CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kemewahan Pesawat Peribadi Sultan Brunei

4-6-2015 03:56 PM| Diterbitkan: CMFreporter2| Dilihat: 10246| Komen: 21

Description: Kemewahan dan kekayaan Sultan Brunei turut dipamerkan melalui pesawat peribadi miliknya..
Oleh: CMFreporter2

Sultan Brunei dikenali sebagai salah seorang sultan atau raja yang terkaya di dunia. Baginda memperoleh kekayaan ini daripada sumber minyak yang begitu luas di negara Brunei. 


Kemewahan sultan ini sering kali dibicarakan kerana hartanya yang tak pernah surut, malah semakin bertambah setiap masa. Dianggarkan kekayaan Sultan Brunei adalah sebanyak 34 juta Euro setiap saat!

Kali ini, kita sama-sama menikmati kemewahan pesawat peribadi baginda iaitu Airbus 340 yang dianggar bernilai USD 220 juta!












(Sumber foto: Baca Blogspot)


- CARI Infonet

Sumber Berita: www.baca-blogspot.blogspot.com

14

Bagus
6

Marah
10

Terkejut
2

Sedih
5

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (43 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote asher 2-6-2015 12:47 PM
apa ada hal..banyak duit...
Quote elmen 2-6-2015 01:45 PM
dah mmg kaya, xpe la.. x kedekut plak tu dgn rakyat jelata..
Quote red_cattleya 2-6-2015 02:20 PM
berpinar2 mata
Quote zameyla 2-6-2015 02:58 PM
bagusla tak berkira dgn rakyat jelata...
Quote alphawolf 3-6-2015 09:34 AM
Takde siapa nak kutuk Sulatan ni bermewah2?
Quote amon_79 3-6-2015 09:43 AM
dh kaya...apa la sgt setakat toilet bowl dr emas...
Quote Artemesiaa 3-6-2015 11:12 AM
Dah asalnya pun dah kaya raya tak heran le kalau mempu nak bermewah2 bukan pakai duit org pun.
Quote siape_aku 3-6-2015 11:56 AM
rakyat isi minyak pon free.....
Quote ais_kosong 3-6-2015 12:08 PM
jelesnyaaaaa
Quote sunquick 3-6-2015 12:12 PM
mewah gilerrrr....
Quote aTiKah_aYuNi 3-6-2015 01:05 PM

jelesnyaaaaa
Quote cmf_kikey 3-6-2015 02:04 PM
siape_aku replied at 3-6-2015 11:56 AM
rakyat isi minyak pon free.....

Tak lah.. masih kena bayar, tapi murah la dari kita isi minyak...
Quote puankaherah 4-6-2015 08:55 AM
Saya sedih bila tengok segolongan orang yang kaya terlampau kaya... sedangkan ramai lagi umat Islam yang masih memerlukan bantuan dari pelbagai aspek. Nabi Muhammad pesan agar kita saudara sesama Islam saling tolong menolong, tanpa batasan engkau negara ni, aku negara ni. Mungkin ramai orang boleh kata, " engkau mana tahu berapa banyak dia dah tolong orang?"
Betul...... Tapi kan masih ada yang susah sampai saat ni. Kenapa bataskan dan hadkan jumlah bantuan/pertolongan. Say sedih sangat.....
Quote applemy 4-6-2015 11:55 AM
Emas plastik kot.. larat ke kapal terbang, berat dek emas..
Quote Sanz80 5-6-2015 11:28 AM
patut sultan brunei tolong orang rohingya dari sibuk nak buat jamban emas..
Quote Sanz80 5-6-2015 11:48 AM
elmen replied at 2-6-2015 01:45 PM
dah mmg kaya, xpe la.. x kedekut plak tu dgn rakyat jelata..

dah kaya free mmg la x kedekut, kalo mcm aku pun dibagi 10 juta, paling2 pun aku amik 2 juta je kut, yg 8 juta lagi aku guna utk kebajikan, x susah pun nak buat..
Quote boyagombak 6-6-2015 08:24 PM
PM kita pun berangan2 nk ada jet peribodi. Tapi terlupa bahawa Brunei hak Sultannya. Bolehla nak buat apa2 pun. Mesia dh jd negara demokrasi raja beperlembagaan. Bukan hakmutlak Sultan dan juga bkn hak PM nak buat suka2 hati. Tapi dek kerana Sultan dh hilang kuasa mutlak, amengok BN pun ambikalih menjarah harta rakyat dgn status Ketuatnan Melayunya.
Quote elle_april 7-6-2015 10:01 PM
puankaherah replied at 4-6-2015 08:55 AM
Saya sedih bila tengok segolongan orang yang kaya terlampau kaya... sedangkan ramai lagi umat Islam  ...

biarlah dah tu duit dia. kita siapa nak suruh2 sultan macam tu. plus yg penting dia tak biar rakyatnya susah sampai ikat perut

Quote chinta89 8-6-2015 09:50 AM
elle_april replied at 7-6-2015 10:01 PM
biarlah dah tu duit dia. kita siapa nak suruh2 sultan macam tu. plus yg penting dia tak biar rakya ...

setuju dengan awak. dia tak peras keringat rakyat dia. bukan semua pihak yg jd kewajipan dia nk tolong semua kat dunia ni.

Lihat semua komen(21)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 11:24 AM GMT+8 , Processed in 0.059660 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top