CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1758|Reply: 12

Kenapa

 Close [Copy link]
Post time 10-1-2023 12:47 PM | Show all posts |Read mode
Edited by oyo_miow at 10-1-2023 09:27 PM

Tread baru..tread lama kena close..


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-1-2023 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Interesting......
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 12:55 PM | Show all posts
Apa ke bendalah ko ni merepek,  mereka cite ....... sangat2lah luar biasa. Tak pe, tak pe kita baca aje le sbg satu selingan drp orang yg OTC.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
oyo_miow replied at 10-1-2023 12:59 PM
Jangan kata merepek dulu ustazah..fikir jangan tolak dulu...fikir....


Dah tau dajjal nak turun dok gigih buat benang lagi eh.. al kahfi dah paham ke makna dik?

Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 01:30 PM | Show all posts
oyo_miow replied at 10-1-2023 01:03 PM
yang paling  penting bagi kita semua adalah  ada sebesar zarah dari kebaikan...

Sebesar zarah kebaikan ape sebenarnya yg ko nak taburkan sedangkan ko sedang menyebar opini/fikiran yg sangat2 menyesatkan, Syirik!. Boleh pulak kata Dajjal nak cabar/merampas kuasa Tuhan? Firaun yg sombong mengaku2 Tuhan pun akhirya mampos  inikan pulak si Abdul Dajjal (si anak Melayu  berWNM M'sia pulak tu.  Kelakarlah ko ni. Dari manalah ngko belajar dn kutip semua fakta tu........aduhai!
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 01:33 PM | Show all posts
oyo_miow replied at 10-1-2023 01:24 PM
Orang orang yang dah mati zaman nabi adam pun tak selamat..kerana ia akan dihidupkan balik.

Bila ummat nabi Adam yg dah mati akan dihidupkan balek?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-1-2023 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Oyo
Mikirin utang apa cinta?
Melayang2
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 01:52 PM | Show all posts
macam gampang je cerita. Tak ice, ketum. maybe dunlop.

dajjal pun geleng kepala baca cerita merapu kau ni.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-1-2023 02:18 PM | Show all posts
oyo_miow replied at 10-1-2023 01:42 PM
Berhati hati bila bercakap bimbang nanti kamu akan di uji.

Manusia hidup memang di sekeliligi dgn pelbagai ujian yg tiada had dn tiada hentinya. Serba-serbi menguji selagi ianya hadir dlm kehidupan baik ianya rupa, harta, keluarga, kedudukan, kekayaan dn kemiskinan. Ujian2 itu mejadi kayu pegukur sejauh mana manusia memanjat kesyukuran kpd rezeki yg diberi. Alam juga memberi ujian kpd manusia dgn musibah becana, belum lagi tingkah manusia sendiri yg menempah celaka. Bila semak surah Al-Mulk, ayat 2, tentu ngko boleh kaji maksud yg tersirat dlm kandungannya. Namun surah Al-Baqarah ayat 286 membawa penawar tatkala ditimpa musibah. Allah tidak menzalimi dn Allah tidak juga mematikan dn menghidupkan manusia berkali2 semata2 untuk memukul dn membantai makhluk yg menderhakai.

Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 03:57 PM | Show all posts
sptnya dia gunakan teknik edo tensei tu,
senang je nak patahkan ilmu tu, aku ade guru yg boleh ajar ilmu tu dari jepun, maka kalau kita belajar ilmu tu kita boleh selamat dari amukan dajai
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 04:14 PM | Show all posts
oyo_miow replied at 10-1-2023 04:08 PM
Klu pakai teknik tu...kalau transformers menyerang macam mana?

transformers dah lama tinggalkan bumi,kita xde masalah lagi dgn transformers,lgpun kita dah ada teknologi yg lebih maju dari mereka
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2023 04:26 PM | Show all posts
oyo_miow replied at 10-1-2023 04:22 PM
Tak apalah kita tunggu dan lihat saja bila sampai masanya nanti..
nanti masa dajjal keluar  sudah  ...

aku akan cari kau dan aku akan lantik kau jd panglima perang utk memerangi tentera dajai,
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2023 09:25 PM | Show all posts
TT


Saya  akan tutup thread ini sebab tak diketahui pokok perbincangan and attitde TT yg sangat tidak bertanggungjwab , buka thread kemudian pdam isi kandungan dan isi kandungan sangat rencam.

minnta maaf  saya tutup thread ini.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

21-4-2024 10:22 AM GMT+8 , Processed in 0.058408 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list