View: 3759|Reply: 13
|
"Mesej Tak Reti Nak Jawab,"- Erma Fatima Sakit Hati, Apa Kes?
[Copy link]
|
|
Baru-baru ini, satu perkongsian dari Erma Fatima iaitu seorang pelakon, pengarah, penerbit, dan penulis skrip popular Malaysia di akaun Instagrammnya telah menjadi perhatian netizen.
Melalui perkongsian tersebut, Erma telah menunjukkan satu screenshot mengenai pembeliaan barang yang telah dibuat olehnya di platform E-Dagang.
Erma juga turut bertanya kepada netizen sekiranya ada yang mengalami pengalaman sepertinya.
Menurutnya Erma, status pembelian barangan tersebut di aplikasi tersebut telah menunjukkan bahawa barang tersebut telah sampai dan diserahkan kepada pemilik. Tetapi yang menjadi membuatkan Erma marah apabila barang tersebut tidak ada secara fizikal di tangannya.
Bukan itu saja, yang menjadikan Erma lebih bengang apabila dia telah cuba bertanyakan mengenai status barang tersebut dengan menggunakan chat bot, tetapi tiada respon dari pihak E-Dagang tersebut.
Erma turut mempersoalkan kidmat pelanggan platform tersebut kerana tidak membalas pertanyaannya. -CARI |
|
|
|
|
|
|
|
oo ingat kawan tak balas message ke apa? |
|
|
|
|
|
|
|
Biasa jer....barang tu besar kut ye...dah keluar dari seller ke transporter so mmg tunjuk dah delivered from seller punye side. Try contact balik sampai dapat. Nak CNY mayb diaorang cuti. |
|
|
|
|
|
|
|
Rogue98 replied at 31-1-2022 09:28 PM
Biasa jer....barang tu besar kut ye...dah keluar dari seller ke transporter so mmg tunjuk dah delive ...
Ni taktau dia guna platform apa tu..
Tapi kalau Shopee & Lazada, selagi kita tak dpt barang, status stated as Shipped/Out for Delivery.
Dah terima barang baru keluar as Delivered.
Takut courier salah hantar rumah. I beberapa kali courier silap hantar rumah jiran, nasib dapat jiean yg jujur dia call inform. |
|
|
|
|
|
|
|
oggy replied at 31-1-2022 10:28 PM
Ni taktau dia guna platform apa tu..
Tapi kalau Shopee & Lazada, selagi kita tak dpt barang, statu ...
Selalu mmg mcm tu. Tapi aritu aku beli furniture...brg besar so seller engage dgn transporter mana ntah ...dia update as delivered masa transporter ambik barang tu. Bila aku contact seller dia explain kena buat camtu utk tunjuk transporter dah collect ...tapi mmg kena follow up dgn seller tu. Tak silap aku order barang dari Lazada. |
|
|
|
|
|
|
|
Courier tak call dulu eh sebelum hantar barang? Cam iols selalu courier akan call dulu sebelum hantar. Kalau runner yang dah besa datang tu selalu dia letak je kat atas pagar. |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau guna lazada customer service tu type je agent ulang2 sampai dia connect dgn agent (office hour)... Kalau layan chatbot tu sampai kesudah tak dapat penyelesaian... |
|
|
|
|
|
|
|
Kaka terkena dgn Lazada..beli ribuan ringgit barang xdpt duit dh kena tolak..now tgh proceed lodge complaint ke tribunal.itu je makan dia |
|
|
|
|
|
|
|
Ada satu lazada punya delivery guy selalu buat hal. Jiran jiran iol semua memekak kat group wasap kenapa boleh dibiar je dia yg hantar barang ke area rumah iol sedangkan dah berbakul komplen siap dah screenshot muka and nama. Anat betul lazada ni |
|
|
|
|
|
|
|
Aku dah lama lost trust in lazada, order bag, dpt bag kena tiris dgn pisau. Pastu lodge complaint depa tk percaya, n xnk refund. Camhar |
|
|
|
|
|
|
|
Risau plak ni ada beli brg kat lazada, seller dh packing tp blm pos sbb dia masih cuti raya. Yela dr china kan.
Iols tak reti sgt beli kat lazada ni sbb xtau nak refund. Igt tak boleh refund. Rupanya boleh eh. |
|
|
|
|
|
|
|
Sebab tu Shopee lebih cemerlang.. haha.. |
|
|
|
|
|
|
|
Syafakallah..
semoga cepat sembuh ...
|
|
|
|
|
|
|
|
Meolls prefer Shopee selamat dan trusted.. Lazada byk scammer puii |
|
|
|
|
|
|
| |
|