CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 5201|Reply: 110

[Tempatan] Pengunjung lari sebab harga pasar malam level ‘kayangan’

  [Copy link]
Post time 6-12-2022 02:42 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Highflyer19 at 6-12-2022 03:11 PM

PETALING JAYA – Jika dahulu, pasar malam adalah lokasi tum­puan mencari barangan basah dan makanan, namun kini tidak lagi berikutan harga jualannya yang disifatkan ‘kayangan’ dan menekan pengguna.

Kenaikan harga antara RM3 hingga RM5 bagi makanan dan barangan yang sama dijual di tepi jalan membuatkan pengguna beralih arah.

Selain itu, ditambah keadaan kos sara hidup yang tinggi membuatkan pelanggan berjimat cermat dalam berbelanja dan ia antara faktor pasar malam dikatakan semakin tidak mendapat sambutan.


https://www.kosmo.com.my/2022/12/06/pengunjung-lari-sebab-harga-pasar-malam-level-kayangan/

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2022 03:04 PM | Show all posts
mmg betul la tu
peniaga naikkan harga walhal kuantiti dok tara tu ja
yg lagi seram kalau ko gi amik yong tau fu lidi, lupa diri jap
tahu2 je total rm40... dlam hati baik aku makan kat kedai lagi selesa
huh

Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah mahal tak yah beli.. pergi food court aircond bagai..selesa tak cair makeup dek
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:09 PM | Show all posts
Btol,mana2 semua naik harga tapi kualiti haprak....
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
tri-max replied at 6-12-2022 03:04 PM
mmg betul la tu
peniaga naikkan harga walhal kuantiti dok tara tu ja
yg lagi seram kalau ko gi amik  ...

Betul2…kat tempat SG yg jual ytf tu sedap tp mahal dah skrg…sedap tang kuah ytf tu,..so xde lah salah kan peniaga tu 100% sebab maybe dah x boleh elak

Sekarang ni SG beli ytf agak2 rm10 pastu dpt kuah extra…balik rumah tambah isi sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Ritu tgk ayam rangka dkt pasar mlm 6hengget.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:12 PM | Show all posts
ayam gunting (yang cucuk tu) dulu dapat secucuk rm1. now dah rm2.

sate secucuk rm1 - rm1.20.

roti john rm5/6

kebab rm5

yongtaufu (walaupun ada harga ikut warna bakul, kadang2 i kira sendiri congak2) tapi tetap terlebih dari yang i kira. memang tawakal je kalau beli ni.

ayam goreng rm4, tongkeng 4 biji rm2, kulit ayam secawan rm2

air rm3

kuih muih sepeket rm3

ayam golek rm20-25

kepak ayam rm2

bawak rm20 dah tak dapat macam2 sekarang


Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:13 PM | Show all posts
tri-max replied at 6-12-2022 03:04 PM
mmg betul la tu
peniaga naikkan harga walhal kuantiti dok tara tu ja
yg lagi seram kalau ko gi amik  ...

hahaha yg ni betulll...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2022 03:14 PM | Show all posts
Nasi Ayam pasar malam pun dah RM7
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:15 PM | Show all posts
ayam gunting dulu RM7-8  skrg sampai RM12.. harga ayam turun pun rega dah tak leh turun balik
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:15 PM | Show all posts
pasar malam putrajaya tu kalau nk beli bahan mentah xyahla mahal kot baik g mydin ke segi ke lg ok
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:22 PM | Show all posts
sekarang senang je

ko jual mahal tak masuk dek akal, tunggu katup je kedai ko
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Tempat sini pasar malam dah tinggal separuh niaga, ramai niaga dpn petronas la dpn 7-11, dpn masjid, dpn bank,
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:40 PM | Show all posts
ni semua salah inflasi.

korang nak naik gaji. tp peniaga pasar malam tu pun nak naik gaji jgk.


mn aci ko sorang naik gaji,
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:46 PM | Show all posts
bukan pasar malam jer barang harga mahal. kedai bawah pokok pun jual harga kayangan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 03:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols lama.tak.gi pasar malam
Hari tu beli mi sup.yang biasa beli dedolu n bubur..
Mak aih..rm6 pastu banyak benda cut2...
Bubur takde kqcang n telur masin..
Mi sup pung ayam.tulang je banyak
Banned.lah..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2022 04:12 PM | Show all posts
dah check bengkel kereta? jangan servis kereta kalau tak ada at least RM200.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 04:39 PM | Show all posts
betul..
harga kayangan
guna bahan² murah
portion kedekut


tetapi last week pegi kota bharu
nasi ayam kat foodcourt lotus rege rm5.80 jer..murah lagi
sebab kedai nasi ayam kat depan rumah sis dah rm8
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 04:44 PM | Show all posts
venom1 replied at 6-12-2022 04:12 PM
dah check bengkel kereta? jangan servis kereta kalau tak ada at least RM200.

Tajuk pasar malam ni.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 04:51 PM | Show all posts

bengkel die pi dekat dgn pasar malam kot

btl x venom1


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 07:32 AM GMT+8 , Processed in 0.125963 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list