CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: friedfishsoup

Walaupun Omicron variant sedang menganas, Mr & Mrs Keris selamba pakai mask bawah dagu, mask atas meja..

Close [Copy link]
Post time 10-11-2021 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Naatasha replied at 10-11-2021 12:41 PM
Family Mart pun ada tapi tak tau sedap tak.

Ohhh yg ni dah try sbb dpt shopeee voucher
Taro ball okay but the milk takdela sedap pun sbb cair sgt
Better snowflake la rasa fresh

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 10-11-2021 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena love scam ok lagi.. jangan sampai jadi keldai or jadi mangsa traffickers sudah. Kepam ni jenis kalau orang puji dia cantik sekali je terus cair... esok2 kecewa. Lepas tu balik acah2 wanita teraniaya. Ulang balik cycle tu.

Selagi kepam x sedar yg dia punca segala masalah yg dia hadap, selagi tu la hidup tanpa arah tuju

Use magic Report

Post time 10-11-2021 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Oohhhh baru tau blackball ni
Tgk kat shopee harga dia mur mur
Snowflake kayangan sgt nanti nak try ni pulak haha

Use magic Report

Post time 10-11-2021 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat fb bam keris ni byk bergambar dgn ladies. Tak tau la bam keris ni jenis social butterfly ke, playa ke, pimp ke

Use magic Report

Post time 10-11-2021 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
MyLadyMarmalade replied at 10-11-2021 01:28 PM
Abg keris mcm tgh explain psl building while kuin pam on the other hand couldn't be bothered and w ...

oh, i ingatkan boifren dia tengah cakap dengan orang lain, on phone ke apa.

Apoo si kuin kepam ni, bagi la reaction sikit. Kang tak pasal dah kena lahar dengan acik forum

Use magic Report

Post time 10-11-2021 10:23 PM From the mobile phone | Show all posts
mamajawie replied at 10-11-2021 04:30 PM
aku da tgok da si bader punya latest ig food review pasal produk dia sendiri..out of 10 iollss bagi  ...

Yess setuju 100% point 1-5 ko. Btw nama brand tu dia pilih sendiri ke or dia mintak idea followers? Musykil la pulak sbb bebaru ni dia mintak ilham followers utk namakan fanclub taro balls dia tuh kan.

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-11-2021 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Ape yang dicari lagi dalam dunia ni kak pam. Umur dah nak 40. Kalau I jadi dia, I akan bangkit semula, duduk dengan mak ayah yang sah2 boleh pinjamkan tempat tinggal, buat bisnes kecil2, contoh macam buat scrunchie ke, dropship baju / kasut ke. Ade masa & duit lebih, pegi melawat anak2 yang dekat x husb dia tu. Memanglah semua org akan maki sbb semua pernah kene scam dengan dia dulu, tapi just mintak maaf, then cakaplah "Saya akan usaha bayar balik, saya sekarang tgh memperbaiki taraf hidup saya selepas kejatuhan". Rasenye hidup camtu lagi tenang. Ape2 pon semoga sejahtera dunia akhirat kepada kak pam.

Use magic Report

Post time 10-11-2021 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
shara154 replied at 10-11-2021 10:44 AM
I rasa bibik hasanah punya resepi
Bibik terhibur dia kan suka masak2 mcm2
Kalau tak silap mula2 bi ...

Seingat iols wani yg buat dulu.. Selalu dia buat mkn sendiri.. Then bila dpt bibik baru dia ajar bibik ni buat..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 10-11-2021 11:22 PM From the mobile phone | Show all posts
ezypepper replied at 10-11-2021 10:24 AM
US leh bagi dual citizenship ke? I pun tak pasti. Some countries, tak leh ada dual citizenship, ke ...

