CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Adiya

[BEST] Lima jam yang tiada kesudahan

  [Copy link]
 Author| Post time 30-10-2013 03:02 PM | Show all posts
memandangkan ramai yang dok cerita pasal mimpi ni, meh aku terangkan sikit bab ni..pada anak2 buah aku, sila ambil perhatian..aku tak penah ajar lagi bab ni...

pada momod, seandainya aku menlanggari syarat2 Bod, sila tolong alert kat aku ye supaya aku boleh delete post ni.

ok kita semua ada mata, sudah semestinya sesiapa ada dlm forum ni mempunyai mata dan penglihatan..mata dan penglihatan adalah 2 benda yang berbeda ye...tp kedua2nya amat bergantung antara satu sama lain..dalam keadaan jaga, mata kita terbuka n dan penglihatan kita berfungsi.

Betol atau Bohong???? Kita karen dia...

dalam keadaan tidur, mata kita akan tertutup dan penglihatan juga tidak berfungsi..jadi diwaktu itu kita adalah seumpama mayat @ orang buta yang ada bijik mata tetapi tidak boleh melihat...
semasa kita tidur, tiba2 kita bermimpi melihat hantu, dikejar hantu, melihat bayi, menyusukan bayi, berhadapan dengan binatang buas dan sebagainya..

dalam mimpi kita itu, kita melihat segala kejadian2 @ makhlok2 ganas dan sebagainye dengan manggunakan apa???? adakah dengan menggunakan mata zahir yang kita pejamkan tadi?? jawabnya tentu tidak...so aku tinggalkan soalan ini untuk kome2 jawab nanti..

didalam mimpi kita, adakah kita melihat binatang, hantu, baby atau sebagainye sama keadaannya seperti kita melihat menggunakan mata dan penglihatan kita sewaktu jaga iaitu kita tidak melihat wajah kita sendiri, atau kita melihat diri kita sendiri berada di dalam mimpi itu bersama-sama makhlok2 yang mangganggu melakonkan watak masing2 contohnya seakan2 kita menonton wayang..

kebiasaannya kita akan melihat diri kita sendiri melakonkan watak didalam mimpi kita itu..

Betol atau Bohong??? Kita karennn lagiiiii

Jadi persoalan disini, siapa pulak yang melihat diri kita melakonkan watak didalam mimpi itu??



SILAKAN MENJAWAB PERSOALAN PERTAMA IAITU

SIAPAKAH YG MELIHAT MAKHLOK2 DAN KEJADIAN2 DI DALAM MIMPI KITA?

PERSOALAN KEDUA,

SIAPA PULAK YANG MELIHAT DIRI KITA MELAKONKAN WATAK DI DALAM MIMPI ITU? Last edited by Adiya on 30-10-2013 03:15 PM

Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:28 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 29-10-2013 09:55 PM
aku ingt diorg ni dh x nmpk ayat2 ko adiya . mukin kne cuci sket kot mata ko ni @Leenaz.. kee.. ka ...

ye....
saya baru letak eye mo
comel tak mata saya


Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:29 PM | Show all posts
Adiya posted on 29-10-2013 10:35 PM
ngete ek???bila kome nak trun ampang jumpa aku blanja makan???

jgn lupa sms aku sekali


Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:30 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 29-10-2013 10:42 PM
Emang ada hjt tu Adiya.. teman pn tgk mikio bila la sesuwi nk jumpe kome yg x pnah ada kt Ampang w ...

whatsapp?
buat le group peminat tegar adiya
pastu ivt le saya
ada kan no saya


Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:30 PM | Show all posts
aerolz posted on 29-10-2013 10:44 PM
Takpe takpe.. Saya pembaca setia.. Tak banyak bunyikk.. Yang berbunyik tu, sekehh je kepala dorang ...

ye laa....
semalam kena sengal...arini nak kena sekeh plak


Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:36 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 03:02 PM
memandangkan ramai yang dok cerita pasal mimpi ni, meh aku terangkan sikit bab ni..pada anak2 buah a ...

