CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 18448|Reply: 0

[Sarawak] Sagah, Harden lawat projek siap di bawah pakej sekolah daif di SK Nanga Klassen

[Copy link]
Post time 15-3-2024 07:25 PM | Show all posts |Read mode


Sagah (tengah), Harden (kanan) semasa melakukan tinjauan ke atas projek siap di bawah pakej sekolah daif di SK Nanga Klassen, Sri Aman pada Khamis.

SRI AMAN: Menteri Pendidikan, Inovasi dan Pembangunan Bakat Sarawak Dato Sri Roland Sagah Wee bersama Timbalannya Datuk Francis Harden Hollis mengadakan lawatan ke atas projek siap di bawah pakej sekolah daif di Sekolah Kebangsaan (SK) Nanga Klassen di sini pada Khamis.

Sagah berkata, komponen projek yang telah dilaksanakan itu merangkumi blok kelas bertingkat, enam unit kuarters guru, satu unit asrama Lelaki, satu unit asrama perempuan dan dua rumah pam.

"Projek tersebut telah siap dibina dan telah beroperasi sepenuhnya sebagai lonjakan prasarana sekolah untuk keselesaan warga pendidik dan murid- murid sekolah," ujarnya.

Sementara itu, Sagah dan Harden turut berkunjung ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Simanggang untuk meninjau perkembangan serta status terkini pembinaan projek yang telah diluluskan kepada sekolah berkenaan sebelum ini.

Terdahulu, taklimat tentang perkembangan projek berkenaan disampaikan oleh Mersir Sarap yang mewakili SMK Simanggang.  

Turut hadir Timbalan Residen Bahagian Sri Aman Charlie Keling, Pegawai Tadbir Sarawak Joshua Martin Jantan, pegawai dari Pejabat Pendidikan Daerah Sri Aman Kwang Law, Guru Besar SK Nanga Klassen Alfred Kendim, Penghulu Andar Suntai dan Penghulu Leonard Libau Anol.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-4-2024 12:04 AM GMT+8 , Processed in 0.058641 second(s), 27 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list