CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 6143|Reply: 29

[Tempatan] Budak Perempuan Jatuh Eskalator Di Parkson KB, Patah Kaki Kanan

[Copy link]
Post time 9-8-2015 08:40 PM | Show all posts |Read mode
Budak Perempuan Jatuh Eskalator Di Parkson KB, Patah Kaki Kanan
Aug 9, 2015



MALANG tidak berbau! Seorang kanak-kanak perempuan mengalami kecederaan parah apabila patah kaki kanan setelah terjatuh dari eskalator di sebuah pusat beli-belah Parkson di Kota Bharu, Kelantan.

Memetik kenyataan dari penyelia pengawal keselamatan Kota Bharu Trade Centre, kira-kira jam 1.10 tengah hari tadi, dia terdengar bunyi jeritan pengunjung di situ sebelum bergegas ke tempat kejadian iaitu di aras G.

Setibanya di situ, seorang budak perempuan dalam lingkungan usia tiga tahun terbaring di atas lantai setelah terjatuh dari aras 1.




Katanya lagi, ketika membuat pemeriksaan melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV), dia mendapati kanak-kanak malang itu telah bertindak menaiki tangga eskalator melalui bahagian luar sambil berpaut pada pemegangnya.

Tanpa pengawasan sesiapa, dia kemudiannya terjatuh setelah tangannya terlepas dari bahagian pemegang.

Sejurus selepas kejadian, ambulans telah dihubungi sebelum mereka tiba dan membawa kanak-kanak berkenaan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II untuk rawatan lanjut.

Sejak akhir-akhir ini, kemalangan melibatkan eskelator acapkali terjadi terutamanya di China apabila satu nyawa melayang setelah ia ‘menelan’ hidup-hidup seorang wanita. – MYNEWSHUB.CC
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-8-2015 08:44 PM | Show all posts
saya perhatikan jah sis ...Memang ummah2 pprt dkt KB biar anak berlarian persis beruk mawas jah atas eskelator,,especially di KB mall....tapi ujung2 mesti ummah maafkan ibu beliyau kerna berkelubung litup...kesian katanya....yang kesiannya anak beliyau free2 tempang...bengong!
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 08:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Hmmm....
Tanpa pengawasan .....



Mak pak nya mana?
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana mak bapak dia.....sibuk shopping sampai lupa anak
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai,berita cmni lah yg bikin takut nk naik escalator. Nk suggest shpg mall buat tgga tepi escalator tgga biasa nye tersorok ceruk2.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 08:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Bab eskelator ni penat dah..klu gi mall me plak yg sakit hati tgk perangai pprt mak bapak biar anak main..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 9-8-2015 09:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Oomaiii...lately ni mcm2 citer psl escalator ni...dah la naik lift pun iols trauma...nk guna tangga mmg becinta....ntah ceruk mn tersorok nya...
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 09:22 PM | Show all posts
puas shopping...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-8-2015 09:39 PM | Show all posts
takpasal2 patah kaki....

mcmana boleh biar kan adik ni jalan sorang2.....
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 09:43 PM | Show all posts
Bila nak leak cctv
Boleh hencap mak bapak budak ni
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 09:59 PM From the mobile phone | Show all posts
tmbah yg bawak stroll baby tu.guna eskalator,padahal lif ada.nk kata apa kt depa? bodoh?
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 10:01 PM | Show all posts
bila dah rambang mata tengok sales, lupa anak kat mana..
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Pegang handrail outside escalator.
Wtfish!
Nasib patah kaki je. Kot pecah kepala sekali...hmmm.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 11:01 PM | Show all posts
Dah pernah ada beberapa kali kes sebegini berulang pun masih ada yang tak nak ambil iktibar, nasib yg ni nyawanya tak melayang.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 11:15 PM | Show all posts
Eksiden mcm ni selalu berlaku bila mak bapak cuai dan anak tak di ajar disciplin
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2015 11:18 PM | Show all posts
cash ke sis?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-8-2015 11:19 PM | Show all posts
budak mmg akan berlari ke eskeletor bile jejak kaki ke shopping mall. pastu turun naik. aku kalau belom tutup pintu kete, budak da berlari ke eskeletor mmg menjerit ala tarzan. da tak tau malu dah. dari padah yg lebih dasat ape la sgt teriakan tarzan aku
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2015 12:24 AM | Show all posts
nsb baik x kena mkn dgn escalator
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2015 12:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Kes yg sama mcm kat kenanga aritu...
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2015 10:22 AM | Show all posts
KUALA LUMPUR 15 April 2007: Isteri Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor meminta ibu bapa yang mempunyai anak-anak hiperaktif supaya mengikat bersama mereka terutama ketika berada di tempat awam.

Beliau berkata, tidak salah untuk menggunakan alat seperti tali yang diikat pada pinggang ibu atau bapa serta di pinggang anak asalkan keselamatan mereka terjamin.

Semasa anak-anak saya masih kecil saya akan mengikat pinggang mereka dengan tali. Apa yang saya lakukan ini adalah bertujuan untuk memastikan keselamatan anak-anak saya terjamin.

setuju? .. ahaks ....

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 05:55 AM GMT+8 , Processed in 0.068153 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list