CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sewa RM124 Sebulan Punca Penduduk Lama PPR Degil Berpindah

12-10-2015 12:58 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 9749| Komen: 62

Description: Disebabkan ramai penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Kuala Lumpur yang telah menduduki kawasan itu lebih 10 tahun, mereka seharusnya memberi peluang kepada mereka yang lain pula. Namun golongan ...
Oleh Adib Za

Disebabkan ramai penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Kuala Lumpur yang telah menduduki kawasan itu lebih 10 tahun, mereka seharusnya memberi peluang kepada mereka yang lain pula. Namun golongan ini masih berdegil untuk meninggalkan kediaman itu.


Sedangkan kediaman PPR diberi peluang kepada mereka yang berpendapatan rendah atau miskin bandar. Tempoh 10 tahun pastinya membuatkan mereka telah melebihi paras kemiskinan, namun ramai yang enggan untuk 'keluar'.

Ini memaksa DBKL menjalankan bancian terhadap penduduk PPR. Memetik laporan malaysiagazette, bancian ini dilakukan atas faktor penting seperti:

1. Mengkaji pendapatan semasa penduduk PPR

2. Terdapat yang menyewakan kepada orang ketiga

3. Ada yang tidak tinggal di situ, sebaliknya dijadikan stor sahaja.


Bagi mereka yang telah melepasi paras kemiskinan seharusnya melepaskan kediaman PPR mereka dan memberi peluang kepada mereka yang lebih memerlukan. - CARI Infonet

Baca selanjutnya: Malaysia Gazette

(Sumber foto: drumah)

7

Bagus
13

Marah
6

Terkejut
15

Sedih
13

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (63 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote MissNigga 11-10-2015 10:11 PM
pendapatanmeningkat pun ... kalo kos hidup meningkat .... tak guna jugek ...
iols pun ... tak akan berpindah kalo bayar bulan bulan RM124 sajork ....
Quote nurun04 11-10-2015 10:14 PM
Mana mampu nak beli rumah mahal skrg ni..dahlah xde dah buat rmh kos rendah..sume kondo yg rege setengah juta, camne la depa nak beli..
Quote naina 11-10-2015 10:29 PM
MissNigga replied at 11-10-2015 10:11 PM
pendapatanmeningkat pun ... kalo kos hidup meningkat .... tak guna jugek ...
iols pun ... tak akan  ...

Pendapatan naik ckit jer tp kos hidup ganda uols..jgnkan beli rumah nk beli brg harian pon msh berkira2
Quote pasemboq 11-10-2015 10:36 PM
huntonglah sis..
sewa rumah lg murah dari asteruk.
Quote MissNigga 11-10-2015 10:38 PM
naina replied at 11-10-2015 10:29 PM
Pendapatan naik ckit jer tp kos hidup ganda uols..jgnkan beli rumah nk beli brg harian pon msh ber ...

tu ler pasai ....
RM124 bayar setiap bulan ... walawei .... buruk buruk ar .. umah flat pprtt ler .... tak kisah  ... janji ada rumah tempat tidur .. rehat dan in KL sumore...

mana lagi nak dapat umah ... ngan rega tu. Dok nyewa bilik kat KL pun paling kurang kena bayar RM300-400 sebulan
Quote jengkoil 11-10-2015 11:15 PM
Bagi betis nak peha...bagi peha nak tek..bagi tek nak crett... eh?
Quote ice_sky92 11-10-2015 11:20 PM
STONER replied at 11-10-2015 10:51 PM
Itu abg nk nasihat..ada duit sket beli rumah.buat invesment.... ni sibuk dok tukar kereta yg dah ten ...

Ok noted abang. Thanks untuk nasihat ni.
Quote shamsadis 11-10-2015 11:24 PM
lain kali buat flat murah banyak2, banyak sangat banglo mana orang mampu
Quote tobobon 12-10-2015 12:23 AM
mungkin dia ingat gaji orang sepanjang 10 tahun ni naik 1000 setahun kot
Quote lasagnaklcc 12-10-2015 12:30 AM
Ada kwn dulu sewa rumah kat ppr kerinchi rm500.
Quote kemaruk 12-10-2015 12:47 AM
ppr kat pandan indah rm600 sebulan sewa, itu 5 tahun dulu
Quote fezy 12-10-2015 12:53 AM
nurun04 replied at 11-10-2015 10:14 PM
Mana mampu nak beli rumah mahal skrg ni..dahlah xde dah buat rmh kos rendah..sume kondo yg rege sete ...

rumah PR1MA?
Quote DARSITA 12-10-2015 01:06 AM

weh korang suku sakat semua kalau ada rumah sekali pun sila apply rumah PRIMA! dgr cerita satu kaum tu pakat isi borang bukan satu malahan puluh utk sedara mara cucu cicit) -- isi lah weh sbb semalam dpt watsap ckp pasal rumah PRIMA orang Melayu punya permohonan tak banyak banding dgn kaum hok kena culik bebaru ni.

Quote gaara_X 12-10-2015 07:31 AM
DBKL lam kajian tue....ilek laa...kekadang berita je lebih² nie.....mana nak mampu wei..gaji tukang sapu nak beli kondo juta²....anak sekolah lagi.....walaupun deme berdua bekerja....lain laa kalau ado anak yang jadi PTD kija kek situ......itu lain cito.....
Quote bluehedgehog 12-10-2015 07:35 AM
astro ada
note 5 ada
ipong 6 ada
honda city ada
toyota vios ada
civic ada
nike puma adidas ada
anak 10 ekor
pui...
Quote chinta89 12-10-2015 08:28 AM
sape nk pindah kalau bayaran cuma 124 kepada lg up dari jumlah tu?
Quote rayna_raynes 12-10-2015 09:10 AM
chinta89 replied at 12-10-2015 08:28 AM
sape nk pindah kalau bayaran cuma 124 kepada lg up dari jumlah tu?

kalau bayar takpe
ni masalahnya RM124 sebulan pun tak terbayar
tunggakan sampai setahun
jiran makcik aku haritu tunggakan 13 bulan
sekali majlis perbandaran datang seal rumah dia
meroyan ugut nak terjun dr tingkat 5 bagai
aku tgk rumah tu astro ada, perabot courts mammoth ada, ipad ada, mak bapak dia pakai smartphone

Quote chinta89 12-10-2015 09:15 AM
rayna_raynes replied at 12-10-2015 09:10 AM
kalau bayar takpe
ni masalahnya RM124 sebulan pun tak terbayar
tunggakan sampai setahun

meroyan pandai plk.. x pyh ckp banyak, nk terjun tuh terjun ajelah xde sape larang.. kan?

beli brg lain boleh, nk byr sewa murah mcm tu  xmampu? lps tu duk meroyan lebey.. haiyaaaa...
Quote bluehedgehog 12-10-2015 09:18 AM
rayna_raynes replied at 12-10-2015 09:10 AM
kalau bayar takpe
ni masalahnya RM124 sebulan pun tak terbayar
tunggakan sampai setahun

tu la sikap yg x boleh tahan

Lihat semua komen(62)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 09:11 AM GMT+8 , Processed in 0.054366 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top