CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 8138|Reply: 46

[Dunia] Remaja kacak didapati tidak bersalah setelah menjalani hukuman mati

[Copy link]
Post time 16-12-2014 04:22 PM | Show all posts |Read mode
BEIJING - CHINA. Seorang remaja yang dihukum mati selepas didapati bersalah kerana merogol dan membunuh seorang wanita 18 tahun lalu, diisytiharkan tidak bersalah oleh mahkamah.

Agensi berita Xinhua melaporkan, Huugjilt dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Mongolia ketika berusia 18 tahun pada 1996.

Namun keraguan wujud dalam keputusan itu apabila seorang perogol bersiri, Zhao Zhihong mengaku atas jenayah tersebut pada 2005.

“Mahkamah Mongolia mendapati keputusan asal Huugjilt bersalah tidak konsisten dengan fakta-fakta dan tidak terdapat bukti yang mencukupi. Oleh itu, mahkamah mendapati Huugjilt tidak bersalah,"  menurut kenyataan mahkamah Hohhot.

Sebagai tanda kesal dan simpati, timbalan presiden Mahkamah Tinggi, Zhao Jianping menyerahkan 30,000 yuan (RM16,949) kepada keluarga Huugjilt. -  SCMP

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-12-2014 04:27 PM | Show all posts
kesiannya.
muda lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:27 PM | Show all posts
30,000 yuan je untuk bayar nyawa yang tak bersalah ...
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:29 PM | Show all posts
30,000 yuan ajek? aptb. tak adil sungguh ...
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:30 PM | Show all posts
kesiannya. dah jatuh hukum then baru kata tak bersalah.
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia dah mati dah kann?

Siannya....
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:34 PM | Show all posts
Harga nyawa dia...30,000 yuan (RM16,949)
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:47 PM | Show all posts
Sian tak pasal2 nyawa melayang
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-12-2014 04:50 PM | Show all posts
murahnya harga nyawa dia kn
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 04:59 PM | Show all posts
Kesian kat si mati yg tak bersalah tapi beliau tak kacak pon pd pandangan mataku..
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:04 PM | Show all posts
Rekod perjalanan kemasukan dia hilang sekali tak..?
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:10 PM | Show all posts
mangsa ni org daif ker
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-12-2014 05:17 PM | Show all posts
Eliadaisy83 posted on 16-12-2014 04:59 PM
Kesian kat si mati yg tak bersalah tapi beliau tak kacak pon pd pandangan mataku..

hehe.....can do la noq..dlm kalangan ummah mongolia beliyaulah yg paling hensem

Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:21 PM | Show all posts
vandergooh posted on 16-12-2014 05:04 PM
Rekod perjalanan kemasukan dia hilang sekali tak..?

Dia masuk pakai kapal selam x boleh menyelam. so kira xder rekod. lagipun dah kena C4, habeh hilang segala bahan bukti.


Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:33 PM | Show all posts
Modngengade posted on 16-12-2014 05:17 PM
hehe.....can do la noq..dlm kalangan ummah mongolia beliyaulah yg paling hensem

sangat hensem, sehensem atuk nenek moyangnya

Jenghiz Khan


Kublai khan



Teori Evolusi Khan pun bermutasi

Shah Rukh Khan




Boya khan





Last edited by boyagombak on 16-12-2014 06:34 PM

Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:40 PM | Show all posts
30000 uan je nyawa dia
siannya family dia
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-12-2014 05:44 PM | Show all posts
klu aku, aku saman balik hakim, juri2, kerajaan, jab undang2
semua yg terlibat lah
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:49 PM | Show all posts
boyagombak posted on 16-12-2014 05:33 PM
sangat hensem, sehensem atuk nenek moyangnya

Jenghiz Khan

ouhh.. ok


Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:51 PM | Show all posts
bukan setakat harga nyawa...diorg x fikir ke malu yg keluarga ni kena tanggung...kesian btol...dah jatuh hukum lak tuh...zaman dolu2 x sahih pon senang2 je jatuh hukum kann
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2014 05:52 PM | Show all posts
kacak sangat kee?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 04:55 PM GMT+8 , Processed in 0.121195 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list