CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Rakyat China Kalahkan Amerika Paling Ramai Manusia Bilionair

16-10-2015 11:20 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 5014| Komen: 12

Description: kini carta tersebut telah dikalahkan oleh rakyat China....
Oleh : Fyruz Hanna

Kalau dahulu sememangnya rakyat Amerika antara yang teramai menjadi  bilionair, kini carta tersebut telah dikalahkan oleh rakyat China.

Kini negara China mempunyai 596 bilionair satu peningkatan sehingga 242 orang berbanding tahun lalu.

“Walaupun ekonominya lembab, golongan kaya di China nampaknya tidak terkesan, malah tahun ini nampaknya yang terbaik untuk mereka.”

Menurut laporan itu, usahawan hartanah dan hiburan, Wang Jianlin mengalahkan pengasas Alibaba, 
Jack Ma sebagai orang terkaya di China.

Wang terkenal kerana beberapa pembelian di luar China termasuk penganjur pertandingan Ironman, kumpulan pemasaran sukan Swiss, Infront, dan pegangan dalam kelab bola sepak Sepanyol, Atletico Madrid. -CARI Infonet.
4

Bagus
10

Marah
4

Terkejut
4

Sedih
3

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (29 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote jazaa100 16-10-2015 10:12 AM
percentage pulak brp?

jgn kira angka je....china penduduk padat berbanding amerika
Quote spiderman80 16-10-2015 10:28 AM
jazaa100 replied at 16-10-2015 10:12 AM
percentage pulak brp?

jgn kira angka je....china penduduk padat berbanding amerika

Betul. Tapi ia satu pencapaian yang baik jugak untuk PRC. 10 tahun lepas China punya bilionair tak sampai 50 individu pun. Hari ini dah melebihi  AS.
Kalau ikut percentage per capita rasanya Singapura, Hong Kong, Monaco paling top.
Quote bluehedgehog 16-10-2015 10:43 AM
edisi kebangga:
GDP per kapita
mesia usd10829
china usd7597
Quote taikor 16-10-2015 10:47 AM
millionaire China berapa...
Quote lkick2113 16-10-2015 12:30 PM
rakyat china berapa ramai pulak......
Quote spiderman80 16-10-2015 12:42 PM
lkick2113 replied at 16-10-2015 12:30 PM
rakyat china berapa ramai pulak......

1.4 billion.
Malaysia yang memiliki penduduk jauh lebih kurang dari penduduk China pun tak banyak bezanya dengan mereka dalam GDP per kapita.
Quote DeMax 16-10-2015 12:55 PM
Melayu tak sentap ke
Quote krustykrab 16-10-2015 12:57 PM
bila org msia nk kuarkn brand hp sendiri..
Quote Alf_Ramsey 16-10-2015 03:39 PM
krustykrab replied at 16-10-2015 12:57 PM
bila org msia nk kuarkn brand hp sendiri..

Dah ade la, brand cilipadi
Quote krustykrab 16-10-2015 03:47 PM

ooo....ye ke? naper iolss x pernah dengar/tau pun

Quote Alf_Ramsey 16-10-2015 03:51 PM
krustykrab replied at 16-10-2015 03:47 PM
ooo....ye ke? naper iolss x pernah dengar/tau pun

Diharap tokey cilipadi smartphone akan jadi kaya mcm tokey xiaomi
Quote krustykrab 16-10-2015 04:33 PM
Alf_Ramsey replied at 16-10-2015 03:51 PM
Diharap tokey cilipadi smartphone akan jadi kaya mcm tokey xiaomi

dah tengok dah hp cilipadi ni...ok tak?

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-6-2024 02:44 AM GMT+8 , Processed in 0.049068 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top