View: 4274|Reply: 5
|
Tolong....masalah dengan celcom
[Copy link]
|
|
report dgn tribunal tuntutan pengguna..
silap2 salesperson tu yg kena byr kat awak..
ni dh kira kes mengambil kesempatan... |
|
|
|
|
|
|
|
Selamat pagi semua....
Saya ada masalah skit dengan pihak celcom nie...
Akhir bulan 4 aritu, ...
g-force Post at 12-9-2011 10:02
Aku dah banyak kali baca mengenai maslaah seperti kamu ini, ok aku ingin menerangkan serba sedikit apa info yang aku boleh kongskan dengan melalui pembacaan dan sumber diberikan rakan-rakan yang senasib seperti kamu ini :
1. Bila kamu dah tandatangan sesuatu kontrak, akan ada yuran pendaftaran dikenakan terhadap kamu. Contoh serive Celcom Broadband, ada yuran pendaftaran sebanyak rm100 dan bergantung pada provider yang menawarkan (ini sekadar contoh tidak kisah lah service postpaid maupun broadband).
2. Pada kontrak tersebut, akan ada yuran bulanan minimum yang akan dikenakan kepada kamu juga walaupun kamu tak menggunakannya langsung. Contoh rm58 untuk Celcom postpaid, tapi seperti kamu kata kamu dah tutup pun akaun tu bukan jadi sepatutnya tiada lagi bayaran susulan dikenakan terhadap kamu bukan?.
3. Kamu sebenarnya silap!, sebab pada terma dan syarat kontrak selalunya akan disertakan penggunaan minimum penggunaan. Kebiasaannya 1 tahun, jadi bila ianya berlaku, kamu tutup pun dah tak guna sebab kamu tetap perlu bayar perkhidmatan kontrak selama setahun itu iaitu rm58 x 12 bulan. Benar sekarang ini banyak provider yang menawarkan perkhidmatan tanpa kontrak dan sebagainya, tapi bermacam-macam helah mereka buat untuk menarik kamu untuk setia dengan perkhidmatan mereka.
Harap kamu jelas dengan penjelasan ini, ini juga pengajaran pada rakan-rakan lain supaya tidak menyerah kalah pada desakkan. Aku perhatikan orang Malaysia ini senang terpengaruh pada desakkan dan pujukkan, tidak perlu takut sebab kalau kamu tidak rasa selamat boleh saja menjerit untuk menarik perhatian orang ramai. Perkara sudah terjadi, kamu boleh buat apa yang kamu rasa perlu untuk melindungi diri kamu. Tapi sekiranya ia sudah termaktub pada terma dan syarat dan ianya telah dipersetujui oleh kamu dengan tandatangan (walaupun terdesak - polis tak mahu ambil tahu pun), maka ia jelas tak akan menyebelahi kamu dan jadikan ianya sebagai pengajaran pada kamu dan kami semua. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
apakan daya...dah nasib saya mcm nie.....
kawan saya pun minta saya report tribunal tuntutan pengguna jgk.... |
|
|
|
|
|
|
|
wa kena yg maxis bb tu..free laa konon..yg 7hr tue..
dia x explain kat customer..selagi x tutup acc hantar balik bb tue kat maxis center
selepas 7hari...bermakna kira kita pakai menda alah tu walaupun sbnrnya x pakai...
dan dia x cakap pun kena pulangkan bb tue ke hapa...
se'baek wa cecepat tutup acc..
kena bayar bape tah..below 50..tp wa x bayar lagik pun |
|
|
|
|
|
|
|
btl tu...
time promote bkn main lagi...huhu...
xada masa lagi nak report kat tribunal nie..mayb esok kot...
dah serik wooo.... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|