CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 19742|Reply: 28

[Tempatan] Maut ketika menggali telaga

  [Copy link]
Post time 16-4-2024 12:29 AM | Show all posts |Read mode
Edited by maklukpenggoda at 16-4-2024 12:31 AM

Pasir Mas: Lelaki maut selepas tertimbus tanah pada kedalaman 6.1 meter (m) ketika menggali telaga di Kampung Gelam Tok Uban, di sini, petang hari ini.

Dalam kejadian 6.17 petang itu, mangsa Mohamad Khairul Jeffry Maarof, 23, ditemui oleh pasukan bomba dibantu orang awam menggunakan jengkaut pada 7.15 malam..

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas, Mohd Azmi Hussin, berkata pihaknya menerima panggilan telefon daripada orang awam dan bergegas ke lokasi kejadian sebelum mendapati terdapat mangsa tertimbus.

"Mangsa yang disahkan meninggal dunia oleh pegawai kesihatan sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

"Seramai 10 anggota bomba membantu mencari mangsa yang tertimbus selain turut dibantu oleh beberapa penduduk kampung," katanya.

Sementara itu, Ahmad Syafiq Mohd Noor, 28, berkata dia adalah salah seorang daripada empat orang awam yang membantu menggali tanah tertimbus untuk menyelamatkan mangsa.

"Mangsa diupah oleh abang saya untuk menggali telaga di kebunnya dan ia sudah hampir siap, namun tidak menyangka insiden ini berlaku sehingga meragut nyawa Khairul yang juga saudara kami.

"Kami cuba sedaya upaya menggali tanah untuk menyelamatkan mangsa namun gagal sebelum dibantu oleh anggota bomba.

"Pilu hati saya melihat isteri serta seorang anaknya yang masih kecil menangis melihat sekujur tubuh yang sudah tidak bernyawa.

"Arwah dikenali sebagai seorang yang sangat rajin bekerja dan sudah biasa membuat kerja menggali telaga untuk menampung kehidupan dia sekeluarga," katanya.


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-4-2024 12:31 AM | Show all posts
sedihnya, meninggal ketika tengah bekerja

Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 01:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Yg korek longkang/kabel tepi jalan dengan kedalaman tak lebih dari 3 meter pun boleh mati tertimbus. Apatah lagi 6 meter.

Salam takziah.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 01:44 AM From the mobile phone | Show all posts
kelantan takde air sampai rakyat kena gali telaga
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 02:17 AM From the mobile phone | Show all posts
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيْهِ رَٰجِعُونَ
Salam Takziah
Sayangnya dik.umur muda lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 08:22 AM | Show all posts
Salam takziah kepada keluarga
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 16-4-2024 08:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Pengalaman x byk lagi ni.. umur muda lagi..apa2pun takziah
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 08:41 AM From the mobile phone | Show all posts
hokeypokey replied at 16-4-2024 01:44 AM
kelantan takde air sampai rakyat kena gali telaga

Tak ada. Saya pun gali telaga.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-4-2024 08:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Da mcm zaman 40an plk kena Gali telaga sbb nak dpt air. Walhal da berpuluh tahun merdeka. Apakah ini erti kemerdekaan, keperluan asas pun tarak
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 08:53 AM | Show all posts
Bhya juga
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Takdeerrrrrrr..

-Lobai paspispus
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 09:18 AM From the mobile phone | Show all posts
otai_g replied at 16-4-2024 08:42 AM
Da mcm zaman 40an plk kena Gali telaga sbb nak dpt air. Walhal da berpuluh tahun merdeka. Apakah ini ...

Kerajaan negeri takde usaha ke...adoiii
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 09:19 AM From the mobile phone | Show all posts
hokeypokey replied at 16-4-2024 01:44 AM
kelantan takde air sampai rakyat kena gali telaga

X ade dekkk..
Pressure sgt² rendah, lg laju kencing ank aku yg 7thn tu
Sengsaraaaa blk raya br ni walau mil aku mati² xkasi tok laki aku blk beraya sbb xde ayor.
Grrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 10:16 AM | Show all posts
muda lagi dah beranak pinak..
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 10:29 AM | Show all posts

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيْهِ رَٰجِعُونَ
Salam Takziah...
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 03:09 PM | Show all posts
Thunderclouds replied at 16-4-2024 09:16 AM
Takdeerrrrrrr..

-Lobai paspispus

nak telaga ke nak isley



copycat ayat forummer


on a serious note, alfatihah utk arwahnya
takziah family

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-4-2024 03:19 PM | Show all posts
Innalillahi...
Kedalaman 6 meter kena susun 4 orang kalau nak panjat naik. Oksigen pun dah kurang.

Kuat kederat budak ni kalau betul dia gali manual.

Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 07:12 PM | Show all posts
salam takziah

nak buat cemaner.. udah kome pilih isleyy... so mmg kena guna air boring la or perigi

setad2 demo kecoh nak berbini baru or hapgred mecedes ajewwww
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 08:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Gali telaga utk pertanian bukan utk kegunaan rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2024 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts


Comey..

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 01:51 PM GMT+8 , Processed in 0.369113 second(s), 53 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list