CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Bagaimana Mengupas Buah Oren Dengan Sudu

17-6-2015 06:09 PM| Diterbitkan: CMFreporter| Dilihat: 6397| Komen: 8

Description: Pusingkan kulit menggunakan tangan...
Oleh Fyruz


Nak-nak puasa ni kan, dapat air jus oren masa berbuka sedap kan. Bagaimana anda mengupas buah oren? 

Selalunya, ramai antara kita menggunakan pisau atau kupas menggunakan tangan. Boleh je nak pakai apa pun, asalkan anda dapat isi buah tersebut. LadyLista kongsi cara baru anda mengupas buah oren jika tiada pisau.


Mulakan dengan...

1. Ambil sudu dan larik dibahagian tengah buah menggunakan bahagian depan sudu seperti gambar.


2. Masukkan sudu untuk pisahkan bahagian kulit dan buah (jangan sampai terpotong isi)


3.Pusingkan kulit menggunakan tangan


4. Tada!!!

33

Bagus
19

Marah
19

Terkejut
16

Sedih
23

Lawak
26

Bosan

Friends Rank (136 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini

Komen Terbaru

Quote jojoe00 26-1-2016 10:57 PM
wow, boleh try nanti
Quote mjustiey 21-6-2015 03:49 PM
http://tonexpress.com/mjustiey
@mjoegano@gmail.com

buat duit dgn telefon bimbit...
Quote mjustiey 21-6-2015 03:49 PM
http://tonexpress.com/mjustiey
@mjoegano@gmail.com

buat duit dgn telefon bimbit...
Quote mjustiey 21-6-2015 03:49 PM
http://tonexpress.com/mjustiey
@mjoegano@gmail.com
Quote haiku08 19-6-2015 03:32 PM
wah..boleh try ni
Quote serikandi_gurl 18-6-2015 02:36 PM
Method ni pernah nampak budak kafe buat camni bila ai order jus oren. Dalam hati "wah, bagus nye idea kopek kulit oren guna sudu. Nape tak pernah terpk" Ok nnt leh try
Quote CMFreporter 18-6-2015 09:31 AM
clarizsa: Wow.. i slalu potong je.. x reti kupas.. dan klu nk mnum jus oren i bli je yg dlm botol tu.. haha
hahaha.. ni alternatif, jika ke hutan camping.. nak potong oren takde pisau
Quote clarizsa 18-6-2015 01:35 AM
Wow.. i slalu potong je.. x reti kupas.. dan klu nk mnum jus oren i bli je yg dlm botol tu.. haha

Lihat semua komen(8)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-6-2024 11:33 PM GMT+8 , Processed in 0.038063 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top