CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 5613|Reply: 14

Proton 3S Service Centre ...Sombong..S**l...Sentap....

[Copy link]
Post time 6-9-2011 04:41 PM | Show all posts |Read mode
Aku dah x tahu mana nak dihalakan aduan aku ke Proton ni...ke CEO pun macam berurusan dengan dinding..customer service pakai ICare..tapi haram habuk pun x der Caring..Kisah aku ni dah jadi nightmare episodes dari satu masalah ke satu masalah x berkesudahan..berurusan plak dengan pekerja2 Cemerlang Proton yang sume jenis menipu nak hidup..dah la kita ditindas dengan contract warranty 5 tahun void kalau service tempat lain..menunggu untuk dilayan 40 minit..padahal customer 5 orang ...ni dah amik kete aku pg vendor calar pulak..caj aku duit minyak lagi..memang mendatangkan hangin satu badan..Pada forumer yang tahu mana aku nak halakan complaint supaya lebih berkesan bagilah cadangan kat aku yg memang tengah sentap tahap gaban dengan proton ni...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-9-2011 05:06 PM | Show all posts
Aku dah x tahu mana nak dihalakan aduan aku ke Proton ni...ke CEO pun macam berurusan dengan dinding ...
airCooL Post at 6-9-2011 04:41 PM



    apa kata ko halakan komplen ko ni kat Malay Mail Hotline....biasanya akan ada feedback dr Derang....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-9-2011 05:12 PM | Show all posts
Reply 2# medangmru
Malaymail aku belum cuba..tapi kalau editor@thestar, kosmo, HM n even menteri KPDNKK pun aku cc sekali dlm email aku tu..tapi x berkesan lagi so far..aku cuba TTPM katanya diluar bidang kuasa..bila tanya KPDNKK katanya Proton ni memang menyombong sikit..susahlah macam ni..kalau takat jaul kete lepas tu lepas tangan...aku berusaha sedaya upaya nak pastikan aduan aku ni didengar dan terkesan ke Proton..melampau sangat derang ni..
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2011 05:16 PM | Show all posts
kadang2 aku lebih yakin dgn pomen bawah pokok yg aku selalu pergi ni dr proton service centre ni.

pomen yg aku selalu pergi tu mmg dah terbukti keje2 dia sblm ni dan aku sgt berpuas hati.

tp proton service centre pd aku blm terbukti.apa yg terbukti adalah sesi2 penyesalan drp yg pernah pegi.

tp kereta aku dah abis warranty bleh la kata mcm2
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2011 05:28 PM | Show all posts
kesian, tapi tak silap, kalau ko beli honda civic baru atau toyota vios baru dan ko pergi service kat tempat lain selain service center diorang, warranty akan void juga kan..? ku rasa ko mungkin tersalah pergi pusat service, sebab sepanjang ku hantar kereta ayah ku kat pusat service proton untuk kereta dia, takde pula masalah, mungkin kena tunggu lama sebab kereta terlalu banyak tapi, lain lain service, ok je.. ku hantar kat pusat service Serdang Raya..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-9-2011 05:52 PM | Show all posts
Reply 5# oneders
Aku bukan nak cakap apa lah..yg aku pergi ni kat COE..Centre of Excellence dan Mutiara Damansara sebab yg rosak tu aircond..kete muda lagi x sampai setahun tapi aircond rosak..dah la aku tunggu 40minit untuk attended dengan service advisor..yg menaikkan darah aku tu..service advisor 4 orang pergi sarapan pagi..tinggalkan yg customer menugggu terkulat2 40 minit..keluar pg makan lalu pintu depan..balik makan kepit beg duit kat ketiak tu..lalu depan aku ngan anak2..ko x terbakar..itu satu hal..lps aku hantar aku pun balik, katanya kete boleh siap petang..alih2 pukul 3 ptg bagi tahu kete x siap kena tunggu senin sebab major kena hantar vendor..senin tu pulak 1st day posa..ayat dia "kami abis kerja pkl 5, kena amik kete slm pkl 5"..apa dia ingat aku ni kerja company mak ayah..boleh balik suka suki pukul berapa..finally kete aku siap dan menambah menyirap aku bila ke kaunter bayar dia mintak duit minyak plak kat aku sebab tuang minyak kat kete aku..bila aku tanya..kata dia itu policy syarikat..bila aku tanya mana policy aku nak tengok x der..dia kira dia punya duit abis mileage kete aku pg vendor dia tu sapa nak tanggung..salah aku ker technician dia x tahu buat kerja..sepatutnya dia tanggung sume kos sekali dengan compensate mileage usage..ni terbalik aku pulak kena tanggung dia..x ker hangin..itu baru satu cerita..lps ngam 14 hari..aircond rosak lagi..dah nak balik kg pulak tu..aku bising2 dia dtg amik kete aku..aku dah pesan soh arrange untk loan car kalau kete x siap hari yg sama..pun bengap jugak..x buat..bila aku dan menjerit2 dptlah aku loan car..siap ada gajah duduk dpn meter lagi...mana x menyirap..nasib aku x buka posa atas jln menuggu loan car dia tu..dah siap kali kedua kete aku calar pulak...aku tahulah kete ada calar tapi ni baru beb..sapa nak jawab..sampai hari ni x der penyelesaian dari proton..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 6-9-2011 06:01 PM | Show all posts
tu aa.. kalau macam tu, sapa sapa pun hangin. memang ko patut ambil tindakan kat diorang sebab kes macam ni, kerana nila setitik, rosak susu sebelangan. pasal mentaliti kat sana teruk, seluruh proton service pun buruk. ko try aa hantar kat utusan bahagian forum pembaca, mana tau keluar nanti, pihak berwajib ambil tindakan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2011 07:16 PM | Show all posts
Reply  oneders
Aku bukan nak cakap apa lah..yg aku pergi ni kat COE..Centre of Excellence dan Muti ...
airCooL Post at 6-9-2011 05:52 PM



