CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Adiya

[BEST] Lima jam yang tiada kesudahan

  [Copy link]
Post time 28-10-2013 09:44 AM | Show all posts
alahai kesian pulak ila ni.. sampai 5 orang?

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 12:42 PM | Show all posts
leenaz posted on 26-10-2013 08:38 AM
cehhhh
adik beradik dgn arian rupanya
aku merempit sekali jalan x siap....

eh kau baru tau ker??? bukan ke dah bocor rahsia kat thread arian lama dulu..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 12:47 PM | Show all posts
LappyHappy posted on 26-10-2013 09:29 PM
Aku nk kataaaaa " bessssssssttttt baq ang citer ang nih... Mo dok baca bg habis buang ,ceq tggu nohh ...

tu dia...anak mami ka...??? ceq tunggu no...boh ghantai nala punya gundu kat thread ni tauu...jangan dok bagi telepaih buang crita2 dia...
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 12:59 PM | Show all posts
nala dasat ang noh
sila teruskan penceritaan anda yaa
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 01:09 PM | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 12:47 PM
tu dia...anak mami ka...??? ceq tunggu no...boh ghantai nala punya gundu kat thread ni tauu...jang ...

Gandalf oo Gandalf, tunggu apa.....cargasss sambung laaaaaa........nenek apa dok tang kepala dia tu??? bomoh siam mmg kuangajaq laaa!!
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 12:47 PM
tu dia...anak mami ka...??? ceq tunggu no...boh ghantai nala punya gundu kat thread ni tauu...jang ...

Hahaha bkn anak mami..tp mmg lahir kat penang,spupu spapat ada la yg mami mamak mai.hhahhaha.gunduuuu !! Haaissshhhh ayat gundu tuh slalu wat lappy majuk ng mamu lappy msa kecik2 dlu...

Xlepaih aiih cita ni,mo do pedoq kuat..

Jap nk tanya,masa mama lappy sakit awai bulan tuh,ada prawat mai ubat dia,dia kata ada org hntar barang kt mama..barang tu doh boh lam botoii . Dan dcampak buang kt sungai kulim...hbs la sungai kulim tuh byk betoi kna lempaq barang2 nih.ish22...

Nk tnya btl ke kat daun sireh ( yg xda alur byk ) dia lukis muka sapa yg hntar barang tuh.tp tgk lukisan ataih daun sireh tu xkenai pon.btl ke blh brubat cara tuh?
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 01:40 PM | Show all posts
seronok baca kisah TT ni..TT ni org peghak utagha ka?pekat betoi loghat...seronok cek baca..
cepatla sambung lagi..tak sabaq ni dok tunggu..bkn segham tapi tak larat dok bantai gelak..
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 01:50 PM | Show all posts
Hehehee..bila kejadian ni Adiya..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 02:32 PM | Show all posts
abah : pakteh nak cakap...

aku : hello...

Pakteh : hang dah buat dak lagi?

aku : buat dah...

Pakteh : dah tu lagu mana? dia ngelupoq dak?

aku : ada la kesan sikit tp tak la ngelupoq mana pun...

Pakteh : tak pa..hang buat skali lagi..pakteh ada blakang hang ni..pakteh pegang blakang hang tau??

aku : ok2


skali lagi aku letakkan kedua2 jari telunjuk aku pada telinga ila kiri dan kanan..kali ni aku membacakan ayat "lauanzalna. . . . "
keadaan ila masih seperti tadi tidak berubah2...aku lepaskan jari telunjukku tadi sambil mohon menarik apa2 sahaja yang ada pada telinga ila..Alhamdulillah permohonan aku berjaya..aku cuba untuk lihat samada benda hitam yang menembusi telinganya itu masih ada atau tidak.. nampaknya semua dah clear..

