CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 567|Reply: 4

Lelaki tegar curi kabel walaupun dirakam

[Copy link]
Post time 28-11-2021 11:24 PM | Show all posts |Read mode

Tangkap layar video tular memaparkan tindakan seorang lelaki dipercayai sedang mencuri kabel telefon milik Telekom Malaysia (TM) di Manjoi, Perak.

Lelaki tegar curi kabel walaupun dirakam

IPOH – Dua rakaman video seorang lelaki dipercayai mencuri kabel telefon milik Telekom Malaysia (TM) di Manjoi di sini tular di laman media sosial hari ini.

Video berdurasi lebih satu minit yang dikongsi pengguna bernama Zahir Isma’i turut mendapat pelbagai reaksi netizen.

Berdasarkan video itu, individu yang merakam aksi lelaki tersebut menegur tindakannya menurunkan kabel telefon menggunakan galah.

Namun lelaki berkenaan tidak mengendahkan teguran sebaliknya terus cuba menurunkan kabel tersebut dan membalas dengan berkata dia tidak menganggu individu yang menegurnya.

“Aku tidak kacau hang pun, pergi. Aku pergi ambil tempat lain pun dia tidak kacau dan sudah 10 aku ambil,” katanya.

Bagaimanapun, video itu kemudian telah dipadam dari akaun TikTok tersebut dan pemiliknya kemudian memuat naik video kedua dengan memaklumkan video pertama dipadam pihak TikTok.

Video kedua yang dimuat naik pula menunjukkan lelaki berkenaan turut mencuri kabel telefon sehari sebelum kejadian video pertama dirakam.

Rata-rata warga maya menyuruh pengguna akaun tersebut membuat laporan polis dengan segera.

Sehingga kini video kedua yang dimuat naik sekitar pukul 8 malam tadi telah ditonton lebih 50,000 pengguna dengan lebih 300 komen.- K! ONLINE

Sumber:https://www.kosmo.com.my/2021/11 ... l-walaupun-dirakam/

Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 11:46 PM | Show all posts
Gigih ko buat tiktok menda mcm ni. Snap plat moto,snap muka kwn tu, p la report polis.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:27 AM | Show all posts
mat dadah ke
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 03:48 PM | Show all posts
Dah videokan jangan hanya up di social media je up kan juga pada pihak berkuasa
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 04:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Dadih lah tu, apa lagi.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-1-2022 03:54 PM GMT+8 , Processed in 0.077215 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list