CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

50 Ahli Parlimen Bukan Islam Singapura Puasa Demi Kumpul Dana Bina Masjid

23-6-2015 10:01 AM| Diterbitkan: CMFreporter1| Dilihat: 11926| Komen: 77

Description: 50 Ahli Parlimen di Singapura yang bukan beragama Islam mengambil inisiatif berpuasa selama sehari demi mengumpul dana bagi membina sebuah masjid di Woodlands, baru-baru ini. ...


sumber foto : http://malaysianreview.com/


50 Ahli Parlimen di Singapura yang bukan beragama Islam mengambil inisiatif berpuasa selama sehari demi mengumpul dana bagi membina sebuah masjid di Woodlands, baru-baru ini.


Menteri Pembangunan Rakyat, Khaw Boon Wan berkata beliau dan ahli parlimen non muslim lain bersama-sama berpuasa seperti masyarakat Islam demi mengumpul dana membina Masjid Yusof Ishak.

Mereka kini dalam misi mengumpul sebanyak $100,000 (RM280,211) untuk pembinaan masjid berkenaan melalui kutipan derma daripada orang ramai.

"Ini juga merupakan masa untuk kami refleksi diri dan semangat menyambut Ramadan turut sama-sama dirasai bersama rakan Muslim yang lain," katanya. - CARI Infonet 



Sumber : MynewsHub





Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote namirulmukminin 22-6-2015 02:59 PM
Guan Eng plak camane?
Quote damian_lee 22-6-2015 03:05 PM
adkah ini juga Haroooommmmm ???
Quote spiderman80 22-6-2015 03:08 PM
Berharap Dzeck meh sini berikan sepatah dua kata.
Quote famri7 22-6-2015 03:10 PM
Jarum2 nak menghancurin isle...kita harus peka sis...jangn cepat terpedaya.

Senyum sinis jah bersama @kak_sue
Quote razhar 22-6-2015 03:11 PM
spiderman80 replied at 22-6-2015 03:08 PM
Berharap Dzeck meh sini berikan sepatah dua kata.

panggil @BotakChinPeng je  .. x pon lava..
Quote maharani_gebu 22-6-2015 03:12 PM

dia tak yah ikut kot sbb masjid kat penang dah banyak.....
Quote kecimpret 22-6-2015 03:14 PM
satu lg bukti pembohongan ttg PAP dikantoikan satu persatu



Quote kecimpret 22-6-2015 03:16 PM
damian_lee replied at 22-6-2015 03:05 PM
adkah ini juga Haroooommmmm ???

kalo ikut melayu malaysia, tindakan ini menghina Islam sbb tak diketahui asal usul dana tersebut





Quote revolusi_30 22-6-2015 03:18 PM
Murah nya buat masjid... 100k sing saja. ...
Quote epis 22-6-2015 03:24 PM
kenapa ahli parlimen ni tak usulkan gune peruntukan kewangan tuk bina masjid? tak payah la beria nak kutip derma puasa bagai...
Quote aks_berhad 22-6-2015 03:33 PM
epis replied at 22-6-2015 03:24 PM
kenapa ahli parlimen ni tak usulkan gune peruntukan kewangan tuk bina masjid? tak payah la beria nak ...

Kalau tak silap, di singapura tiada peruntukan khas dr kerajaan utk mana2 rumah ibadah. semua rumah ibadah menggunakan peruntukan sendiri samada dr pendapatan yg dijana atau derma dr org ramai. Mendian LKY ada menubuhkan agensi pengutip atau pemegang amanah bg mana2 pihak nk menderma malah rakyat singapura boleh membuat potongan gaji utk didermakan.
Quote epis 22-6-2015 03:44 PM
aks_berhad replied at 22-6-2015 03:33 PM
Kalau tak silap, di singapura tiada peruntukan khas dr kerajaan utk mana2 rumah ibadah. semua ruma ...

ooo patutlah... cuma gigih juga ahli parlimen non muslim ni berpuasa dan mengutip derma walhal dorang mempunyai kuasa tuk usulkan di parlimen..
Quote Muntz 22-6-2015 03:49 PM
aks_berhad replied at 22-6-2015 03:33 PM
Kalau tak silap, di singapura tiada peruntukan khas dr kerajaan utk mana2 rumah ibadah. semua ruma ...

Ya betul. Diorg cuma sediakan peruntukan melalui potongan gaji/derma tak silap aku namanya Mendaki. Tapi kakitangan2 yg mengurus nie dibayar gaji oleh gomen. Satu benda aku salut dgn MUIS nie, walaupun diorg skop kerja sangat luas - kebajikan masjid, madrasah, zakat, pensijilan halal, tapi gomen diorg cuma bagi SGD1-2 juta jer setahun utk perbelanjaan mengurus. Selebihnya diorg urus melalui duit yg dipusing melalui sumbangan, derma, zakat etc. Tak mcm kita di sini, peruntukan gomen sgt besar utk agama, tapi last2 nan ado jah. Masih ada gak masjid/surau yg uzur, zakat tak sampai kpd penerima, penyelewengan duit zakat utk bayar kos guaman etc.
Quote zorrro_03 22-6-2015 03:50 PM
razhar replied at 22-6-2015 03:11 PM
panggil @BotakChinPeng je  .. x pon lava..

maksud kau puan botakcingpeng kah?  
Quote bluehedgehog 22-6-2015 05:40 PM
Klau di mesia...paham2 je la
Melayu islam akan trus murtad klau masuk masjid sumbangan dap...
Quote hanakikan 22-6-2015 05:49 PM
Eleh, nak amik hati pengundi melayu la tu
Quote pyropura 22-6-2015 06:50 PM
epis replied at 22-6-2015 03:24 PM
kenapa ahli parlimen ni tak usulkan gune peruntukan kewangan tuk bina masjid? tak payah la beria nak ...



...dia macam kat Msia ni lah, mana ada dana peruntukan dari gomen untuk buat kuil/tokong kapir lehnat...
Quote kelapaparut 22-6-2015 06:54 PM
Masjid kat msia harusla juta2 tp lubang sane sini,xbsr mane,nmpk kusuh mcm xsiap..bandingkan dgn kjaan kapir spore,sgd100k definitely elok berbaloi
Quote pyropura 22-6-2015 06:55 PM
famri7 replied at 22-6-2015 03:10 PM
Jarum2 nak menghancurin isle...kita harus peka sis...jangn cepat terpedaya.

Senyum sinis jah bers ...



kami boley baca hati cina kuminis nih, pasti niat mureka busok jahanamkan ummah dengan agenda sulit nan maha halus..

Sekian,

Yang benar,

(tuhan2 CI)

Lihat semua komen(77)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-7-2024 04:56 AM GMT+8 , Processed in 0.051709 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top