CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 1888|Reply: 31

[Politik] Dua anggota trafik iring anak Ahli Parlimen dikenakan tatatertib

[Copy link]
Post time 4-8-2022 02:29 PM | Show all posts |Read mode
Dua anggota trafik iring anak Ahli Parlimen dikenakan tatatertib



Laporan BH Online pada 8 Mei lalu.


KUALA LUMPUR: Dua anggota trafik yang mengiringi individu dipercayai anak lelaki kepada Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dengan menggunakan motosikal Polis Diraja Malaysia (PDRM) dikenakan tindakan tatatertib.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamzah Zainuddin, berkata tindakan itu diambil di bawah Peraturan 36 Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993.

"Polis Pulau Pinang sebelum ini membuka Kertas Siasatan Tatatertib (KST) ke atas dua anggota trafik kerana mengiringi individu dipercayai anak lelaki kepada Ahli Parlimen BN menggunakan motosikal PDRM di Jalan Bukit Gambir, Georgetown.

"PDRM juga sudah menjalankan siasatan terperinci berhubung kejadian itu selepas rakaman video berdurasi 20 saat tular di media sosial sejak 7 Mei 2022," katanya dalam jawapan bertulis menjawab soalan Sim Chee Keong (PH-Bukit Mertajam) di Dewan Rakyat.


Datuk Seri Hamzah Zainuddin


Sebelum ini, pada Mei, polis Pulau Pinang membuka kertas siasatan tatatertib terhadap dua anggota polis trafik berhubung kejadian mengiringi kenderaan awam.

Polis memaklumkan kes itu juga disiasat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998 kerana ia membabitkan kesalahan menggunakan media sosial.

Klip video mengenai kejadian yang tular di media sosial sejak 7 Mei lalu itu menunjukkan kedua-dua anggota polis berkenaan sedang mengiringi sebuah kenderaan yang dimiliki oleh orang awam.

Sumber:https://www.bharian.com.my/berit ... ikenakan-tatatertib

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-8-2022 02:48 PM | Show all posts
see.. mangsanya yg mengikut arahan....
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
So anak azeez rahim tu kena apa?
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:53 PM | Show all posts
yg ikut arahan yg kena...
yg hanat memberi arahan tu...kena tindakan apa...
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
udah sampai masanya polis pasang/pakai 'kamera badan'....
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:55 PM | Show all posts
Napa polis tu jer kena? Harapnya ank azeez ni pun kena lah juga..menyombong x hingat
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
ctaz replied at 4-8-2022 02:53 PM
yg ikut arahan yg kena...
yg hanat memberi arahan tu...kena tindakan apa...

Ledakheun C4 siapa yg kena? Yg ledakkhen, yes?

Yg beri arahan utk meledakheun pula berapa tahun kena jel?

We all never learn kheunz?

Kahkahkahkah

Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:56 PM | Show all posts
Sajo je, yg salahgunakuasa n yg beri arahan tak kena apa. Yg polis peronda pangkat biasa yg diarahkan buat salah laku kena tindakan
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-8-2022 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Orenn1 replied at 4-8-2022 02:56 PM
Sajo je, yg salahgunakuasa n yg beri arahan tak kena apa. Yg polis peronda pangkat biasa yg diarahka ...

jom ratib after me...

C4...C4...C4...

Ring a bell to you?
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:57 PM | Show all posts
eii..patut sapa yang beri arahan yang kena tindakan tata tertib. ditelan mati mak, diluah mati bapak..nasibla korang yang jadi anggota ni.
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Bos mana yg bagi arahan..cilaka betul baling ni.menyusahkan orang je
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Ingat kan dah terkambos kes ni.
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Takkan dua org ni start kunci motor terus ternampak kereta si polan, dan-dan tu jugak rasa nak tunjuk jalan?
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 03:35 PM | Show all posts
hahahahahahahahahhahaahahahah
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 03:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang kasi arahan bila nak kena? Yang naik keta tu pun patut kena, pasal salah guna resources tax payers
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 04:08 PM | Show all posts
Kak-Rohana replied at 4-8-2022 03:14 PM
Ingat kan dah terkambos kes ni.

Tak terkambuss kak rohana sbbnya si hamzah kdn ni menteri bersatu, musuh umno so haruslah peluang tak dilepaskan sbb tu kita rakyat blh tgk ada tindakan yg diambil walaupun ewwww sgttt tindakannya. Tp klu menteri kdn dr umno mmg kambossss terus lah kes nik
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-8-2022 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Orenn1 replied at 4-8-2022 04:08 PM
Tak terkambuss kak rohana sbbnya si hamzah kdn ni menteri bersatu, musuh umno so haruslah peluang  ...

Nak begasak la memasing mp skang nehhh sementara nak tunggu pru
Konon buat keja penuh amanah la khennnnz
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 05:11 PM | Show all posts
Azeez ni kan yg duk kecam atok kt parlimen tu ari ? kihkihkih
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 06:49 PM | Show all posts
Acikgomen replied at 4-8-2022 05:01 PM
Nak begasak la memasing mp skang nehhh sementara nak tunggu pru
Konon buat keja penuh amanah la kh ...

Kheennnn...hamzah tu pun bangsatt jugak bekas ketua sprm pnh dedahkan perangai dia suka campo tgn kan ke bekas ketua polis yg nama unik tu
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2022 06:50 PM | Show all posts
Orix replied at 4-8-2022 05:11 PM
Azeez ni kan yg duk kecam atok kt parlimen tu ari ? kihkihkih

Ye dia lah tu sakit hati sbb kes rasuah dia dibongkar n kena tangkap pakai baju lokap masa zmn ph, dia punya sakit hati sampai thp kurang ajarr
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 08:34 PM GMT+8 , Processed in 0.188084 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list