CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Hot Topic Lihat artikel

Gaza: Laporan Berita Singapura

14-7-2014 10:52 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 25691| Komen: 277

Description: Dalam Satu Laporan Berita Berkaitan Serangan, Berita Dari Sebuah Stesen Televisyen Di Negara Itu Memaklumkan Bahawa Negara Singapura Amat Prihatin Dan Menyifatkan ‘Serangan’ Terhadap Israel Oleh Pal ...


Telah diketahui, negara jiran Malaysia, Singapura merupakan sekutu kuat negara Israel di Asia.

Tahukah anda, di Singapura ada ditempatkan pejabat ejen risikan negara zionis itu, Mossad ?

Itu mencerminkan hubungan baik antara kedua negara itu sehingga Singapura juga digelar Israel Asia Tenggara kerana memiliki sikap yang hampir sama.

Oleh kerana itu, laporan berita dari Singapura berkaitan serangan yang dilancarkan Israel ke atas Palestin telah disampaikan dengan cara yang agak pelik.

Dalam satu laporan berita berkaitan serangan, berita dari sebuah stesen televisyen di negara itu memaklumkan bahawa negara Singapura amat prihatin dan menyifatkan ‘serangan’ terhadap Israel oleh Palestin perlu segera dihentikan.

“Israel perlu menahan diri, elak kematian orang awam,” menurut perkataan tertera di paparan grafik laporan berkenaan.
  
  Kebanyakan masyarakat dunia ketika ini jelas dengan keadaan yang berlaku bahawa Israel yang merampas sebahagian tanah milik Palestin untuk mewujudkan negara Yahudi kini menyerang negara Israel ekoran kerakusan dan kekejaman mereka ke atas Islam.

Apa yang berlaku sekarang sebenarnya, negara Islam Palestin sedang berhadapan dugaan hebat mempertahankan bumi mereka daripada pencerobohan Israel dan juga mempertahankan Islam daripada terus dihina dengan kejam.

Kebebasan rakyat Palestin yang tidak berdosa disekat dengan pembinaan tembok besi mengelilingi Semenanjung Gaza bagi kononnya mengelakkan serangan dari Palestin tetapi sebaliknya bagi memudahkan mereka membunuh penduduk Islam Palestin.


Tidak cukup dengan pejuang Hamas yang menjadi mangsa serangan, wanita dan kanak-kanak juga turut terkorban dalam keadaan menyayat hati daripada serangan udara yang dilaksanakan bertubi-tubi itu.

Dilaporkan media antarabangsa, sehingga kini angka kematian warga Palestin sudah pun dikatakan mencecah lebih 700 orang sejak serangan dilancarkan awal minggu ini.
Sudah menjadi tanggunjawab Singapura yang menjadi sekutu kuat kuasa jahat dunia itu untuk memberikan laporan berita yang menyebelahi rejim Zionis itu.
Dikhabarkan kini, pihak Israel sedang mengumpulkan kira-kira 40,000 askar dan kereta perisai bagi melaksanakan peringkat seterusnya serangan iaitu serangan darat.






Bagus
6

Marah
7

Terkejut

Sedih
3

Lawak

Bosan

Friends Rank (16 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Knights 12-7-2014 11:54 AM
nape ye

tv singapura mempertahankan israel?
Quote mattzzx 12-7-2014 12:10 PM
Mesti ada hubungan istimewa antara kedua negara tersebut....
Quote spiderman80 12-7-2014 12:22 PM
Ini kali pertama dengar ada saluran berita yang suruh mempertahankan Israel. Biasanya kita dengar ialah mempertahankan Palestin.
Quote dess402 12-7-2014 12:27 PM
spiderman80 posted on 12-7-2014 12:22 PM
Ini kali pertama dengar ada saluran berita yang suruh mempertahankan Israel. Biasanya kita dengar ia ...


masalahnya ketika dunia usahakan plan damai ..

geng2 palastun ini pula culik dan bunuh remaja Israel .

dah tu bila Israel minta bantuan gaza untuk tolong mencari ..

depa diperlekehkan pulak .


