CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Gadis Terjun Tingkap Kerana Dadah !

8-4-2014 10:04 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 6302| Komen: 12

Description: Beberapa Minit Selepas Itu, Seorang Lagi Rakan Suspek Yang Masuk Ke Kawasan Itu Turut Diberkas. Polis Menemui Sebotol Heroin Seberat 3.3 Gram Di Dalam Beg Sandangnya.
Dungun: Seorang gadis dipercayai tokan dadah sanggup membahayakan keselamatannya apabila cuba terjun dari tingkap kediamannya di Jalan Santong Paka, dekat sini, untuk melarikan diri daripada ditahan sepasukan anggota polis yang menyerbu rumah berkenaan, semalam.

Bagaimanapun, gadis berusia 22 tahun itu tidak sempat berbuat demikian apabila dihalang polis.

Hasil pemeriksaan dalam serbuan jam 11 pagi itu, polis menemui 14 straw berisi 130 biji pil kuda yang diletakkan di dalam kotak rokok di dalam poket jaket hitam yang tergantung di dalam biliknya.


Gadis berkenaan yang belum berkahwin sebelum ini pernah ditahan atas kesalahan sama dan dia dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun untuk siasatan lanjut serta hasil ujian mendapati dia positif dadah jenis methamphetamine.

Sebelum serbuan dilakukan di rumah berkenaan, sepasukan enam anggota polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun diketuai Inspektor Mohd Ridhuan Ismail mengadakan operasi di bawah Jambatan Paka, dekat sini, jam 7 pagi.

Dalam serbuan itu, polis memberkas lapan lelaki berusia antara 26 hingga 42 tahun yang menjadikan kawasan itu sebagai lokasi memperoleh bekalan dadah dan melepaskan gian.

Selain itu, seorang suspek berusia 34 tahun yang datang ke situ untuk menjual dadah terkejut dengan kehadiran polis dan cuba melarikan diri, namun dia diberkas.

Pemeriksaan polis menemui sebotol serbuk putih dipercayai heroin seberat 3.9 gram yang disorokkan di dalam seluar dalamnya dan 0.2 gram pil kuda yang dihancurkan di dalam satu straw.


Gambar hiasan


Beberapa minit selepas itu, seorang lagi rakan suspek yang masuk ke kawasan itu turut diberkas. Polis menemui sebotol heroin seberat 3.3 gram di dalam beg sandangnya.

Ketiga-tiga suspek termasuk gadis terbabit disiasat mengikut Seksyen 39 (A) (1) Akta Dadah Berbahaya dan ditahan di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun untuk siasatan lanjut.

Lapan lagi suspek yang ditahan serta positif mengambil dadah jenis morfin turut ditahan untuk siasatan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dungun Pemangku Superintendan Ahmad Zailani Yaacub ketika dihubungi mengesahkan tangkapan terbabit.

11

Bagus
8

Marah
5

Terkejut
13

Sedih
8

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (50 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote alieyrina 8-4-2014 07:25 AM
Kat kota bharu budak prempuan 16thn simpan pil kuda...siap leh ikat jamin 1500 jah..cehh ..
Quote yipun_78 8-4-2014 07:26 AM
alaaaa x mati ke? buang masa je nak penjara membazir
Quote bluberi 8-4-2014 08:17 AM
22 tahun?
tokan dadah?
i cannot brain thissssss!

tp, ada jugak aku dengar, laki bini dok jadik tokan
siap suruh bini yg tgh sarat bunting pun pegi ngantar barang
sian budak dalam perut tu
dapat mak bapak kaki dadah
Quote leylapple 8-4-2014 09:04 AM
alieyrina posted on 8-4-2014 07:25 AM
Kat kota bharu budak prempuan 16thn simpan pil kuda...siap leh ikat jamin 1500 jah..cehh ..

aku dgr kat kelantan ramai jual dadah and pil kuda...pompuan pulak tu...

siap blh beli keta mahal2 and pakai hbeg branded dengan hasil jualan...
Quote genchi 8-4-2014 09:05 AM
napa tak mmpoih trus bdak ni??

wahhh tongkat ada pesen baru tajok tred.. 'dek'
Quote pengimbas 8-4-2014 09:12 AM
alieyrina posted on 8-4-2014 07:25 AM
Kat kota bharu budak prempuan 16thn simpan pil kuda...siap leh ikat jamin 1500 jah..cehh ..

ikat jamin je... belum jatuh hukum lagi, bicara pun belum. pendakwa pun mintak 2500 je

budak tu kena bawah 12(2),
kalau ikutkan magistret yang dengar kes tu, biasa tengok dia bagi sikit je... macam satu kes lebih 400 bijik, kena dalam 6000 je.
satu kes, dalam 100 bijik, kena 5000...
ni pun, lebih kurang tu kot...




Quote -electrifying- 8-4-2014 09:16 AM
kerja yg menguntungkan
Quote xtahumenahu 8-4-2014 09:17 AM
aku pelik cemana diorg leh jumpe dadah...aku sepanjang hidup aku nih...tgk dadah pon x penah....dlm ubat tu lain lerrr
Quote kenarikelabu 8-4-2014 09:34 AM
Nak kaya cepat, jual dadah jer ler....mmg kaya. Tp pastu ke dalam la kau...
Quote Kejora927 8-4-2014 09:43 AM
huh. lalok betol pompuan neh!
Quote fazzrules 8-4-2014 10:18 AM
wow muda belia g dah jadi pusher...pompan plak tu...
Quote MegiTomyam 8-4-2014 10:58 AM
Haih. Baru 22 tahun.

Lihat semua komen(12)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

23-2-2024 09:31 PM GMT+8 , Processed in 0.065033 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top