    baca kisah ko ni...tingat kisah kawan baik aku.....beli kete WIra ( kira2 last batch sebelum stop production )....tak perlu tunggu setahun ......baru guna tak sampai 20km....air cond dan gear problem....terus pergi ke Proton SC.....bukannya kene tunggu 4-5 jam siap....tp hampir 7 hari gak...bygkan....punya tensen member aku tu..ingatkan nak balik Kg...terus kansel sbb kene tunggu selama tu...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 7-9-2011 09:12 AM | Show all posts
Reply 8# medangmru
ha..tu lah pasal...mulut manis macam2 kata..alih2 kita pengguna yg kena tanggung sume..mentang2 GLC kerajaan support boleh berlagak macam tu..duit support dia punya kerugian tu duit rakyat lah..ni ha..duit cukai yg kita bayar tiap2 tahun tu menyumbanglah jugak....ni nak keluar kete baru lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 7-9-2011 03:38 PM | Show all posts
i beli keta nasional baru dalam 2 thun ja kot p SC derang, pastu dah kena skali serik, bek hantar serbis kat abg anuat kat umah haku lagi ok
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-9-2011 04:23 PM | Show all posts
Reply 10# md.jie
Aku ada gak terpk nak buat macam tu..tapi kalau warranty void apa2 jadi dekat major spare part..mahu kering poket aku nak bayor..kete aku sekali major service dekat SC RM600..bayangkan kalau ada spare part yg rosak macam air cond..mahu nangis aku...lagi pun ada warranty 5 tahun tu..tapi yelah di lembukan kita ni...tu yg aku hangin ni...:@
Reply

Use magic Report

Post time 7-9-2011 04:31 PM | Show all posts
Reply 11# airCooL

xyah bimbang pasal tu, pi mai kita kena bayar juga untuk alatganti, hanya labor kos ja pree...
Reply

Use magic Report

Post time 7-9-2011 04:47 PM | Show all posts
nk deal ngan staf2 CEO ni..
kena ader kabel kuat..
br la diaorg layan...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-9-2011 12:37 PM | Show all posts
Finally mgr SC proton call aku..mmg kena sejibik bertepek2 atas muka lah kan..ni buat appnt nak jumpa 17/9..konon nak bagi xplanation lah segala bagai nak disucss macam mana nak kasi penyelesaian...:@..aku rasa macam nak lepuk2 muka sorang2...ingat sorry boleh selesai sume masalah ker..sorry naik lori lah....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-9-2011 01:29 PM | Show all posts
sekarang ni aku nak kena PK strategi pulak...al-maklumlah nak pergi berperang.....sapa2 ada cadangan bernas supaya menang bergaya..aku sedia membacanya...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-11-2024 04:39 PM GMT+8 , Processed in 0.103061 second(s), 28 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list