagi pihak pembunuh.
Quote dua_chzy 25-5-2023 12:52 PM
asfaz replied at 25-5-2023 04:48 AM
Gf dia tu ai rasa baru lagi . Dgn arwah ni dah setahun

Ni mak gelpren dia Komen. Ai rasa tak putu ...

Pehtu sibuk nak husnuzon. Mamat tu psikopath sial, psikopathhhhhh sebab tu depan orang nampak baik tapi bila takda orang tengok, Tuhan ja tau muka sebenar dia!

Level toreh perut ni bukan level aku tak sengaja terbunuh kau sebab tekanan perasaan. Ni level psikopath killing baiiiiiiii
Quote sara_thrash 25-5-2023 01:07 PM
Edited by sara_thrash at 26-5-2023 11:46 AM
annehuda replied at 25-5-2023 12:38 PM
die baru 21 tahun kak, baru kehilangan orang tua, waktu macam ni dia masih fragile. walaupun dah b ...

maybe ko boleh cari pengertian yatim & had umurnya. klu malas, ko boleh baca apa yg krab share tu.  


& lepas ni kalau aku tak reply maksudnye aku malas nak bertekak dengan orang macam ko ni!


Quote asfaz 25-5-2023 01:09 PM
dua_chzy replied at 25-5-2023 12:52 PM
Pehtu sibuk nak husnuzon. Mamat tu psikopath sial, psikopathhhhhh sebab tu depan orang nampak baik ...

IMG_20230524_214644.jpg Screenshot_2023-05-25-00-03-33-26_f69139cffc4d135a71392e13634f144a.jpg

Sakit hati tak baca? Geram aje baca Komen ni
Quote krustykrab 25-5-2023 01:12 PM
asfaz replied at 25-5-2023 12:48 PM
Gf dia tu ai rasa baru lagi . Dgn arwah ni dah setahun

Ni mak gelpren dia Komen. Ai rasa tak putu ...

Sorg utk buat bini
Sorg utk geli²

Ke neraka la jantan mcm ni
Quote VespaSilbe 25-5-2023 01:19 PM
Sayang gf sgt2 tapi tetap curang sampai katil.. bbnu apola korang pikir cemgini.. kbat sgt yeh
Kitaorang dulu kalau nampak bf kawan dengan betina lain cepat2 suruh putuih

Lihat semua komen(120)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 01:07 AM GMT+8 , Processed in 0.232796 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top