View: 8020|Reply: 23
|
Pekerja CIMB Putrajaya Lembab (CIMB Kura-kura)
[Copy link]
|
|
ari tu ada ususan dgn JPA diPutrajaya
kemudian ke CIMB Putrajaya di Presint 2 tu
( dah kena badi orang gomen)
tension nak ke cari parking tak hilang lagi
ambik le no 1177
Tiikkk ( bunyik No) Pukul 225pm
1170 Takde orang ke kaunter tu agaknya dah fedup dia belah
cashier tu dok diam 60 saat
( berdoa dalam hati agaknya supaya tak orang lagi for the nexk no)
Tiekkk
1171 takde juga orang datang pun dah belah agaknya
(doa tercapai)
cashier to pun tengok sana tengok sini selepas 127 saat
dia bangun tengok kawan sebelah sana sosesoseh
selepas 150 saat
balik ke tempat dia
Tiek
1172 pun takde orang datang-maka dengan harapan aku pun jumpa dia
" cik dah 2 orang takde no saya 1177 boleh saya ganti tak dgn orang yg no 1172"
tak boleh kena ikut no giliran jawap dia ( betul juga kata dia- kena ikut no giliran)
Tiek
1173
pun takde agaknya no 1173 ni dah sumpah kat CIMB yg lembab ni dia dah belah.
Tiekk
1174
pun takde org datang
seyum lebaaaaaar siminah ni
tengok kira kanan
lepas tu dia bangun gi belakang
20 minit baru masuk balik
duk pegang itu pegang itu ini susun itu ini
masa tu urusan aku dah selesai dikaunter lain
Tiek
1181
baru ada orang
dari pukul 225pm hingga 311pm siminah ni cuma serve 1 orang sahaja
dalam masa yang sama aku ada ambik no ASB
cuma 3 orang je lagi baru giliran aku
Tapi urusan dgn ASB ni juga dari pukul 226pm- pukul 4pm baru selesai
perkara yg sama juga orang ASB gi belakang 38mins baru datang balik
agaknya CIMB dah trained staff dia supaya kerja macam kura-kura.
|
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
cun x minah jaga kaunter tu...kalo cun dimaafkan jer laa....hehe |
|
|
|
|
|
|
|
mana-mana bank pun sama. jarang ada bank yang staffnya betul-betul efficient.. |
|
|
|
|
|
|
|
ambik tak nama awek tersebut? leh komplen kat manager dia...antar email kat cimb hq ke.. |
|
|
|
|
|
|
|
Cimb mmg lembab.. Mana2 cimb pun yg aku pegi.. Utk asb lg la lembab. Pernah aku tunggu 40 minit utk 2 org kt line asb. Hangin aku mengamuk kt pekerja dia.. Geram punya psl.:@ |
|
|
|
|
|
|
|
dah lama tak berurusan dikaunter,,guna Internet Banking jer....dulu CIMB ni ok...mebe staff tu takder semangat nak keje sbb bonus ciput...al-maklumlah....masih tahun baru...dan mungken masih mood bercoti.. |
|
|
|
|
|
|
|
memang saket hati kalo staff yang jaga kaunter wat kerja sambil lewa cam nie |
|
|
|
|
|
|
|
seperti dianaktirikan kalu buat urusan ASB kat CIMB.. mmg lmbt padahal bkn ramai pun..huhuh.... buat di pejabat pos lagi cpt kot. |
|
|
|
|
|
|
|
mana2 bank sama je....klau ramai org lglah nampak kalutnya...cuma nk kondem byk sgt gan pekerja bank nie x syok pulak..then lagi satu bab urusan ASB mmglah sgt mengambil ms...nk msk duit pun kerani bank kena bg officer cek dulu then sign baru urusan selesai mcm tu gak bab keluar duit lglah amik ms...
cm i tak prnh pulak kena tggu smpi 40 minit semata2 nk kua duit ASB dari mn2 bank..paling lmbt pun dlm 15 minit ..klau ramai org mayb latelah sikit biasalah bank mcm2 saluran kena ikut...kasi officer sign ..telek2 jap then baru pas kat kerani...sekian |
|
|
|
|
|
|
|
( dah kena badi orang gomen)
haha kelakar la ayt ni
tapi mmg xpatutla servis lembap gini..maybank pun sama.betul2 sakit hati kita tunggu lama |
|
|
|
|
|
|
|
-mmg haram staff bank lembap2 ni
-cimb putrajaya tu mmg sloww mcm haram
-aku penah 1jam nk wait asb punya urusan
regards |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by PerKasa at 30-1-2012 13:04
Reply 11# zarul427
tulah CIMB dok sekeliling dgn pejabat gomen kawan dan bergaul dgn org gomen
Cukup sebulan bergaul minda pun mcm org gomen
lebih lagi yg dah nak pencen
bila komplen yg terima komplen pun sama 2x5000
aduh boleh pengsan dibuatnya.
kat pejabat putajaya ni pulak
nak masuk sesuatu bangunan
1 ada jaga parking (baju putih)
2 jaga depan pintu ( baju putih)
3 ada kaunter pertanyaan
4 kat kaunter tu ada 1 orang duduk untuk kita tanya itu ini (pun Pompun)
5 sebelah orang tu ada 1 orang jaga no (pompuan lagi)
tapi bila tanya dgn dia, ada misin no tenkan je sendiri.
kat kaunter ni jaga pintu +1 orang tanya + jaga no = 3 + satu lagi entah siapa pun tak tau
fungsi aku pun tak tau so semuanya =empat orang.( kat kaunter je ada 4 orang)
Contoh pejabat Kementerian belia sukan dan Perbadanan Putrajaya yg depan istana kehakiman.
6 tunggu no dipangil kat kaunter sorang je yg ada.
( nilah yang CIMB dah kena BADInya)
tapi tempat memang klas dan sejuk je. |
|
|
|
|
|
|
|
sama mcm cimb di ipoh ni.lg2 kalo urusan asb/deposit cash..deposit ke kaunter sbb CDM tk bole terima duit.slow mlow..yg geram tu org kaunter menung mcm tkda org |
|
|
|
|
|
|
|
Aku ada pegi Maybank pon lebih kurang mcm tu jgklah... |
|
|
|
|
|
|
|
memang x kuasa giee CIMB putrajaya niee... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 5# mawarika
setuju..mana2 CIMB memang lambat. saya dah berurusan dgn CIMB Mid Valley & Melawati. boleh bawa bantal ke bank...boleh tidur sementara tunggu nomber dipanggil... contoh CIMB Melawati...dtg jam 10am ...nombor dipanggil jam 12.30pm
. |
|
|
|
|
|
|
|
mana2 bank kat Jalan TAR & Jalan Ipoh ni cekap.... setakat ni aku takde masalah berurusan kat sini : Maybank Jln TAR, CIMB Jln TAR, B.Rakyat Jln Ipoh, B.Muamalat Jln TAR .... semuanya OK... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply mawarika
setuju..mana2 CIMB memang lambat. saya dah berurusan dgn CIMB Mid Valley ...
durability Post at 1-2-2012 03:06 PM
lg horror kes niiii
regards |
|
|
|
|
|
|
|
check deposit pun slow... |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau bab ASB memang CIMB lambat.
Aku dapat nombor tiket bertuah...Nombor 5.
Jam 9 pagi dan urusan selesai jam 11 pagi.
Hanya aku nak masuk duit rm50 .
Asyik asyik nombor banking akaun diorang jer. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|