CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1327|Reply: 24

[Politik] Fitnah! PAS Kelantan nafi paksa pengundi sumpah sebelum beri bantuan

  [Copy link]
Post time 26-11-2022 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Tangkap layar video tular menunjukkan beberapa individu didakwa diminta bersumpah mengundi PAS sebelum diberikan bayaran tambang perjalanan pulang mengundi.

PETALING JAYA: PAS Kelantan menafikan dakwaan mengarahkan pengundi yang pulang pada PRU15 bersumpah mengundi parti itu sebelum diberikan bantuan bayaran tambang.

Setiausaha PAS Kelantan, Wan Roslan Wan Hamat, berkata parti itu hanya membantu pengundi dari luar negeri pulang mengundi.“Ia bertujuan meringankan beban mereka yang terpaksa menanggung kos perjalanan tinggi khususnya yang kurang berkemampuan,” katanya kepada FMT.

Katanya, setiap bantuan diberikan kepada mereka yang layak termasuk tambang perjalanan pulang, tanpa mengira parti mana diundi.

“PAS tak pernah mengarahkan bersumpah atas nama Allah, PAS hanya membantu pengundi yang balik dari jauh bersusah-payah untuk menunaikan tanggungjawab mengundi dan kita tidak pernah tanya pun undi parti apa, hanya kita tanya dari mana dia balik ke Kelantan,” katanya.

Sementara itu, Presiden Pertubuhan Pertahan Kelantan, Nazman Che Ibrahim, berkata bersumpah dengan nama Allah parti mana yang diundi pada pilihan raya bukan budaya PAS.Ia fitnah dicipta lawan untuk memburukkan parti itu. Sumpah undi siapa bukan amalan PAS, itu fitnah desperado,” katanya.

Terdahulu, tular video menunjukkan beberapa individu didakwa diminta bersumpah dengan nama Allah, bahawa mereka mengundi PAS sebelum diberikan bayaran tambang perjalanan pulang mengundi.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 26-11-2022 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak percaya selagi lobai tak trace pokcik tu dan bawa ke muka pengadilan
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Perwira2022 at 26-11-2022 10:18 AM

Video rekaan

Ni sama macam video Anwar berzina dengan pelacur China Doll..... Tak dapat dipastikan siapa pelakon upahannya.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:47 AM | Show all posts
Edited by Nurdianah at 26-11-2022 10:48 AM


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-11-2022 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Perwira2022 replied at 26-11-2022 10:15 AM
Video rekaan

Ni sama macam video Anwar berzina dengan pelacur China Doll..... Tak dapat dipastikan ...

Chuols berani mati ye. Kang berangkut pc ke bukit aman
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
mojarean_X replied at 26-11-2022 10:48 AM
Chuols berani mati ye. Kang berangkut pc ke bukit aman


Faham ke tidak maksud ayat tu?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-11-2022 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Perwira2022 replied at 26-11-2022 10:50 AM
Faham ke tidak maksud ayat tu?

Kindly remove gambar2 tu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 10:56 AM | Show all posts


Kerajaan tebok atappppp!

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:09 AM | Show all posts
mojarean_X replied at 26-11-2022 10:48 AM
Chuols berani mati ye. Kang berangkut pc ke bukit aman

Biarkan dia taksub sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:10 AM | Show all posts

Tengok sampai tahap mana keberanian dia .
Nanti dia rasa pemimpin yg dia agungkan nak bela dia nanti.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:10 AM | Show all posts
Kena faham lobai2 bagi sedekah tak baik pitenah
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Jangan cakap aje.....siasat siapa dlm video tu...dakwa dimahkamah, saman fitnah,malu.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
pitenah konon heret lah pakcik yg duk ulang wallahi saya undi pas tu, kot dia nak wallahi saya sebenarnya cai ph/bn ada berani?
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
bukan rahsia sudah
siap ada perjumpaan lagi
bayar tiket flight balik ngundi
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
vespa_oren replied at 26-11-2022 12:10 PM
bukan rahsia sudah
siap ada perjumpaan lagi
bayar tiket flight balik ngundi

pas ke? wow kaya ooo tin milo dah boleh RIP
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat tiktok dah trending video ni
Mat Said taknak report kat SPRM ka bukti rasuah pilihanraya ni?
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by MarryPottet at 26-11-2022 01:03 PM

Nafi dulu yer lobai
Bila dah terkantoi netizen selongkar bukti kaitan pokcik tu dgn pas dan banyak lagi bukti pas tabur duit kat pengundi, baru gelabah sampai reka dalil baru untuk meng"islamik"kan perbuatan curangnya itu
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Menang sebab main isu agama..rasisme buat malu ja woi

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 02:01 PM | Show all posts
Perwira2022 replied at 26-11-2022 10:15 AM
Video rekaan

Ni sama macam video Anwar berzina dengan pelacur China Doll..... Tak dapat dipastikan ...

payah la wira

ramai yang sokong la wira

yang sokong pun jenis2 gay pondan pedo mengharap faraid mak bapak yang masih hidup

waaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkah


Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 05:01 PM GMT+8 , Processed in 0.150223 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list