CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Suri rumah redah air banjir untuk balik memasak

30-12-2014 03:36 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 17032| Komen: 106

Description: "Saya masak lauk biasa sahaja macam ikan goreng, ikan masin. Bekalan semakin berkurangan jadi kena berjimat cermat. Makanan lebih saya bawa ke pusat pemindahan dan makan dengan anak," katanya. ...
Suri rumah redah air banjir untuk balik memasak


KOTA BHARU - Seorang suri rumah sanggup meredah air banjir setiap hari untuk pulang ke rumah dari pusat pemindahan untuk memasak di kediamannya yang dinaiki air paras pinggang di Kampung Penambang di sini.
   
Zainun Zakaria, 42, berkata dia perlu balik ke rumah yang terletak kira-kira 100 meter dari pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Penambang untuk memasak kerana suaminya Ahmad Suhaimi, 48, tidak berpindah kerana bimbangkan keselamatan rumah.
   
"Saya dan anak-anak tinggal di pusat pemindahan. Saya balik dalam pukul 11 pagi ... memang hari-hari kena redah air bah sebab di sekitar pusat pemindahan ini juga dinaiki air.
   
"Kadang-kadang pinjam bot orang kampung untuk balik rumah," kata ibu kepada tujuh anak berusia enam hingga 24 tahun itu.

Zainun berkata, lebihan makanan yang dimasak untuk suami kemudiannya dibawa ke pusat pemindahan untuk dikongsi bersama anak-anak dan mangsa banjir lain.
   
"Saya masak lauk biasa sahaja macam ikan goreng, ikan masin. Bekalan semakin berkurangan jadi kena berjimat cermat. Makanan lebih saya bawa ke pusat pemindahan dan makan dengan anak," katanya.   
   
Zainun berkata, bekalan elektrik dan air bersih yang terputus di pusat pemindahan berkenaan menyukarkan kerja memasak di lokasi itu.
   
"Bekalan air bersih terhad ... kami tunggu orang datang hantar tetapi kalau nak basuh pinggan dan cawan kami guna air banjir. Malam kena bergelap dan guna lilin ... sedih apabila berada dalam situasi begini tetapi kami reda," katanya.


9

Bagus
5

Marah
8

Terkejut
8

Sedih
11

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (49 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote lavagitar 30-12-2014 02:30 PM
KOTA BHARU - Seorang suri rumah sanggup meredah air banjir setiap hari untuk pulang ke rumah dari pusat pemindahan untuk memasak di kediamannya yang dinaiki air paras pinggang di Kampung Penambang di sini.
   
Zainun Zakaria, 42, berkata dia perlu balik ke rumah yang terletak kira-kira 100 meter dari pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Penambang untuk memasak kerana suaminya Ahmad Suhaimi, 48, tidak berpindah kerana bimbangkan keselamatan rumah.
   
"Saya dan anak-anak tinggal di pusat pemindahan. Saya balik dalam pukul 11 pagi ... memang hari-hari kena redah air bah sebab di sekitar pusat pemindahan ini juga dinaiki air.
   
"Kadang-kadang pinjam bot orang kampung untuk balik rumah," kata ibu kepada tujuh anak berusia enam hingga 24 tahun itu.

Quote lavagitar 30-12-2014 02:31 PM
Zainun berkata, lebihan makanan yang dimasak untuk suami kemudiannya dibawa ke pusat pemindahan untuk dikongsi bersama anak-anak dan mangsa banjir lain.
   
"Saya masak lauk biasa sahaja macam ikan goreng, ikan masin. Bekalan semakin berkurangan jadi kena berjimat cermat. Makanan lebih saya bawa ke pusat pemindahan dan makan dengan anak," katanya.   
   
Zainun berkata, bekalan elektrik dan air bersih yang terputus di pusat pemindahan berkenaan menyukarkan kerja memasak di lokasi itu.
   
"Bekalan air bersih terhad ... kami tunggu orang datang hantar tetapi kalau nak basuh pinggan dan cawan kami guna air banjir. Malam kena bergelap dan guna lilin ... sedih apabila berada dalam situasi begini tetapi kami reda," katanya.

Quote krustykrab 30-12-2014 02:32 PM
somi dia cacat tu
Quote xtahumenahu 30-12-2014 02:32 PM
Bahayanyeee
kawan aku baru sampai manek urai..orang2 kat situ dah kehausan n kelaparan...
Quote lavagitar 30-12-2014 02:32 PM
woiiii...awe..

stakat lu nak makan sorang...masak sendiri aje la badigol woiii....



Quote Simunggu 30-12-2014 02:33 PM
dunia mau kiamat...lari..cabut ubi...
Quote lavagitar 30-12-2014 02:33 PM

cacat otak


Quote nordayu 30-12-2014 02:34 PM
ko la yg redah air,ko la yg masak.Laki mu????
Quote redz85 30-12-2014 02:34 PM
mungkin dia berjimak juga.. alang alang rumah takde orang
Quote Munnalicious 30-12-2014 02:35 PM
Boleh tahu kenapa mesti ada nama lava?
Quote lavagitar 30-12-2014 02:36 PM
Munnalicious replied at 30-12-2014 02:35 PM
Boleh tahu kenapa mesti ada nama lava?

sibuk la lu....

lu dah masak tuk laki lu belum..??


Quote krustykrab 30-12-2014 02:38 PM
xtahumenahu replied at 30-12-2014 02:32 PM
Bahayanyeee
kawan aku baru sampai manek urai..orang2 kat situ dah kehausan n kelaparan...:' ...

dah boleh masuk ek ke manek urai? air dah kering ke kat kuala krai?
Quote krustykrab 30-12-2014 02:39 PM
redz85 replied at 30-12-2014 02:34 PM
mungkin dia berjimak juga.. alang alang rumah takde orang

ni memang lawak
Quote xtahumenahu 30-12-2014 02:40 PM
krustykrab replied at 30-12-2014 02:38 PM
dah boleh masuk ek ke manek urai? air dah kering ke kat kuala krai?

dalam gambar yg dia post mmg dah surut...tapi...keadaan macam lepas tsunami..ramai katanya tinggal sehelai sepinggang
Quote krustykrab 30-12-2014 02:42 PM
xtahumenahu replied at 30-12-2014 02:40 PM
dalam gambar yg dia post mmg dah surut...tapi...keadaan macam lepas tsunami..ramai katanya tinggal ...

kalau tau kwn ko gi sana...boleh tumpang sekali hantar brg2 kat sedara ....
dia guna keta ke masuk situ?
Quote Munnalicious 30-12-2014 02:43 PM
lavagitar replied at 30-12-2014 02:36 PM
sibuk la lu....

lu dah masak tuk laki lu belum..??

Boleh tahu? Kenapa mesti kena beritahu?
Quote lavagitar 30-12-2014 02:46 PM
Munnalicious replied at 30-12-2014 02:43 PM
Boleh tahu? Kenapa mesti kena beritahu?

kenapa nak tahu kalau tak boleh bagitahu..tahu?


Quote xtahumenahu 30-12-2014 02:46 PM
krustykrab replied at 30-12-2014 02:42 PM
kalau tau kwn ko gi sana...boleh tumpang sekali hantar brg2 kat sedara ....
dia guna keta ke masu ...

xtau...alih2 dah sampai sana...bawak balik pakcik dia...
nanti aku tanya
Quote kokocrunch 30-12-2014 02:47 PM
nape xmasak sendiri..

Lihat semua komen(106)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 02:06 PM GMT+8 , Processed in 0.093133 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top