CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Senarai Perbelanjaan Masa Bercinta, Lelaki Tuntut Bekas Kekasih Bayar Ganti Rugi RM40,000

20-6-2022 12:48 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 651| Komen: 12

Description: Lelaki yang putus cinta menuntut bekas kekasihnya membayar ganti rugi sepanjang mereka bercinta.
Lelaki yang putus cinta menuntut bekas kekasihnya membayar ganti rugi sepanjang mereka bercinta.

Justeru, dia menyediakan senarai perbelanjaan beserta masa dan tarikh termasuk keterangannya sebelum dihantar kepada bekas kekasihnya dan menuntut wanita itu membayar ganti rugi.



Gambar hiasan

Senarai itu tersebar meluas dalam media sosial dan mendapat banyak reaksi daripada pengguna internet.

Antara yang disenaraikan termasuk ‘pembelian dua botol air mineral’ dan menjaga ibu teman wanitanya yang sakit.

Lelaki itu menuntut bekas kekasihnya membayar semua ganti rugi mengikut senarai tersebut dalam amaun penuh yang keseluruhannya berjumlah hampir AS$9,000 (RM39,626).

Namun, tidak dapat dipastikan sama ada bekas kekasihnya mahu membayar ganti rugi tersebut atau sebaliknya.

Tindakan lelaki itu mendapat kecaman daripada pelbagai pihak yang menyifatkannya sebagai ‘tidak layak untuk bercinta’ kerana terlalu berkira, selain tidak dapat menerima hakikat hubungannya dengan wanita berkenaan sudah terputus.


Sumber: Utusan Malaysia

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote green~tea 20-6-2022 12:53 PM
Edited by green~tea at 20-6-2022 12:56 PM

Berapa lama kapel.. kalo rm39k berabis dalam seminggu je, wajar la tuntut balik sbb nampak nau pisau cukur.. tp kalo 39k dalam masa setahun dua tahun, munasabah je jadi normal perbelanjaan harian je xperlu tuntut lah
Quote mojarean_X 20-6-2022 12:54 PM
Quote jebatmaspunyer 20-6-2022 01:18 PM
Pastu ex-gf counter claim... kot2 dia plak y kena bayar.
Quote nurul_akmar 20-6-2022 01:55 PM
Siap ada masa dan tarikh
Quote nawtylulu 20-6-2022 01:58 PM
hahaha so skrg pnye style bercinta mmg kna note sume expenses la eaa.. nnti clash snang nk tntut.. hahahaha mcm2 hal
Quote Farhaz 20-6-2022 02:00 PM
green~tea replied at 20-6-2022 12:53 PM
Berapa lama kapel.. kalo rm39k berabis dalam seminggu je, wajar la tuntut balik sbb nampak nau pisau ...

I pon nak tanya soklan sama camtu tadi. Kemain banyak lak belanjanya. Tak berbaloi kalau kejap je.
Quote green~tea 20-6-2022 02:15 PM
Farhaz replied at 20-6-2022 02:00 PM
I pon nak tanya soklan sama camtu tadi. Kemain banyak lak belanjanya. Tak berbaloi kalau kejap je. ...


Khuens.. amboi... kapel seronok2 sedap2 taknak kira plak ye... teman makan, teman tengok movie etc2.. masa itu emas

Kira timbal balas lah kalo dah lama kapel
Quote jazaa100 20-6-2022 02:16 PM
Jantan sengkek memang mcm tu....
Kwn aku cite, laki dia dok ungkit segala duit yg kuar masa dorang blm kwin dulu....
Nasi goreng pun dia ungkit....sojar gaji kecik....

Quote capiloton 20-6-2022 02:28 PM
bodoh la habis kan duit kat pompuan,
tambah lagi bukan bini sendiri, apa jadah
Quote Punat_button 20-6-2022 03:12 PM
capiloton replied at 20-6-2022 02:28 PM
bodoh la habis kan duit kat pompuan,
tambah lagi bukan bini sendiri, apa jadah

Kalau dia kangkang sambil goyang gerudi ala cewek indon bodoh ka tak sis?

Quote Artemesiaa 20-6-2022 03:15 PM
Nasib tak teruskan perhubungan jenis berkira rupanya
Quote capiloton 20-6-2022 03:56 PM
Punat_button replied at 20-6-2022 03:12 PM
Kalau dia kangkang sambil goyang gerudi ala cewek indon bodoh ka tak sis?

tak boleh kangkang sebelum kawen. harommm... berdosa

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 07:42 AM GMT+8 , Processed in 0.078528 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top