Yer bagi. Kalau nak escape tax let go je citizenship. US tax mahal wpon x kerja di us still kena byr tax di mana saja anda berada

Use magic Report

Post time 10-11-2021 11:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by kekgebu at 10-11-2021 11:44 PM

Nah uols, salasilah penubuhan taro budder
Yg penting dia buat dulu gentel ngn anak2 lepas tgk utube.
Part tolong bibik da betul, tp utk 3hari je. Lepas 3 hari terus jadi core bisnes budder… giteww

Our Story
What started as a little project to help out a maid who was looking for some extra pocket money for her family during Ramadhan quickly became a phenomenon. With zero experience in F&B industry and very little money, they set out to create the BEST tasting halal Taiwanese dessert with the goal of being able to deliver them to any household in Malaysia!

Their story of hard work and perseverance serves as inspiration to anyone looking to follow their dreams. You can learn about their journey below.

How did this all begin?

When the world was hit with the outbreak of Coronavirus (COVID-19) disease in 2020, and everyone had to stay at home and was not allowed from doing any outside activities, Shazwani Hamid the founder, who is a mother of two was looking for some activities to do with her bored kids during the lockdown. They painted drawings, they baked, they cooked and they made homemade play dough and some other activities together during those times. In April 2020, Shazwani decided to make taro balls with her kids for the first time, after watching a recipe from YouTube, and fell in love instantly with the dessert! Since then, every other month, whenever she craves for it she would make them but tweaked the recipe every time, to find that perfect tasting taro balls! She combined the recipe on YouTube that she saw and the recipe that her mother once taught her when she was younger. Growing up, Shazwani tasted all sorts of delicious traditional Malaysian desserts made from scratch by her mother using only natural ingredients. So she learned the secrets and techniques of cooking many wonderful desserts from her mother. She grew up in a modest family that has always pursuing a healthy lifestyle with home cooked meals every day. So for many generations, Shazwani’s family has always been emphasising in only using natural sources of ingredients. Hence, she created TaiWani’s Dessert to introduce to Malaysians to the wonderfully natural, authentic and sumptuous Taiwanese desserts, the Malaysian way!

In April 2021, she and her husband decided to help out their maid to find some extra income by selling these delicious desserts in Ramadhan as it has been requested by Shazwani’s followers on social media to sell it for iftar – They’ve been seeing her making it since a year before on her social media, and so they would like to try the dessert. It was supposed to be a 3-day project only, but she found herself getting hundreds of requests to purchase the dessert every single day. Her passion quickly grew into a business and as the reputation of the product grew, and the response was so overwhelming, she couldn’t handle too many requests. So that’s when the idea of sharing the cake with everyone else came about. With so many people who are jobless during these trying times, instead of just helping their maid, they wanted to help out other families as well by creating a system that would allow TaiWani’s Dessert to be distributed to most household in Malaysia and let Malaysian taste their delicious dessert as well as helping out other families especially those who are impacted with this pandemic to earn extra income.

Even though they are still new, but they would continue to grow and innovate, constantly to create new products for their customers. To this day, everything they do is still homemade and handmade from scratch, freshly cooked for hours daily to ensure the natural flavor of each ingredient can be tasted in each and every spoonful. They wouldn't have it any other way!

Use magic Report

Post time 11-11-2021 12:43 AM | Show all posts
atau pam di bawa join dinner and diperkenalkan as business partner
adakah one sided love sahaja?
banyak nya duit pam jadi business partner
dgn nak support diri kat el eh sinun
sudahlah tak ada pendapatan tetap
(sbb tak potray worklife waima part time sekalipun
dgn background scammer + muflis)

sedih nya hidup kalau diusia sebegini masih ditanggung oleh parent

Use magic Report

Post time 11-11-2021 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
heythere123 replied at 10-11-2021 09:25 PM
oh, i ingatkan boifren dia tengah cakap dengan orang lain, on phone ke apa.

Apoo si kuin kepam n ...

She looked uninterested woth the conv like ader aku kesahhh?? Hahaha
Tapi kemain ko terbang jauh utk abg keris tu. Mayb kepam x interested with the topic kot.

