CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 1385|Reply: 33

Megi Janda Anak Ramai Jadi Perhatian

  [Copy link]
Post time 14-1-2022 09:51 AM | Show all posts |Read mode
Kuala Nerus – Percubaan berani pasangan suami isteri memperkenalkan menu mi segera yang dimasak menggunakan buluh menjadi apabila mendapat sambutan hangat daripada pelanggan.


Nur Shella Abdullah, 28, berkata, satu lagi menu ialah mi segera bersaiz besar yang dinamakan ‘megi janda anak ramai’ juga dicari pelanggannya untuk menjamu selera sepanjang musim tengkujuh ini.


Katanya, dia dan suami, Wan Ahmad Faizal Ahmad Azahar, 30, mula berniaga mi segera yang dimasak menggunakan dapur arang mulai Mac tahun lalu.




Foto: Kosmo




“Begitupun, bagi mencipta kelainan, kami perkenalkan mi segera dimasak di dalam buluh seolah-olah memasak lemang,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini kelmarin.


Pekerja Kedai Megi Dapo Arang Jijo menghidangkan mi segera yang dimasak dalam buluh di Kampung Tok Jembal, Kuala Nerus.
Nur Shella berkata, walaupun mi segera buluh memerlukan kira-kira 25 minit untuk siap dimasak, ia menghasilkan aroma dan rasa lemak yang unik dan berbeza.


“Mi segera dijual pada harga semurah RM3 dan mempunyai pilihan pelbagai makanan laut yang dijual mengikut harga pasaran.


“Bagi mi segera yang dimasak dengan buluh, caj tambahan RM6 dikenakan dan sam­butan diterima sangat hebat,” ujarnya.




Foto: Kosmo







Bagaimanapun, Nur Shella memberitahu, buat masa ini, kedainya hanya mampu menyediakan 100 hidangan mi segera yag dimasak dengan buluh dalam sehari berikutan faktor masa dan bekalan buluh.


Dalam pada itu, katanya, menu megi janda anak ramai pula agak istimewa kerana dimasak bersama pelbagai makanan laut seperti udang galah, ke­tam, sotong, kepah dan lala.


“Setiap hidangan ini boleh dimakan sehingga empat orang dan sesuai untuk dimakan bersama keluarga. Harganya antara RM40 hingga RM50 semang­kuk,” ujarnya.


Kedai Megi Dapur Arang Jijo dibuka antara pukul 4.30 petang hingga 11.30 malam setiap hari kecuali Rabu. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Janda jugak yg dapat nama... Tibehh
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa janda?
Sound kekampungan sangat...
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
makanan kot tu.. tak boleh bagi nama elok sikit ke? marketing sampah betul
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingat kan janda yg meniaga rupanya bukan dah tu kenapa guna nama janda tu weh?
Nama lain takde ke?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
aritu blk kg lalu la kat kedai ni, mmg ramai giler malam2 mcm semut semata2 nak makan megi. tatau la sedap betul ke tak, tp mak i ckp kalau dah megi tu rasa gitu la jugak takkan rasa nasi dagang plak
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
sarahmirza replied at 14-1-2022 10:01 AM
Kenapa janda?
Sound kekampungan sangat...

Ko yg belum janda pun very the kekampongan...

So?

No big deal la.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
FC@swkian dh lama buat..tp dia masak ayam... la dlm buluh tu.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Eksploitasi perkataan janda. Gatai burit sangat boh nama janda, kang hang jadi janda baru taww.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:30 AM | Show all posts
orang-orang macam ni la yang merendahkan panggilan janda..
buat lawak panggilan tu.. bodoh..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:43 AM | Show all posts
x payah la nak downkan janda sangat acik oi..ujung2 kau dijandakan sbab somi nak kawen lain..agitchuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
makcik ni teringin dijandakan ke?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 11:33 AM | Show all posts
agaknya inspirasi janda2 yang ditinggalkan lelaki biawak, nafkah sesen pun xbagi , terpaksa menyara 8 orang anak hanya dengan bekerja sebagai penoreh getah..itupun ladang getah yang dipajak kepada ah seng dengan kadar gaji minimum yang rendah..jadi sebungkus megi terpaksa dimasak dan dikongsi 9 mulut.. sedang bekas laki tak guna tu bersedap sedapan dengan bini baru di hujung kampung.. adik beradik bekas lakinya pula sikit pun xpandang kesusahan bekas ipar yang membanting tulang membesarkan anak2.. mereka hanya akan timbul sejurus selepas anak2 janda yang berkongsi megi tu mendapat kerja bagus ataupun menang cabutan bertuah simpanan sijil premium berjumlah 1 juta..

sekian, cerpen inspirasi asal usul gelaran megi janda itewwww....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
low class nya marketing and branding
mmg meminta2 sgt nak jd janda ke si Nur Shella ni??
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 02:13 PM | Show all posts
semua nk dijandakn. terasa i
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 02:17 PM | Show all posts
yg sedap megi kena tumis wangi dulu..mcm gini dia mcm kita masak atas piyok gitu jah.cuma meriahla ada udam sotom.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 02:18 PM | Show all posts
sarahmirza replied at 14-1-2022 10:01 AM
Kenapa janda?
Sound kekampungan sangat...

janda sedap kan..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Janda jugak yg lakuuu....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
makin susahlah nak dpt buluh untuk raya nanti oklah idea kreatif tapi nama tu, konon nak menarik org lah kot
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

23-5-2022 12:37 PM GMT+8 , Processed in 0.191817 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list