-  nak lawan zionis pun lawan lah .

tapi jangan babitkan orang awam .
Quote ice_sky92 12-7-2014 12:29 PM
Aku rasa pembaca berita tu sokong Palestin. Kesian dia terpaksa baca script je....
Quote batmana 12-7-2014 12:37 PM
dess402 posted on 12-7-2014 12:27 PM
masalahnya ketika dunia usahakan plan damai ..

geng2 palastun ini pula culik dan bunuh remaja ...

mu confirm ka tu geng palestin buat.. hamas tarak ngaku pun, klu dorg tngkp, dorg bole buat petukaran banduan, tu lagi untung. mcm wktu dlu..

yg bangalnye israel pi bunuh ramai2 org tu wat pe..

bangse terpilih gamaknye..

Quote cikanggun 12-7-2014 12:51 PM
abih lg pahala puasa arini.

ISREAL! SETANYAHU SUCH DEVIL, busxxxd! MAY U ROT IN HELL  :@:@
Quote CiliPadiSedap 12-7-2014 01:09 PM
ice_sky92 posted on 12-7-2014 12:29 PM
Aku rasa pembaca berita tu sokong Palestin. Kesian dia terpaksa baca script je....

80% kaum melayu di singapore kaum boyan.

akak walaupun tak de darah keturunan boyan tapi tahu.

boyan ni satu pulau antara singapore dan indon.

boyan ni lebih kuat daripawa jawa
Quote CiliPadiSedap 12-7-2014 01:10 PM
bila cerita palestin create isu politik.

tak faham kaka dengan manusia cmni.

dulu kantoi thread maki hamun yb perempuan.

anak siapa lah ni? kurang kasih sayang
Quote Knights 12-7-2014 01:13 PM
CiliPadiSedap posted on 12-7-2014 01:10 PM
bila cerita palestin create isu politik.

tak faham kaka dengan manusia cmni.

bongoknya engkau ini

yb ke kempunan nak jadi yb
Quote sriwanis 12-7-2014 01:15 PM
Itu pasal la singapore ada besar juga kapla die..sbb beramas mesra ngan israel..
Quote edee_91 12-7-2014 02:06 PM
cikanggun posted on 12-7-2014 12:51 PM
abih lg pahala puasa arini.

ISREAL! SETANYAHU SUCH DEVIL, busxxxd! MAY U ROT IN HELL  :@:@

dah derma untuk palestin?

Quote edee_91 12-7-2014 02:06 PM
CiliPadiSedap posted on 12-7-2014 01:09 PM
80% kaum melayu di singapore kaum boyan.

akak walaupun tak de darah keturunan boyan tapi tahu.
...

lebih kuat dari segi apa tu adam? tabur garam?
Quote lordvoldemort 12-7-2014 02:24 PM
marah singapore ka marah anuart ni?
Quote edee_91 12-7-2014 02:43 PM
lordvoldemort posted on 12-7-2014 02:24 PM
marah singapore ka marah anuart ni?

biasalah macai...
Quote SissySembah 12-7-2014 02:50 PM
Quote Madel 12-7-2014 02:55 PM
Berita mana tah aku tguk...

Isreail ni derang ada kubu bawah tanah yg super canngih utk rakyat serang bersembunyi ya.
Sbb tu kematian org awam derang kurang.

Betol ke
Quote CiliPadiSedap 12-7-2014 02:56 PM
edee_91 posted on 12-7-2014 02:06 PM
lebih kuat dari segi apa tu adam? tabur garam?

mana kaka tahu?

tp mereka mengaku mereka kuat?



Quote SissySembah 12-7-2014 02:58 PM
Madel posted on 12-7-2014 06:55 AM
Berita mana tah aku tguk...

Isreail ni derang ada kubu bawah tanah yg super canngih utk rakyat se ...

Yang siap parking lot itu kah?

Lihat semua komen(277)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-6-2024 04:59 AM GMT+8 , Processed in 0.102196 second(s), 63 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top