CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Ayah Rani Kulup Gesa Kerajaan Hapuskan Tol

14-10-2015 11:31 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 9429| Komen: 37

Description: Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah menggesa kerajaan.........



Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah menggesa kerajaan menghentikan tindakan menaikkan kadar tol di lebuhraya terlibat sekaligus menghapuskan sistem tol.

Menurutnya, keadaan rakyat yang sememangnya sudah terbeban kerana perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), penurunan matawang negara serta ketidakstabilan harga petrol yang hanya akan menyusahkan rakyat.

“Rakyat akan menjadi semakin tertekan dengan bebanan lain yang semakin meningkat. Jangan bebankan rakyat lagi, tiada sebab untuk naikkan kadar tol. Jangan sampai rakyat memberontak pasal tol.

“Kerajaan sepatutnya campur tangan dalam hal ini, harga tol tidak boleh dinaikan sesuka hati. Malaysia sepatutnya tidak perlu mengenakan sistem tol ini lagi, hapuskan terus sahaja,”
kata beliau kepada sebuah portal hari ini.




baca selanjutnya - suaraTV

21

Bagus
24

Marah
28

Terkejut
7

Sedih
28

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (126 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Modngengade 14-10-2015 09:19 AM
Hidup ayahanda...!

Kipidap!
Quote budakmanentah 14-10-2015 09:25 AM
ayahnda pulak nmpk lg pandai dr pak muntri.puiiiiiiiiiiii
Quote AbukRokok 14-10-2015 09:30 AM
ayahanda bodoh
badigol soot
Quote ctaz 14-10-2015 09:32 AM
“Hari-hari lebuhraya penuh dengan kenderaan, jadi kenapa perlu naikkan harga tol lagi, kerajaan sepatutnya menangani masalah pengurusan tol yang semakin tidak terurus sehingga sesak lalu lintas.

“Tol di Malaysia ini tumbuh bagaikan cendawan, kiri kanan ada tol, dan bila harga tol dinaikkan lagi rakyat akan marah walaupun naik 10 sen sahaja.

Pada masa yang sama Abdul Rani turut mempersoalkan pendapatan yang diterima oleh kerajaan hasil kutipan cukai GST yang sepatutnya mampu mengatasi masalah kenaikan kadar tol.


ayat ayahanda pun nampak terpelajar.....
aku rasa ayahanda yg patut jadi menteri....
gantikan menteri2 jilake dlm malaysia ni....
Quote VirginLady 14-10-2015 09:40 AM
apa ayahanda sudah terasa bebanannya kah?
Quote all4rez 14-10-2015 10:56 AM
Aku lebih yakin dgn ayahanda banding najib...
Quote bluehedgehog 14-10-2015 11:02 AM
sib baik rani kulum ni melayu
klau cina yg ckap begitu, trus dicop cina dap babi
Quote bluehedgehog 14-10-2015 11:03 AM
Quote toyaq_03 14-10-2015 11:12 AM
tp cuma setakat cakap omong omong saja....adakah pesanan ini sampai kepada pihak2 yg berkenaan? idak leeerr....
Quote tsuza 14-10-2015 12:37 PM
dia xcakap tin kosong...at least dia bersuara 1 malaysia boleh tau..anda bersuara..siapa yg nmpk...lu pikir laa sndri..
Quote EJALTI 14-10-2015 12:41 PM
Kalau hapuskan tol, camner nak buat skolah spital bagai katanya....
Quote zidane_ziege 14-10-2015 12:42 PM
harap ayah bertanding pru nnt..
Quote missDollie 14-10-2015 01:01 PM
Ayahanda takde la bengap sangat kot..bukan kah dia dulu pegawai waran?
Quote atekome 14-10-2015 01:32 PM
Aku pnh dgr yg kite blh saman pihak tol atas jem lahanat yg blaku sbb kite byr utk mgelakkann jem..btui ke? Kalo ade nk je aku myaman..tol mkin naek jem truk cmtuh gak
Quote FOTHER-MUCKER 14-10-2015 01:36 PM
Selagi tak mampus kroni di tanah malaya selagi tu toll takan terhapus.
Quote brownstone 14-10-2015 03:41 PM
Ayahanda dulu jugk yg pi bekap najib tu pehal???
Quote sepiITUindah 14-10-2015 03:47 PM
arka dah buat repot polis ker
gomen tindas rakyat
Quote mamarock 14-10-2015 03:56 PM
Makin yakin ayahanda bersuara lepas keluar kat Majalah 3..Kipidap
Quote primemova 14-10-2015 04:41 PM
Kerajaan dh miskin... X de duit nk bina hospital dan sekolah... Terpaksa kutip duit rakyat...

Lihat semua komen(37)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 04:30 AM GMT+8 , Processed in 0.051856 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top