keadaan ila sedikit kurang pada waktu itu..cuma dia masih lagi di bawah pengaruh jin sihir yang menghuni tubuhnya...sekali lagi aku call pakteh untuk tanya macam mana keadaan ila pada pandangan dia..dari perbualan aku dengan pakteh, ila dah banyak kurang..
"tp ni bukan lawan hang ni diya...depa ramai ni...dari pandangan pakteh, dok ada 5 org yang hantar kat dia ni..ada siam, sakai, jawa, india dan melayu kita..kalau hang sorang memang tak lepas ni...orang tu memang nak buat sampai dia mati kot...ni kalau ada 3 4 org lagi baru boleh buat ni...tak pa. hang cuba cari benda2 tu kat pelipat2 dia...benda ni suka dok kat situ tambah2 tempat yang kita tak boleh nak pegang.." terang pakteh panjang lebar..
" ish takkan nak pegang2 pulak pakteh...tu bukan staill diya ngubat..." jawab aku
" nak buat lagu mana dah benda tu memang dok kat situ..suka hati hang la..nak buat, hang buat le kalau rasa tak mau tak pa la..kita ngubat bukan nak ambil kesempatan..benda ni bukan bodoh..dia memang akan cari tempat2 sulit untuk dia sembunyi.." ceramah dari pakteh..
"ok2 tak pa la..diya buat la...apa2 nti dia call lain." jawab aku ringkas

aku dalam dilema ketika ini...patutkah aku pengang pesakit aku sedangkan itu satu larangan dari guru aku???dalam dok pikir2 tu, mama tanya " pasai pa? pakteh (adik mama) kata apa?"
" dia kata benda tu dok kat pelipat2 ngan tempat sulit le yang mana tak boleh kita nak capai..takkan nak p pengang pulak..sat lagi suami dia kat apa pulak dah.." jawab aku
" tak pa..hang nak ngubat org..bukan hang nak suka2 p raba dia...mintak la izin suami dia dulu kata nak sentuh dia..depa bagi ehhhh...hang tengok la dia macam mana..dah tak serupa orang dah tu.." cadangan dari mama..

ok aku ambil keputusan untuk mencuba kaedah pakteh ni..sebenarnya kaedah ini memang ada pada ilham aku..cuma aku tak pernah nak buat sebab fitnah yang akan timbul bila mana ada sentuhan bukan muhrin diantara pesakit dengan perawat..tp pada pandangan aku, ini waktu darurat dah..lagi pun sentuhan tu masih berlapik dengan pakaian ila..
aku mohon pada suami ila untuk pegang pelipat kaki ila iaitu di bahagian belakang lutut dia..suaminya mengizinkan aku untuk berbuat demikian, Al-Ikhlas dan Lauanzalna menjadi ayat pukulan aku..ila mengelupur kesakitan..bila agak lama, dia sudah kembali stabil...aku pindahkan tangan aku pada ulu hati ila..ayat yang sama menjadi senjata aku..ila kembali tersentak dan meraung2...mak ila ketika ini sudah mula tidak tertahan dengan penderitaan ila..dia memegang tangan aku dan sambil menangis, " tolong la...tunggu sikit lagi boleh tak?kesian kat dia..lagi pun tadi dia kata nak tunggu ayah dan ipar dia datang..dia janji nak keluar bila jumpa ipar dia tu.."

emmm satu lagi permainan dia...bila dia dah lemah, dia gunakan mak ila pulak..apa daya aku untuk menolak permintaan mak ila?aku hanya menganggukkan kepala tanda setuju dengan cadangan mak ila..aku kembali ke meja luar rumah dan boh sebatang lagi...
memang aku mcm ni..kalau kes2 terok, makin kuat aku merokok...sambil menunggu tu, sambil melihat ila berdrama dan aku bersembang2 kosong dengan abang aku..keluarga ila pulak tengah sebok menenangkan dia..waktu ni ila dah mula menuduh iparnya pulak yang membuat angkara.. aku cuba menyampuk dengan mengatakan bahawa tidak ada satu perkara pun yang keluar dari mulut ila boleh dipercayai..suami dan ibu ila mengangguk faham..

aku masuk ke dalam rumah untuk meneguk sedikit air..jam didinding dah menunjukkan pukul 3.20ptg.sudah hampir sejam stengah aku take over kes ni dari abah dan adik..cuma masih tidak ada jalan keluarnya..tiba2 aku mendengar suara azan di luar rumah..aku bergegas keluar untuk melihat siapa pulak yang cuba untuk membantu..mungkinkah jiran sebelah rumah abah??

sesampai je aku kat luar..aku lihat seorang tua tengah melaungkan azan..ila ketika itu berada dibawah orang tua tu..rupa2nya ayah dan ipar ila dah pun sampai..yang melaungkan azan itu adalah ayah ila..disini lah bermulanaya drama yang lebih hebat...pertengkaran ila dgn iparnya, sikap biadap ayah ila pada kami yang cuba membantu dan macam2 lagi...sin yang ni kita skip la ek...benda akan membuat aku emo nanti..



so kita akan sambung nanti selepas keadaan menjadi tenang dan aku terpaksa memanggil guruku untuk membantu...in sya Allah panjang umur aku sambung nti...

