CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 6628|Reply: 144

[Tempatan] Rakyat perlu sedia hadapi kenaikan harga barang 30-200% tahun depan

  [Copy link]
Post time 28-11-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 28-11-2021 03:10 PM

PETALING JAYA: Rakyat negara ini perlu bersedia berdepan dengan kenaikan harga barang yang dijangka antara 30 hingga 200 peratus menjelang 2022 ekoran fenomena global dan spekulasi peniaga. Semua barangan keperluan asas dijangka menghadapi kenaikan, terutamanya makanan kerana sehingga kini negara ma­sih bergantung kepada aktiviti import untuk menampung ke­perluan domestik. Ditambah nilai ringgit yang menyusut pada kadar RM4.24 berbanding dolar Amerika


https://www.utusan.com.my/nasional/2021/11/rakyat-perlu-sedia-hadapi-kenaikan-harga-barang-30-200-tahun-depan/



.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Adohaiiii.....

Kesian lah org ygbaru nk bernapas..   
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Dh Cina yg kontrol ekonomi..nk taknak melayu kene ikut
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu ramai perleceh dan kritik paklah masa dia galakkan industri pertanian. Sekarang hadap lah kenaikan harga barang mentah. Padannn....
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 03:02 PM | Show all posts
Umno perintah no argue
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
menteri semue dah melayu kan, knp harga barangan masih ikut yahudi
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 03:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Rasanya, teori konspirasi bakal menjadik realiti.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Marilah bercucuk tanam
Iols nak beli guni tanah campur siap2
Nak tanam keledek oren
Anak tunas dah menjalar
Semoga tahun depan tak perlu beli keledek oren lagi..
Daun keledek pun katanya sedap buat sayur kam
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 28-11-2021 03:32 PM
menteri semue dah melayu kan, knp harga barangan masih ikut yahudi

Harga melayu lagi mahal daripada yahudi...
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Note: Thread has been banned by manager
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Yelaaaa semua naik, hujan je yg turun.
Tah apa laa org susah makan gaknya yaa dah lama iols pikir bila tgk harga ikan kat pasar malam pun kemain mahal.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:11 PM From the mobile phone | Show all posts
US dah kena inflation. europe nanti kena. kita bakal menyusul. tapi pm.. pak mail dan menteri2  yg bodoh tu handle negara kita. takziah la awal2.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Ringgit jatuh berbanding dollar sejak minggu lepas. Dengan thai baht pun rendah. Padahal dedak makanan haiwan import dari thailand. Takdenya penternak nak absorb kenaikan harga tu.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
stingerstomps replied at 28-11-2021 04:05 PM
Kalaupun memang naik sampai 200%...mustahil sampai ko nak gugurkheun kandungan?

Cuma ko kena sain ...

Gila kau tak hilang lagik ka Manak? Mak kau dulu berkali2 terjun hempas perut dari kerusi rotan kat rumah kau ka sampai lahir2 jah jadik weng?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 28-11-2021 04:00 PM
Marilah bercucuk tanam
Iols nak beli guni tanah campur siap2
Nak tanam keledek oren

Balik kerja dah tak larat nak buat kerja rumah, makan tapau buat kelarga...weekends bantai buat tahi mata kaber penat weekdays kerja...

nak bercucuk tanam? Berangan keww apo?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 28-11-2021 04:03 PM
Harga melayu lagi mahal daripada yahudi...

Celaka harga Melayu:

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:26 PM | Show all posts
kangkung remix tersenyum sinis



Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
stingerstomps replied at 28-11-2021 04:23 PM
Balik kerja dah tak larat nak buat kerja rumah, makan tapau buat kelarga...weekends bantai buat ta ...

Alahhh bukan susah pun.
Cucuk tanam untuk makan sendiri sekeluarga
Biar kan bertunas, lepastu jadi anak tanam la kat tanah campur siap2. Tak sampai sejam
Itu jam kalau takda masa, jadi kena redha la harga sayur semua.naii
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Situasi skrg yg hilang kerja pun ramai. Yg masih bekerja kebanyakan company hold kenaikan gaji + yg kena potong gaji pun ramai. Semua penangan dr covid. Kena pulak harga barang naik melambung2 nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2021 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Note: Thread has been banned by manager
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-5-2022 12:21 PM GMT+8 , Processed in 0.136130 second(s), 24 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list