roh rewani
roh yang kuar tinggalkan tubuh...bila kita mimpi sebenarnya roh ni laa yang alami semua tu
betul tak pacit diya? (tiru @aerolz )

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 03:49 PM | Show all posts
leenaz posted on 30-10-2013 03:36 PM
roh rewani
roh yang kuar tinggalkan tubuh...bila kita mimpi sebenarnya roh ni laa yang alami semu ...

itu jawapan untuk soalan mana tu? yg pertama atau kedua? sebab ada dua soalan mesti ada 2 jawapan..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 03:51 PM | Show all posts
leenaz posted on 30-10-2013 03:30 PM
whatsapp?
buat le group peminat tegar adiya
pastu ivt le saya

aku tak minat si tegar tu...hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:53 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 03:49 PM
itu jawapan untuk soalan mana tu? yg pertama atau kedua? sebab ada dua soalan mesti ada 2 jawapan. ...

soalan yang ini
Jadi persoalan disini, siapa pulak yang melihat diri kita melakonkan watak didalam mimpi itu??



Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 03:54 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 03:51 PM
aku tak minat si tegar tu...hahahahaha

cehhhhhhhh!!!


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 03:56 PM | Show all posts
leenaz posted on 30-10-2013 03:53 PM
soalan yang ini

ya..benar pada peringkat ilmu kamu... tp kurang tepat pada aku..cuba lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 04:05 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 02:40 PM
nanti teman up cerita baru yer... tungguuuuuuuuuuuuuuu

pening la kene hypnotise tu..
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 04:07 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 03:56 PM
ya..benar pada peringkat ilmu kamu...  tp kurang tepat pada aku..cuba lagi... {:studyhard ...

isk mana ada ilmu
tu melalui pembacaan sahaja
kalau dlm mimpi pun aku je yg selalu kena keja dulu2


Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 04:18 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 03:02 PM
memandangkan ramai yang dok cerita pasal mimpi ni, meh aku terangkan sikit bab ni..pada anak2 buah a ...

dah macam main kuiz2 pulak....

aku nk jawab, soklan pertama & kedua itu jawapannye adlh kita sendiri melalui penglihatan batin
sekian jawapan dari org yg kosong xdop ilmu ni

dah tau dah, mesti salah....sajer je nk jawab
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 04:31 PM | Show all posts
tak pe...sila jawab pelan2..semua jawapan betolll jangan risau... cuma aku nak tau dimana korang ada skrang ni...takut cakap berbelit2 kang korang tak paham pulak...malam kang aku jawabkan ikut ilmu yang ada pada aku yer...kalau salah tolong jolok kan....


eh eh tolong tunjukkan.......
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 04:47 PM | Show all posts
Keh keh keh lihat, melihat dan dilihat.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 05:22 PM | Show all posts
leenaz posted on 30-10-2013 03:28 PM
ye....
saya baru letak eye mo
comel tak mata saya

ye ye comel.. jgn nangeh lg.. hehee..si adiya ni x da whys app la..aduhai..**
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 05:27 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 30-10-2013 05:22 PM
ye ye comel.. jgn nangeh lg.. hehee..si adiya ni x da whys app la..aduhai..**

xpe...nanti klau dia nak lepak...dia anta msg ke hati kita je ni


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 05:33 PM | Show all posts
6VI6 posted on 30-10-2013 04:47 PM
Keh keh keh lihat, melihat dan dilihat.

tengok avy ko pun dah boleh agak tinggi ilmunya..

silakan tuan berkongsi ilmu.. in sya Allah bertemu kita pada titik yang sama..
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 05:34 PM | Show all posts
leenaz posted on 30-10-2013 05:27 PM
xpe...nanti klau dia nak lepak...dia anta msg ke hati kita je ni

hanta msg ke hati? puihhhh... kihkihkihkihkih..soklan nye sdg difikirin.. jgn marah2 ya pak..hehee**
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-6-2022 01:51 AM GMT+8 , Processed in 0.086354 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list