CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Hot Topic Lihat artikel

Ditendang Cikgu Sampai Pengsan!

18-4-2014 03:29 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 24406| Komen: 408

Description: Dalam Kejadian Jam 1.20 Petang, Mangsa, Wan Luqman Al Hakim Wan Omar, 11, Dikatakan Bergaduh Dengan Rakan Yang Mengejek Nama Bapanya Dan Pergaduhan Itu Disedari Guru Lelaki Terbabit Yang Ketika Itu Be ...
Kuala Terengganu: Sudahlah disepak, seorang murid tahun lima mendakwa dipijak gurunya bertubi-tubi sehingga pengsan dan muntah di surau sebuah sekolah rendah di daerah ini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 1.20 petang, mangsa, Wan Luqman Al Hakim Wan Omar, 11, dikatakan bergaduh dengan rakan yang mengejek nama bapanya dan pergaduhan itu disedari guru lelaki terbabit yang ketika itu berada di kawasan surau.

Guru terbabit yang naik hantu dikatakan bertindak luar dugaan apabila menyepak kepala mangsa hingga dia jatuh sebelum memijaknya sehingga pengsan.

Bapa mangsa, Wan Omar Wan Mohammad, 43, berkata, kejadian itu disedari anak saudara perempuannya yang bergegas ke rumahnya bagi memaklumkan kejadian itu.

Katanya, dia yang panik segera ke sekolah dan mendapati anaknya sudah lembik, terbaring dalam pejabat guru besar akibat dibelasah guru muzik terbabit.


WAN Omar menunjukkan kecederaan di kepala yang dialami anaknya, semalam.

2

Bagus
4

Marah
1

Terkejut

Sedih
3

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (15 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tongkatwaran75 18-4-2014 06:11 AM

WAN Omar menunjukkan kecederaan di kepala yang dialami anaknya, semalam.
Quote Orange1 18-4-2014 06:15 AM
Cikgu bangsat. Sapa ada pic cikgu tu biar letak sini n sebarkan kat fb. Dah melampau sgt cikgu2 kat msia ni. Sudah tiba masanya utk mereka ini diajar. Kat CI ada sorg cikgu monster bini pak arab siap beralhamdulillah sbb budak2 kat sekolah dia ucap terima kasih bila dipukul guru, mcm sial punya statement.
Quote Orange1 18-4-2014 06:18 AM
Sapa ye menteri pendidikan sekarang? Hishamudin Husin jugak ke? Dah terlalu byk kes cikgu2 pprt dunia ketiga mcm ni, kena ambil tindakan utk bendung.
Quote sekngucing 18-4-2014 06:21 AM
biarlaa
zaman dulu mak ayah siap sokong lg cikgu pukul anak
Quote kakikuDibibirmu 18-4-2014 06:27 AM
terengganu darul penyepak
Quote Orange1 18-4-2014 06:28 AM
Keganasan yg ditunjukkan oleh cikgu, environment tak elok utk budak2 dr pendidik sendiri.
Quote kakikuDibibirmu 18-4-2014 06:29 AM
mak ayah dulu-dulu memang gila
Quote sekngucing 18-4-2014 06:37 AM
aku masa zaman budak2kena pukul dgn mak ayah tak sangat
tp dgn cikgu memang teruk kena
dahla kena pukul, dihalau pulang pulak tu depan kawan2

Quote sekngucing 18-4-2014 06:38 AM
aku kelas budak2 pandai, anak2 org kaya, aku aja org famili biasa, bapak kerani je
satu hari ada budak tanya aku, budak pompuan

"kenapa kau pakai kasut koyak, bapak kau kerja apa?"

Quote iman_kasih 18-4-2014 06:38 AM
mohon kementerian pelajaran buat kajian knp guru2 semakin mengganas. adakah terlalu stress dgn bebanan kerja dan kerenah bdk2
Quote sekngucing 18-4-2014 06:39 AM
paling tak dpt dilupakan masa aku tak dpt bayar yuran sebab bapak tak gaji lg
cikgu dok buat lawak pasal aku depan kelas, satu kelas ketawakan aku

Quote iman_kasih 18-4-2014 06:40 AM
Orange1 posted on 18-4-2014 06:15 AM
Cikgu bangsat. Sapa ada pic cikgu tu biar letak sini n sebarkan kat fb. Dah melampau sgt cikgu2 kat  ...

jaga la bahasa yang oi...walaupun marah walaupun x suka
x elok membangsatkan org...
gaya tu mcm ada dendam pn ada
Quote iman_kasih 18-4-2014 06:41 AM
sekngucing posted on 18-4-2014 06:39 AM
paling tak dpt dilupakan masa aku tak dpt bayar yuran sebab bapak tak gaji lg
cikgu dok buat lawak  ...

sian ko...ada jugak mcm tu ek
Quote masa_lalu 18-4-2014 06:42 AM
cikgu bangsat, ko pegi mampus lagi baik
Quote slyfynx 18-4-2014 06:48 AM
Bahasaaaaaa....
cuba la jaga penggunaan bahasa tu
Belum tau pun cerita sebenar
Quote mysara 18-4-2014 06:50 AM
kawan sara sdg buat phd tajuk 'daya tahan guru'
biasa org kaji tahap stress dsbnya
menurut hasil kajiannya
org eksekutif (guru) yg akur dgn organisasi akan bermotivasi tinggi dan disenangi ramai
manakala guru yg menentang sistem (organisasi) mudah stress dan depress
org yg kuat menentang ni kena ditempatkan kerja yg sesuai dgn stail kuat kritik spt bahagian penilaian dsbnya

jadi guru muzik yg menendang budak ni mesti jenis kuat melawan pentadbir (organisasi)nya
Quote Liliput 18-4-2014 06:56 AM
Kalau marah kat murid sb bergaduh pun, takkan la sampai nak tendang terajang murid tu. Kalau takde kesabaran yg tinggi  nak deal dgn budak2, jangan jadi guru.  On the other hand, murid2 zaman sekarang ni bukan mcm zaman dulu.   
Quote mattdemon 18-4-2014 07:06 AM
teringat kat cikgu merangkap warden asrama aku dulu.
slalu naik angin tak pasal pasal.
pasni kalo jumpa memane mmg aku nak langgar sampai penyek.
Quote ekod79 18-4-2014 07:08 AM
itu citer sebelah pihak, citer sebelah pihak cikgu pulak?

Lihat semua komen(408)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

24-2-2024 12:27 AM GMT+8 , Processed in 0.060554 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top