CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 11981|Reply: 35

Hotel Terbesar Di Dunia Binaan Nazi Yang Tak Pernah Didiami

[Copy link]
Post time 22-7-2015 05:13 PM | Show all posts |Read mode

Hotel yang terletak sepanjang 3 batu di pulau Ruegen, Jerman ini merupakan hotel terbesar di dunia yang pernah dibina oleh Nazi. Hotel ini mempunyai 10,000 bilik yang dapat memuatkan 20,000 penghuni dalam satu-satu masa. Namun, setelah 70 tahun pembinaannya, hotel ini tidak pernah digunakan. Hotel yang dikenali dengan nama Hotel Prora ini dibina pada 1936 dan siap pada 1939 yang menggunakan lebih 9000 orang tenaga kerja.

Rancangan asal pihak Nazi ialah untuk membina hotel bagi pekerja Jerman untuk menyebarkan Propaganda Nazi. Pihak Nazi ingin membina 4 resort di kawasan hotel ini yang dilengkapi dengan panggung wayang, kolam renang, dewan serbaguna dan jeti untuk kapal persiaran berlabuh.





amun rancangan pihak Nazi gagal apabila perang bermula. Pembinaan resort terbengkalai akibat perubahan dasar yang dilakukan oleh Hitler yang memindahkan semua pekerja pembinaan hotel ke Peenemünde untuk membina V-Weapon untuk berperang dengan pihak Allied.



















http://eforum1.cari.com.my




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-7-2015 05:38 PM | Show all posts
Wow.. dah lama cari citer ni.
Memang unik.
Thank you.
I nak google and baca
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 06:32 PM | Show all posts
hotel ke camni? harus la org taknak pegi..scary je
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 07:28 PM | Show all posts
Macam penjara saja.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg seremmmmmm...
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 11:41 PM | Show all posts
the only good system is a soundsystem...

ai tergelak baca pernyataan nih...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-7-2015 10:17 AM | Show all posts
sayangnyeee
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 10:59 AM | Show all posts
agak unik..sbb sejarah..
klu diperbaiki pasti i nak duduk...
sbb sebahagian dr sejarah...
scary lain kira..hotel yg baru dan cantik pun ada scary gak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-7-2015 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Beautiful blue sky
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 12:14 PM | Show all posts
Siaran ulangan
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 12:54 PM | Show all posts
sayangnya terbengkalai... kalau dibaikpulih pasti dpt memberikan manfaat..
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2015 02:01 PM | Show all posts
rekabentuk hotel tahun 30an mmg la mcm ni...
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2015 08:33 AM | Show all posts
hotel ni pernah dijadikan lokasi penggambaran kan?
konon2 ni kawasan yg terdedah dgn radioaktif. pastu ada org gi sana dan kena serang dgn "sesuatu"

tak igt apa tajuk dia.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2015 09:14 AM | Show all posts
belum pernh d duduki...tak ada kes bunuh diri..mana ada scarynya..
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2015 10:11 AM | Show all posts
makton replied at 24-7-2015 07:33 AM
hotel ni pernah dijadikan lokasi penggambaran kan?
konon2 ni kawasan yg terdedah dgn radioaktif. pa ...

Chernobyl Diaries.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2015 10:19 AM | Show all posts

oh, ok. tq....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-7-2015 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Sygnya. Xde ke org nak bangunkan blk hotel ni.
Reply

Use magic Report

Post time 25-7-2015 03:08 AM | Show all posts
alahai.....xde ke pihak mara mau beli?....wat asrama utk pelajar2 mara di german....
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 11:50 AM | Show all posts
macam scary jer
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 08:50 AM | Show all posts
kalau kat mesia ni dah abis dah segala besi bagai hahaha
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Contoh Kegagalan...
imransulaimanContoh Kegagalan...
Views : 6304 Replies : 37
Teka teki botol
syidapink88Teka teki botol
Views : 73744 Replies : 325
Siapa lagi power...Kau jumpa Aku Kau Kena tunduk
tokchikSiapa lagi power...Kau jumpa Aku Kau Ken
Views : 8672 Replies : 45
Hanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti V79
syitaeyqaHanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti
Views : 207236 Replies : 4991
Merenung Ke Luar Jendela.
tomazMerenung Ke Luar Jendela.
Views : 10788 Replies : 60
DIKEHENDAKI!
KurexDIKEHENDAKI!
Views : 6314 Replies : 40
Ada Apa dgn Pen Dekat Bank
MistrezHermanazAda Apa dgn Pen Dekat Bank
Views : 14520 Replies : 54
Bila netizen bersatu
riena3321Bila netizen bersatu
Views : 8697 Replies : 37
JOM TEST MATA
Markonah_7JOM TEST MATA
Views : 5016 Replies : 30
Wow baju merah tu..
riena3321Wow baju merah tu..
Views : 12047 Replies : 88

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 11:35 PM GMT+8 , Processed in 0.072976 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list