CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 20532|Reply: 158

Neelofa Jawab Dakwaan Tidak Empati Ketika Memberi Pandangan – ‘Saya Bukan Ustazah, Topik Mak Ayah Susah Diperdebatkan’

  [Copy link]
Post time 29-3-2024 01:56 PM | Show all posts |Read mode





Selebriti dan usahawan popular, Noor Neelofa tampil memberi penjelasan berhubung isu dikatakan dirinya tidak bersikap empati ketika memberi pandangan kepada seorang pemanggil di segman 3 Pagi Era, baru-baru ini.


Ketika ditemui OhBulan, Neelofa berkata dia mengakui kelemahan dan ketidaksempurnaannya ketika memberi pandangan mengenai luahan kesedihan pemanggil itu yang ditinggalkan ibu kandung ketika kecil sehingga dia tidak dapat memafkan perbuatan tersebut.


"Apa yang saya cakap dalam waktu yang singkat tu tidak lengkap, saya faham bila orang cakap tak sentuh aspek lain seperti mental health. Saya akui benda itu, mungkin kelemahan dan ketidaksempurnaan saya memberi pandagan.


"Tapi bila sentuh fasal mak ayah ini, penjelasan dalam bab agama itulah dia. Itulah yang saya tak boleh tukar, ini bukan apa yang saya cakap, tapi ini yang Allah cakap dalam Quran dan apa yang Nabi sebut dalam hadis-hadisnya."


Neelofa berkata demikian ketika ditemuui pada majlis Tayangan Raya Astro yang diadakan di Le Meridien Hotel, Petaling Jaya, pada Rabu.


Melanjutkan bicara, isteri kepada pendakwah Haris Ismail itu berkata, apa yang disampaikan ketika itu juga merupakan reaksi spontan dan menjelaskan dia tidak mempunyai masa yang panjang untuk memberikan huraian lengkap.


"Masa itu saya pandang Nabil cakap ‘Ya Allah aku tak sempat nak jadi terapi cakap fasal benda ini’. Tapi secara spontan, itu adalah reaksi dan jawapan daripada saya yang mana sudah tentu kita tak ada masa lima atau 10 minit untuk hurai."


"Tapi lagi sekali, saya mengakui kelemahan dan ketidaksempurnaan saya dalam memberi pandangan itu. Kalau saya dapat masa untuk huraikan, Insya-Allah dengan adanya video daripada semua (media) mungkin orang itu memahami.


"Sebenarnya ada baca la beberapa orang mesej dan DM cakap ini sepatutnya cara jawab. Tapi saya tak ambil kira, mungkin saya setuju juga. Mungkin saya tak beri jawapan yang lengkap yang mengambil kira perasaan, keperitan dan kesukaran. Itu saya mengaku dan saya akur."


Mengakui dirinya bukan seorang ustazah, Neelofa berkata perkara berkaitan ibu bapa bukanlah satu topik yang mudah untuk diperdebatkan, sebaliknya dia hanya berkongsi sedikit pandangan.






"Saya bukan ustazah atau orang yang layak bercakap tapi sekadar kongsi sikit. Bila cakap tentang mak ayah memang susah nak diperdebatkan. Reda Allah bergantung pada reda mak ayah, berkat Allah adalah berkat daripada mak ayah juga, kalau mak ayah tak reda macam kita nak reda Allah."


"Apa yang adik itu lalui iaitu membesarkan adik-adik tanpa mak ayah, sudah pasti tiada siapa yang mahu berlaku atau ingin lalui, Allah beri kekuatan untuk dia, ibu dia datang penuh penyesalan, carilah sedikit ruang untuk memaafkan."


Dalam pada itu, ibu kepada dua cahaya mata itu berkata tidak adil jika orang ramai menilai kehidupannya memandangkan dia juga dibesarkan dalam keluarga yang ibu bapa bercerai.


"Tidak adil untuk seseorang menilai hidup orang lain ‘tak apa la hidup dia sempurna, tak susah’. Saya tak pernah kongsi tentang ibu bapa saya. Saya datang daripada keluarga yang bercerai."


"Kisah hidup saya, dengan mak ayah saya, tak sempurna sebab itu saya tak kongsi. Tak semestinya saya baik-baik saja. Tapi kita lalui hidup ini dengan cara mana apa yang betul yang diajar."




Sumber : OhBulan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-3-2024 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Pompuan ni mana pernah salah...
Dia akan sentiasaaaa betul.

Moga raya ni bolehlah hajjah Bungkus sama2 beraya dgn pakcik mat noor bermaafan maaf an kita semua. Gitew..

Bila nak berambus ke ereb sana?
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 04:06 PM | Show all posts
propa la perempuan ni..
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
gambar abbas dh kongsi ke blum???
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tu.?

Cuba kena atas batang hidung sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
ye la terpaling betul ye dak???? mana pernah salah
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-3-2024 05:42 PM | Show all posts
semoga lepas raya jah pregnant adik abas plak
aminnnn
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 05:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedar Kau bukan ustazah tapi jawapan Kau acah ustazah.
Cuba Jadi manusia yang ada empati. Binatang pun ada empati sesama mereka.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-3-2024 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Piramida replied at 29-3-2024 04:03 PM
Pompuan ni mana pernah salah...
Dia akan sentiasaaaa betul.


kan. kenapa ek dia dari dulu tak pernah pun terfikir nak minta maaf. dari zaman covid sampai sekarang. actually bukan dia sorang. ada jugak artis artis yg dah besar kepala. coz dorang rasa fanataik blh backup dorang kan. buat apa pun tak jadi hal.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
jahlop nampak dah kertu mcm 40an walau x nampak muka
dr jauh seiras maknya tini
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Bkn psl nasihat yg diberi tp empathy tu yg hilang dr kamu lopak. Yg penting please walk the talk yea, Raya nnt blk jumpa ayah kamu utk beraya bersama2 olay
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:35 PM From the mobile phone | Show all posts
"Saya bukan ustazah..."
Then stop acting like one.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
.
.
cuba tgk ig publichealthmalaysia
hahahaha caya lah
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau dah bodoh tu bodoh jugak. Baik ko diam jela lopak dasar NPD! Org narcissistic ni memang takkan pernah mengaku salah dan akan sentiasa twist words
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Mula-mula dia justify jawapan dia berdasarkan al Quran & hadith. Tapi tiada reference, taktau ayat mana, surah apa, hadith
riwayat sapa pon taktau yg mana satu. Misteri. Pastu dia cakap pulak dia bukan ustazah bertauliah. Misteri berganda. Abis tu masa dia bagi jawapan/reaction utk caller anak malang tu dia sebagai apa? Sebagai lembaga misteri?
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Jah ni mana pernah salah
Keluarga dia mana pernah salah.yg salah adik tu pergi call era.dan bapak dia yg mengeluarkan mani tak berguna macam ni
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-3-2024 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
anilanil replied at 29-3-2024 10:42 AM
Mula-mula dia justify jawapan dia berdasarkan al Quran & hadith. Tapi tiada reference, taktau ayat m ...

.
.
.
hari tu bini dia panggil dia ustazah....
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
ala lek la jahlop mcm xbiasa kena kecam
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Makin obvious bekas macam scar kat dahi dia tu
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Fesyen purdah apa dia pakai di atas tu. Kontot semacam. Dgn tudung ala terbelit kat leher
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 11:05 PM GMT+8 , Processed in 0.465897 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list