CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 15920|Reply: 30

[Jenayah] Ebit melucah awal pagi sampai ke malam, walaupun di bulan Ramadan- saksi

  [Copy link]
Post time 22-5-2024 12:14 AM | Show all posts |Read mode
Edited by stingerkentot at 21-5-2024 05:47 AM

Seorang saksi hari ini memberitahu Mahkamah Majistret di Tenom bahawa pendakwah Ebit Irawan Ibrahim Lew, atau Ebit Lew, menghantar kira-kira 70 mesej berunsur lucah menerusi aplikasi WhatsApp kepadanya, antara 10.57 malam hingga 12 tengah malam pada 19 April 2021.

Wanita berusia 40-an itu, selaku saksi kesembilan pendakwaan yang juga pengadu kes berkata demikian semasa pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Zahida Zakaria, pada perbicaraan kes gangguan seksual pendakwah tersebut.

Saksi itu berkata walaupun ketika itu bulan Ramadan, Lew tetap menghantar mesej seperti itu kepadanya dan merasakan ayat-ayat lucah dan memuji dalam mesej itu, mengaibkan kehormatannya.

Pengadu itu berkata dia melihat karektor Ebit Lew di media sosial sangat berbeza daripada mesej-mesej yang dihantar oleh pendakwah itu, yang dilihat sering menyebut isterinya sebagai seorang bidadari.

“Tapi apabila dia (Ebit Lew) mesej macam tu, seolah-olah dia anggap perempuan ni hanya tujuan seks semata-mata,” katanya ketika dalam pemeriksaan utama itu.

Wanita itu berkata selain menghantar mesej diawal pagi hingga ke malam, Ebit Lew juga akan membuat panggilan telefon kepadanya dan menggunakan bahasa lucah.

Pada prosiding hari ini, Zahida juga memohon supaya pertuduhan pertama terhadap Ebit Lew dipinda secara lisan pada bahagian waktu, iaitu dari pukul 6 pagi kepada 8.07 pagi.

Mahkamah membenarkan pindaan itu dibuat selepas saksi memberi keterangan, iaitu kronologi kejadian dia menerima gambar kemaluan tertuduh pada 29 Mac 2021 pada pukul 8.07 minit pagi.


Ebit Lew, 38, berdepan 11 pertuduhan antaranya mengaibkan kehormatan seorang wanita berumur 40-an dengan menghantar perkataan dan gambar lucah ke nombor telefon mangsa melalui aplikasi WhatsApp, antara Mac dan Jun 2021.

Pendakwah itu didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

- Bernama

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 22-5-2024 09:26 AM | Show all posts
@Perwira2022





Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 11:08 AM From the mobile phone | Show all posts
"Can I fuck you today?" mengimbau kenangan lampau.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai rupanya bidadari ebit
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 12:10 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 01:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Jijik nau perangai. Siap berFY lg ngan bini org. Heols ni fetish bini org ke?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 22-5-2024 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
a bit lewchah
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 04:17 PM | Show all posts
fitnah apakah ini?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-5-2024 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
stingerkentot replied at 22-5-2024 09:26 AM
@Perwira2022

Firdaus wong tunjuk semua dlm tele dia ka? Hebatttt...
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 05:24 PM | Show all posts
ebit lewd


puikkk
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 07:56 PM | Show all posts
Geli nya oiiiii

Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 08:02 PM | Show all posts
yang dilihat sering menyebut isterinya sebagai seorang bidadari.


So yg dok berzikir bidadari ke hulu ke hilir ni dah boleh masuk list red flag..
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2024 10:20 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2024 09:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Lamanya kes dewasayu nie...macam dragging mau makan setahun dua nie
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2024 11:53 PM | Show all posts
mesti bini dia bersyukur sbb berniqab 24/7 kan - idok lah malu sgt dgn perangai laki yg sundal tuh. kalo keluar sorg2 org pun tak kenal, free hair rambut kepok2 lagi la org tak tahu ko bini ebitlewd.
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2024 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Muka hodoh mcm nk mmu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-5-2024 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Muka hodoh mcm ni pon kuat napsu ye. Lg teruk dari alip ajis jantan ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2024 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 23-5-2024 11:53 PM
mesti bini dia bersyukur sbb berniqab 24/7 kan - idok lah malu sgt dgn perangai laki yg sundal tuh.  ...

Firasat i rasa she klau bkn dgn ebit mesti free hair rambut kaler berkepuk2
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2024 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 22-5-2024 11:10 AM
Ramai rupanya bidadari ebit

Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2024 11:05 AM | Show all posts
Ebit ni aku rasa kuat seks...knp tak berbini 4? kan sunnah nabi tu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Hanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti V79
syitaeyqaHanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti
Views : 194169 Replies : 4495
[KUIZ PERUBATAN MINGGUAN VOL. 7]: Mudah aje, ilmu harian! VOL.7
ipes2[KUIZ PERUBATAN MINGGUAN VOL. 7]: Mudah
Views : 103927 Replies : 2886
TENDER TERPILIH..... Bunga-bunga Cinta Rasuah Madani telah berputik... UPDATE #45: latar belakang syarikat2 bermasalah siap ada tindakan tatatertib
Perwira2022TENDER TERPILIH..... Bunga-bunga Cinta R
Views : 5023 Replies : 45
Ketua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci  Mengaku Peraturan Penjarakan Sosial 6 kaki ‘Hanya Rekaan, Tanpa Bukti Saintifik’.Anda terpedaya?
YgBenarKetua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci
Views : 23617 Replies : 153
Mari Tepek Gif Picture V.7
tariMari Tepek Gif Picture V.7
Views : 74202 Replies : 2976
di Malaysia menyeronokkan , jiran semuanya baik namun selepas 35 tahun wanita  Rohingya, Amirah Anisah Samad yang dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia tekad berhijrah ke AS untuk kehidupan lebih baik
YgBenardi Malaysia menyeronokkan , jiran semuan
Views : 8371 Replies : 83
MONEY HEIST [LACASA DE PAPEL]
royaldanishMONEY HEIST [LACASA DE PAPEL]
Views : 78469 Replies : 199
BROOKLYN 99
anony-mousBROOKLYN 99
Views : 5918 Replies : 20
ONLY MURDERS IN THE BUILDING
PrickfordONLY MURDERS IN THE BUILDING
Views : 6799 Replies : 27
STRANGER THINGS SEASON 2
farleoSTRANGER THINGS SEASON 2
Views : 30082 Replies : 48

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-6-2024 10:00 AM GMT+8 , Processed in 0.074348 second(s), 53 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list