CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 6303|Reply: 30

Seorang Berjoget Sakan Depan Kaabah, Seorang Calit Air Liur! Kelakuan Tidak Senonoh Jemaah Haji Indonesia Dikritik Ramai

[Copy link]
Post time 7-6-2024 03:38 PM | Show all posts |Read mode






Tular di TikTok video yang memaparkan beberapa jemaah haji berkelakuan tidak senonoh dan memalukan ketika di depan Kaabah dan di kawasan sekitarnya.


Jemaah wanita yang memakai jubah serba hitam itu tanpa rasa malu telah berjoget sampai berpusing-pusing ketika ramai jemaah lain sedang mengelilingi Kaabah.


Beberapa jemaah dilihat memandangnya dengan pelik kerana berkelakuan tidak senonoh di Tanah Suci.


Rakaman yang sama itu turut memaparkan seorang individu mencalit sesuatu tulisan di Mekah menggunakan air liur serta seorang lagi khusyuk bermain game di telefon bimbit.





Mereka ini dikatakan jemaah haji dari Indonesia dan video tersebut telah menaikkan kemarahan ramai warganet.


Kata mereka, bukan senang nak dapat peluang dan rezeki untuk menjejakkan kaki ke Mekah, boleh pula berkelakuan tidak senonoh dan memalukan sebegitu.


Ada yang menuduh mereka berpeluang menunaikan haji menggunakan duit bukan dari sumber yang halal dan beberapa individu dilihat menasihati orang ramai untuk menjaga percakapan.







Seorang individu juga dilihat berkata ini merupakan ujian jemaah itu ketika berada di sana dan turut mengingatkan bahawa setiap orang diuji dengan cara yang berbeza.


SUMBER : TikTok/Beautifulnara
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-6-2024 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Sb tu seantero dunia kenal nusaraya dgn ulah indon nya..
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2024 03:46 PM | Show all posts
yindon dan kepelikang, berpisah tiada..............
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2024 04:01 PM | Show all posts
mohon mbak @nusaraya komentar.. kok diem doank
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2024 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Indonesia perlukan kursus haji dan umrah, mereka segerombolan aneh2 di sana
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2024 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Ketua rombonga friskies????
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 8-6-2024 09:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Indon jongos
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2024 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
clueless_gamer: mohon mbak @nusaraya komentar. ...



Ahhhhh aku capek aku capekkkk donk - kata musibatraya dlm hati
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-6-2024 03:50 PM | Show all posts
jelek kali kau yach
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2024 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
@trisnalovezul lho tengok perbuatan sebangsa dan senegara lho..good good kok berbuat terlarang. Maluin aja..ya
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2024 05:10 PM | Show all posts
Edited by DeluluMelulu at 8-6-2024 05:14 PM

Hari tu warganegara mereka ni jugak yang goyang-goyang pokok Sakura di Jepun tu dan berperangai gasar serupa pelancong Tanah Besar China suka berak merata-rata, sehingga kerajaan Jepun sekat kawasan pelancongan Gunung Fuji tu kan???

Kaum sewarganegara sebangsa mcm Friska, Nusaraya dan Trisnalovezul memang bawa perangai hodoh ke negara orang lain, serupa orang tak bertamadun baru keluar dari negara dunia ketiga
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2024 09:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Ummah konoha yg bukan2 je
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2024 09:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab itu polis di kawasan kaabah tak suka jemaah dari indon. Malah jemaah lain pun tak suka.
Baru ni saya berkesempatan umrah. Istighfar saya melihat jemaah wanita indon yang tawaf. Mekap tebal, spek hitam bingkai warna warni, jubah shimmering..

Na'uzubillah
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2024 12:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Goodluckdontcry at 9-6-2024 12:54 AM

Dari dulu mmg akn ada perbandingan antara jemaah indon dgn Msia..arwah mak ayah den thn awal 90-an pergi haji..mmg jemaah Msia sentiasa dipuji...yg indon mmg rs nak pelengkung jer dgn pengotornya...ko buat perangai taik unta, pastu nak dengki dgn org Msia...budus...

Zaman jahiliyyah dulu sblm kedatangan Islam.. perempuan2nya menari2 berjoget sambil naked dpn kaabah...jd minah indon jongos ni(sorry la den mmg nk kutuk, sbb walau hny nmpk 2 biji mata, tp den mcm blh nmpk dia bkn seorg yg ada rupa...so perangai huduh spt dirinya yg huduh)

Jd mungkin dia pun sbnrnya ala perempuan jahiliyyah dulu2, sekadar pergi Mekah nk berjoget dpn kaabah...tmsklah yg jantan tu, perangai tahyul tu juga yg dibawa...susah betul klu org yg mengaku diri Muslim, tp bila srh belajar sekurangnya hal asas agama...payah beno nak ikut..yg bukan2 juga diikuti dan taknak tinggal..

Dlm quran, ada kata2 org kafir, yg mereka hny mengikuti perbuatan datuk nenek moyang mereka tatkala Rasulullah saw ajak ikuti Islam ..bg mereka, payah nak tinggal sbb dah berkurun ikutan tanpa ilmu...pastu bila org ajak kearah kebaikkan, itupun utk diri mereka sendiri juga...tetap bodoh sombong xnk ikut....sama jela pesen dgn mamat n minah indon jongos ats ni... budus bebal sombong bengong.... kehkehkeh ruginya lah ko..dah dpt pergi tempat yg diberkati, tp pergi dgn perangai jahiliyyah...mmmmmm rugi rugi...sekadar melancong la kut...
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2024 03:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Indodeshia dan perangai konoha berpisah tiada. Moga dijauhi la rombongan Malaysia dari perangai ni biar Malaysia terus makmur namanya di bumi Mekah.
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2024 07:47 AM | Show all posts
apa jer puak2 yindon nih x buat???
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-6-2024 07:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Rasa nak sepak jer indon babu jongos yg nari2 depan Kaabah tuh . Dasar species sial
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2024 08:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Warga dorang ni bukan boleh ditegur.... Nak2 kat TT tu.. this is war katanya.. attitude so kampung.com
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2024 08:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Eh akak baharu sedar dah musim haji rupanya sissy.
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2024 08:55 AM From the mobile phone | Show all posts
One of the reason i anti keturunan indon. Nnti bawa perangai mcm ni masuk malaysia. Cthnya yg bakar ank2 tahfiz tu. tlg la jgn kahwin dgn depa ni , klau kahwin pon biar yg berjenis skit mgkin dari JKT, yg hulu2 indon dtg as bibik tu xpayah la
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-7-2024 08:15 AM GMT+8 , Processed in 0.641110 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list