CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Jijik! Mamak Cuci Kuali Guna Penyapu!

12-10-2015 05:22 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 14639| Komen: 73

Description: Menjijikkan sangat! Seorang netizan berjaya merakam aktiviti pengotor salah seorang pekerja restoran yang mencuci kuali menggunakan penyapu atau mop.
Oleh Adib Za


Menjijikkan sangat! Seorang netizan berjaya merakam aktiviti pengotor salah seorang pekerja restoran yang mencuci kuali menggunakan penyapu atau mop.

Apa yang dilakukan sangat tidak boleh diterima. Sudahlah pengotor, menggunakan peralatan untuk lantai pula pada permukaan kuali. 

Memetik laporan FMT, seorang netizen bernama Layla Lively memuat naik video yang dirakamnya itu di laman Facebook dengan kapsyen,

“Salu tgk org lain je post. Kali ni amik kauuuu depan mata. Dah xde berus kuali, apa kata kita gunakan penyapu. #korangsukasangatmamakkan,” tulisnya. - CARI Infonet

(Sumber foto: newmalaysianpost)






16

Bagus
13

Marah
6

Terkejut
5

Sedih
14

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (70 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kentel 12-10-2015 04:04 PM
ntah...kdai melayu pun ade je yg bersihkan kuali guna penyapu lidi...tp memang khas utk kuali tu la...
Quote TuntungReturn 12-10-2015 04:07 PM
selalu klo kedai makan ade penyapu khas lidi untuk cuci kuali
Quote dzaraa 12-10-2015 04:08 PM
vongokss..banyak je restauran yg guna penyapu utk basuh kuali nih....penyapu ni khas utk kuali jerrlah...nampak sgt jakun mcm br kluar ke bandar....dok hutan dia guna penyapu sapu sampah jaaa...mai bandar org guna basuh kuali...tu yg terkejut berukkk....
Quote zafira 12-10-2015 04:09 PM
TuntungReturn replied at 12-10-2015 04:07 PM
selalu klo kedai makan ade penyapu khas lidi untuk cuci kuali

aku pun pernah tengok...
Quote zamzam 12-10-2015 04:14 PM
hai mmg beruk saper yang kata pelik bila restoran guna penyapu guna kuali.

itu khas cuci kuali jer lah ...vongokkks betul.
Quote fcl29 12-10-2015 04:15 PM
"Selalu tengok orang lain je post (kongsi). Kali ni amik kau depan mata. Dah tiada berus kuali, apa kata kita gunakan penyapu," tulis pelayar berkenaan.


ni mst jenis harap2 dpt jadi femes kalo diviralkan
Quote Lorra2411 12-10-2015 04:17 PM
lah, memang diorg basuh pakai tu pun kan? yang mcm penyapu lidi tapi hat kecil punya.
Quote Vellfire 12-10-2015 04:18 PM
selalu makan kat restoran biasa tengok dorang cuci kuali pakai penyapu lidi..
tu bukan penyapu lantai...
Quote ctaz 12-10-2015 04:18 PM
bodo melantun2....
sapa yg upload kat FB ni.....
Quote nuralisa 12-10-2015 04:18 PM
gambar tu x clear..tapi mmgla ada penyapu cuci kuali tu..
siap ada jual lagi... sapa budak nie??
Quote bluehedgehog 12-10-2015 04:19 PM
klau bab kotor, ada gerai2 cina kotor, gerai2 melayu kotor, dan lain2
kita masih x ckup tegas dlm kebersihan ni
Quote missDollie 12-10-2015 04:23 PM
Baru keluar gua gamaknya..
Quote mommymonster82 12-10-2015 04:25 PM
Lahhh..tu bukan penyapu lidi utk sapu lantai...mmg ada khas dorg guna utk cuci kuali...
Mungkin selama ni duk gi buffet kat hotel jer...so xpnh jumpa..
Quote hest 12-10-2015 04:30 PM
AWAT AKU TAK NAMPAK? GAMBAR KAT PC AKU NI TAK JELAS. HUHUHU
Quote prettyuglybabe 12-10-2015 04:30 PM
ni mesti pergi kedai hardware nampak benda cuci tu dok terkedu-kedu benda apa ni..
Quote Jagendas 12-10-2015 04:36 PM
aku syak yg post ni kaki pasar mlm atau jenis mkn kt gerai2 tepi jln tu
Quote nononcrux 12-10-2015 04:38 PM
batak ke ape tak pernah napak pencuci kuali nh ke ?
Quote seramado 12-10-2015 05:28 PM
[youtube]apfgJkHC5qU[/youtube]
Quote saladin780 12-10-2015 05:35 PM
mommymonster82 replied at 12-10-2015 04:25 PM
Lahhh..tu bukan penyapu lidi utk sapu lantai...mmg ada khas dorg guna utk cuci kuali...
Mungkin se ...

hadap sangat nak viral ler tu..tgn dah mengeletar bak sawan babi nak share ..sampai x mampu fikir waras

Lihat semua komen(73)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 02:35 AM GMT+8 , Processed in 0.066746 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top