Use magic Report

Post time 11-11-2021 01:44 AM From the mobile phone | Show all posts
kekgebu replied at 10-11-2021 11:42 PM
Nah uols, salasilah penubuhan taro budder
Yg penting dia buat dulu gentel ngn anak2 lepas tgk utube. ...

Panjang nye mls nk bace baddah punye ayat.
Tp uols tq tlg copy paste kan.

Use magic Report

Post time 11-11-2021 01:45 AM From the mobile phone | Show all posts
-Suri- replied at 10-11-2021 04:53 PM
Kakpam still follow budder dgn kakak dia tp diorg tak follow kakpam dah.

X follow or kepam remove.
Nk post mengundang kan..

Use magic Report

Post time 11-11-2021 01:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Nadiabella replied at 10-11-2021 06:52 PM
Daring betul pam...belum kenal sgt dgn si keris ni..dah terbang kat sana...kalau dah kat sana..tak k ...

Kt sane xde tuhan kot bg kepam

Nti kepam post satu gmbr bertelekung ye

Use magic Report

Post time 11-11-2021 01:49 AM From the mobile phone | Show all posts
kekgebu replied at 10-11-2021 07:29 PM
Sbb tak hensem kot, dia pon malu nk reveal.
Kalo dpt hot jackpot harus menayang saka

I pn rase sbb x ensem.
N tkut kene csi dgn acik forumer.
Kantoi belake nti

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 11-11-2021 01:52 AM From the mobile phone | Show all posts
ellejo replied at 10-11-2021 05:54 PM
cycle sama je.
found happines i am in love —> betrayal, tears and pain —>  get back stronger, s ...

100% betul. I want gym video pam2. Rindu nak tgk sheol lari2 angkat tong gas.

Use magic Report

Post time 11-11-2021 01:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Nadiabella replied at 10-11-2021 06:52 PM
Daring betul pam...belum kenal sgt dgn si keris ni..dah terbang kat sana...kalau dah kat sana..tak k ...

Klau x sbb tut, x ada nya kakpam nk terbang ke sana. She pon x heran dah klau org nk ckp dia sebilik since kes mekom pon dia yg provide us with gmbar baby oil dgn skirt atas kemeja tu. yg tu x shocking for me. Plg terkezut bila esok pg kena tarik troli beg mcm keluar AF mesti sheol x capai par mekom lantas kena halau

Use magic Report

Post time 11-11-2021 02:28 AM From the mobile phone | Show all posts
marlindo replied at 10-11-2021 11:22 PM
Yer bagi. Kalau nak escape tax let go je citizenship. US tax mahal wpon x kerja di us still kena b ...

Nasib la.
Biar la dia nak 20 nationalities pun, takde sapa nak heran kan? Kita heran je jantan buta mana nak kan dia je…ahaks! SELAYAKNYA dia tu kena pikir sendiri la, memekak bossbabe, independent woman, I don’t need a man in my life tapi merentan2 dengan acik porem show off BF sepelusuk dunia! Kepam, ko nak duk US tu by all means, tapi I heran, parents dia mcm support je decision dia semua nak merantau! Kalau parents I, Mampus depa tak ngaku i anak if I pi jauh tinggal kan anak2 semata nak buat “joint venture business “. Dah tau anak perangai communist memalukan nama family, Tapi tetap support…eiiiii enabler la.

Use magic Report

Post time 11-11-2021 03:03 AM From the mobile phone | Show all posts
mamaneesa replied at 10-11-2021 04:30 PM
kakpam bg syarat dah kot kalau nak bercinta dgn dia make sure wajib bwk dia jmpa kengkawan or fmly ...

Hahaha bang mekom tu dlu btul2 buat kakpam mcm org bodoh.. Dinner Christmas pun xhajakkk. Padahal kakpam dh excited dh nk pegi. Hujung2 xdiundang. Sedehhhh.. Hahhahaa

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-5-2024 02:02 AM GMT+8 , Processed in 0.326296 second(s), 42 queries .