CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Jika Tol Tidak Naik, BR1M Akan Berkurang - Najib

19-10-2015 10:33 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 18764| Komen: 241

Description: Berikutan kadar tol yang diumumkan naik bermula 15 Oktober lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tampil mempertahankan situasi itu sebagai satu keperluan.
Oleh Adib Za

Berikutan kadar tol yang diumumkan naik bermula 15 Oktober lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tampil mempertahankan situasi itu sebagai satu keperluan. 


"Kita terpaksa meningkatkan kos. Kita tiada pilihan. Jikalau tidak naik, pampasan perlu dibayar. Perjanjian tol ditandatangani 20 tahun lalu di mana jika tiada kenaikan kadar tol, kita perlu membayar pampasan. Jadi apabila kita membayar pampasan, peruntukan untuk perkara lain juga berkurangan. Kurang duit untuk BR1M.

"Gerakan mahu saya meningkatkan harga BR1M. Namun anda perlu pilih, yang mana satu anda mahu kerana kita ada peruntukan yang terhad," katanya, memetik laporan Sinar Harian. 

Najib Tun Razak
(Sumber foto: Bernama)

Ucapan tersebut merupakan reaksi terhadap gesaan gerakan agar kerajaan menaikkan jumlah bantuan BR1M bersempena Bajet 2016 nanti. - CARI Infonet

6

Bagus
10

Marah
12

Terkejut
11

Sedih
14

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (66 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Munah_Sparta 19-10-2015 07:46 AM
macik pacik sekalian redha..
Quote bellaa 19-10-2015 07:50 AM
Mansuh brim. Pe susah
Quote asudau 19-10-2015 07:51 AM
tak payah brim pun tak pe..sejak diperkenalkan brim ni..banyak benda yang menyusahkan rakyat jelata..
Quote chinta89 19-10-2015 07:55 AM
mse drive td ak tgelak sakan dgr berita.. kalau tol x naik, BR1M kurang..

dh tu selama ni brim tu xdop, tol naik je.

jgn takut2kan rakyat psl brim la jib. rakyat tak heran kalau xde brim janji ko sanggup ke x naikkan tol??


ce jawab.
Quote bluehedgehog 19-10-2015 07:59 AM
@bioessence
bodohnya ketua aka tuhan ko
ayat2 gini pun bole kuar dr mulut
Quote bluehedgehog 19-10-2015 08:00 AM
Quote sub5zero 19-10-2015 08:01 AM
Aku ingatkan brim tu duit extra income dr business gomen yg bijak meniaga bg kt pengundi2, rupa2nya cr duit umpanya lagu salleh yakob gali lubang ttp lubang

setakat janji mcm tu pacit tukang kebun sekolah ulu yam pun blh janjikan bulan & bintang klau dia bertanding jwtn piemmm
Quote primemova 19-10-2015 08:02 AM
Hooiii jibbun!!! Tak sedar ke ko yg menagih duit rakyat.... So skrg ni ko feeling rakyat tagih sgt duit brim ko tu?? Yg ko ambil duit rakyat, gst, cukai, panghapusan sibsidi, tol naik.... Ko taknk ckp??? Phhhhuuuuiiiii ....aku rasa nak lempang je tv bila jibbun keluar tv berucap mcm mabuk todi

Cepat2 la kena sakit jantong

Quote MISZZZ 19-10-2015 08:08 AM
bodoh punya jibun... br1m mansuh pon tak hairan, dah la sekupang habuk pon aku x pernah dapat brim tapi duit tol dgn gst aku hari2 kau kutip... lahanat punya pm:
Quote cancer_files 19-10-2015 08:10 AM
jadi...tol naik bukan buat hospital, pengangkutan awam, etc...?
Quote md.jie 19-10-2015 08:11 AM
perosak keturunan bangsa dan negara telah bersuara
Quote ifanonline 19-10-2015 08:12 AM
tak semua dpt brim...tapi semua bayar tol....

brim tak perlu pun...membuatkan rakyat jadi pemalas
Quote nikaido 19-10-2015 08:15 AM
lebih baik hapuskan brim. asal ada kenaikan guna sebab brim. biar kerajaan bn dah x alasan
Quote cabalero 19-10-2015 08:16 AM
pening kepala macai
kejap karang pemimpin kata begitu kejap karang kata begini


Quote AbukRokok 19-10-2015 08:19 AM
harap puak2 pembangkang kumpul stetment bodoh para menteri dan najib yg conflicted  buat poster utk PRU nanti
Quote rosmahisham 19-10-2015 08:21 AM
dr dulu tun det bangkang bg brim ni tau akibatnye..mmg najib sial n d gang korek sana sini la demi menagih undi rakyat pdhal cina2 yg dpt tu ttp pangkah dap.dtg naik honda..ank beranak pon dpt.bodoh najib ni nk ambik ati rakyat konon.lps tu membebankn rakyat.semoga ko n fmly ko dpt pembalasan secepat mungkinnn
Quote akuMNdia 19-10-2015 08:22 AM
hapus kan jer brim tu...
buat apa ko  bagi sikit tapi ko kaut berkali-kali ganda banyaknya.
Quote atira 19-10-2015 08:23 AM
ooo.. naik tol utk bayar brim ke...
syukur rakyat malaysia hari2 berjihad
Quote noor2 19-10-2015 08:35 AM
Apa punya ugutan nih.....mcm la semua rakyat dapat BRIM dan yg dpt BRIM duk kg tu bayar tol.....gila

Lihat semua komen(241)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-3-2023 08:58 AM GMT+8 , Processed in 0.148071 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top