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:03 PM | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 02:32 PM
abah : pakteh nak cakap...

aku : hello...

sambung ari ni jugak tau.....
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:04 PM | Show all posts
terbaik TT...mcm baca novel Bercakap dgn jin by Tamar Jalis pulak versi moden...
sila sambung...ku kan terus melekat di thread nih...
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:04 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 28-10-2013 01:50 PM
Hehehee..bila kejadian ni Adiya..

lama x nmpak kaka...menyorok ker???
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:06 PM | Show all posts
LappyHappy posted on 28-10-2013 01:21 PM
Hahaha bkn anak mami..tp mmg lahir kat penang,spupu spapat ada la yg mami mamak mai.hhahhaha.gundu ...

banyak kekdah rawatan ni ceq...aku tak brani nak kata itu betoi ini salah..sebab aku tak tengok sendiri..kita nak kesan dia cuma dengan penggunaan ayat2 yang dibaca..jgn mula je bissmillah..lepas tu keluaq habih gunung ganang, sungai laut, mambang ijo, mambang biru air laut...kalau lagu tu, hang p seykeh pala bomoh tu..baru dia ada akai...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:10 PM | Show all posts
mamapea posted on 28-10-2013 01:40 PM
seronok baca kisah TT ni..TT ni org peghak utagha ka?pekat betoi loghat...seronok cek baca..
cepatl ...

Teman orang perak belah2 kinta nun..dekat2 ngan parit n bote dah...loghat campoq2 ni sebab mak aku orang kedah, pak aku orang perak..aku UPSR kat penang, PMR kat Sabah, SPM kat Perak, Sijil kat Penang, Dip kat Kedah...tu dia...merata p dah..tu pasainya dok jadi caca merba ni...hehehehe
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:11 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 28-10-2013 01:50 PM
Hehehee..bila kejadian ni Adiya..

Raya baru ni la cho...mike lama tak nampak..mane pegi sibuk beno ngan kete je teman nengok..

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:13 PM | Show all posts
edoraixora posted on 28-10-2013 03:04 PM
lama x nmpak kaka...menyorok ker???

kih kih kih..bukan menyorok... cuba utk berdiam dr cari masalah... tp dh dunia ni tempat yg dijanjikan dgn dugaan.. maka Masalah pon datang la mencari aku ... hahahahaadui... nasibbb....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:14 PM | Show all posts
edoraixora posted on 28-10-2013 03:03 PM
sambung ari ni jugak tau.....

amboiiii..tak nyempat2...sabo le...teman tengah koje ni..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:16 PM | Show all posts
mamaezah posted on 28-10-2013 01:09 PM
Gandalf oo Gandalf, tunggu apa.....cargasss sambung laaaaaa........nenek apa dok tang kepala dia t ...

nenek tu ceq tak sempat interbiew la mama...adik ceq dah cabut awai2 lagi...nti bila free bagi peringat pasai nenek tu no...nti ceq cuba discribe mcm mn rupa dia..

Last edited by Adiya on 28-10-2013 03:19 PM

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:18 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 28-10-2013 03:13 PM
kih kih kih..bukan menyorok... cuba utk berdiam dr cari masalah... tp dh dunia ni tempat yg dijanj ...

berat benor bunyik nye tu kak ooii.....
semoga bertabah ye dgn dugaan yg mendatang ni


Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:23 PM | Show all posts
edoraixora posted on 28-10-2013 03:18 PM
berat benor bunyik nye tu kak ooii.....
semoga bertabah ye dgn dugaan yg mendatang ni
...

Hehehee.. ok jaa... tgh enjoi life laa...hehehee

Btw tq ye sayang...

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-5-2022 11:09 AM GMT+8 , Processed in 0.081112 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list