CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3764|Reply: 20

Kerana Seorang Suspek Covid-19 Penting Diri, 10 Petugas Kesihatan Dikuarantin

  [Copy link]
Post time 18-3-2020 10:21 AM | Show all posts |Read mode

Kredit foto: FB/Google




Penularan jangkitan COVID-19 yang semakin membimbangkan sehingga kerajaan mengambil langkah Perintah Kawalan Pergerakan menjadi mimpi ngeri apabila pesakit disyaki suspek Covid-19 tidak mengambil langkah pencegahan ketika melawat klinik kesihatan untuk mendapatkan bantuan.


Tindakan mementingkan diri itu memberi kesan kepada 10 kakitangan kesihatan yang terpaksa dikuarantin.


Menurut perkongsian Faisal Firdaus di Facebook, ia umpama mimpi ngeri jadi kenyataan. Katanya, pesakit berkenaan tidak memakai topeng muka apabila mengunjungi klinik untuk mendapatkan rawatan walaupun sedar dirinya sudah dijangkiti virus terbabit.











Beban tugas semakin banyak kerana kekurangan kakitangan kesihatan

"Sepatutnya kami merawat anda, tetapi disebabkan tindakan tidak bertanggungjawab anda kami dikuarantin. Justeru, ia menyebabkan perjalanan tugas Klinik Kesihatan dan Klinik Komuniti terganggu," katanya.







Doakan kami cepat sihat agar boleh kembali bertugas










Kredit foto: FB




Semua orang sepatutnya mengambil peranan agar virus ini tidak merebak dengan cepat dan dapat ditangani segera. Jagi diri dan keluarga anda. Terus berada di rumah jika tiada perkara penting untuk keluar rumah. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-3-2020 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tu kita yg sihat ni kena pakai mask..macam aku keluar dgn member alu,aku bawakkan dia satu mask,haram dia tak pakai..dia suruh tawakal..cam keymark
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Sebab tu kita yg sihat ni kena pakai mask..macam aku keluar dgn member alu,aku bawakkan dia satu mask,haram dia tak pakai..dia suruh tawakal..cam keym ...


y sakit tu kne sedar diri n pakai mask..sbb skrg susah nak dpt kan mask..kalau sakit n xde mask,sila pakai anything y boleh tutup mulut n hidung mereka..kalau bersin,batuk ke,sila tutup mulut n hidung..

Tp salunya golongn selfish mcm ni y salu ai jmpe,xdenye dorg nak cover up..sesuka hati je hambur merata..patut dibiarkn mati hidup2
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 10:47 AM | Show all posts
Kurex replied at 18-3-2020 10:23 AM
Sebab tu kita yg sihat ni kena pakai mask..macam aku keluar dgn member alu,aku bawakkan dia satu mas ...

Pg td tgk x ramai pun pakai..mgkn stok xde atau saja x pakai..pelancong langsung x pakai..
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 10:50 AM | Show all posts
Kurex replied at 18-3-2020 10:23 AM
Sebab tu kita yg sihat ni kena pakai mask..macam aku keluar dgn member alu,aku bawakkan dia satu mas ...

yg sihat tak perlu pakai kot, kecuali kakitangan hospital yg mengendalikan kes2 covid ni..
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 11:24 AM | Show all posts
manusia yg bangang abadi mcm nilh yg menyusahkn org lain...berlaku kat kawasn perumahan kakak i...btul2 belakang rmh dia...skarang pihak polis tgh cr die...die adalah slh sorang yg menghadiri perhimpunan tabligh tu...kakak i ckp dh lama xtgk die tp 2 hari lepas ade tgk anak die duk kayuh basikal dpn rmh kakak i...semalam kakak i cuba tel isteri die xberangkat tel...rmh dieorg berkunci rapat..hopefully diorg berkurunglh dlm tu bukan p lari mana2..

adik ipar i nurse semalam die terlibat dgn saringan covid-19 ni...die ckp trun je dr van sbb dieorg dh siap sedia pakai bj khas dgn topeng...die dgr ade p.cik2 tua duk bebel...takut sangat mati sampai pakai tutup mcm tu...semua org akan mati katanya...adoi xtau dh nk explain cmne kat manusia2 mcm ni...mmg semua org mati tp kita x nak lh mati dlm keadaan mcm tu..kita nk pergi diiringi ahli keluarga..yg solat jenazah kita biarlh ramai..pergi dlm keadaan tenang...sedih tgk pengebumian mangsa yg meninggal sbb covid-19 ni...i doakan biarlah 2 je kes kematian kt m'sia ni
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Sebab tu kita yg sihat ni kena pakai mask..macam aku keluar dgn member alu,aku bawakkan dia satu mask,haram dia tak pakai..dia suruh tawakal..cam keym ...


Dh takde stok mask la kurex.. Yg 3 ply tu kalau ada yg jual pun ambik kesempatan. Harga sekotak lagi mahal drpd harga sekampit beras 10kg. Yg nipis 1ply je kot 80sen sekeping, tp tak berkesan pun yg tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 11:55 AM | Show all posts
sbb tu puak2 perasan ahli sorga ni kalo dah mampos  sbb covid besok x yah nak ber alfatihah bagai
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-3-2020 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 18-3-2020 10:47 AM
Pg td tgk x ramai pun pakai..mgkn stok xde atau saja x pakai..pelancong langsung x pakai..

Kawan mak aku boleh pulak datang lepak bersembang..dia tak tau ke apa tu kuarantin?????? Aku nak cakap lepas ni tutup je pintu
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya staff yg terlibat
Ya Allah harap2 mereka semua -ve covid
Dah la dorang fight nak servis kita semua yg sakit2 ni hari2
Kerana seekor babi bebal terlepas habis yg tak bersalah kena. Geram btul. Haaa dpt ko sekor babi
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 04:40 PM | Show all posts
Sebab sikap suka ambil mudah dan tak peduli bahayanya wabak ni
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
kerja acik akak abam cleaner pon kesian gak terdedah dgn mcm mcm. xde org nak limelight ke? kerja dh la xde pencen klo yg swasta tu, pastu terdedah ,. . .xdpt cek sbb simptom on off.lagi la. . . cukup cukup la dok limelight satu position saja. kalo acik cleaner xdak, adakah anda sebagai rakyat yg bersivik mampu membersihkan tandas, dan sebagainya utk org awam?
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 06:43 PM | Show all posts
Kesian laaa pada kakitangan yg terlibat dan family2 mereka..
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 07:09 PM | Show all posts
tapi selalunya yg cakap mati itu pasti bla2.. kalau dah tertulis mati sbb virus mati jugak etc, org tu yg lambat mati oi... Allah bagi istidraj mulut mcm xde insuran. kalau kau rasa bodoh sgt pergi cari universe yg takde dlm pengetahuan ALLAH.
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 18-3-2020 10:23 AM
Sebab tu kita yg sihat ni kena pakai mask..macam aku keluar dgn member alu,aku bawakkan dia satu mas ...

Tu bukan tawakkal, tu saje cari penyakit.
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2020 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Mask takder {:cryrun
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 19-3-2020 02:31 PM | Show all posts
Harap lepas ni perkara macam ni jadi pengajaran buat orang ramai
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 09:03 PM | Show all posts
BABI la..... menyusahkan org....  
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
mawar_mustika replied at 18-3-2020 11:24 AM
manusia yg bangang abadi mcm nilh yg menyusahkn org lain...berlaku kat kawasn perumahan kakak i...bt ...

Ehhh kalau i ade kat situ.. I sekolahkan pakcik tu... Dasarr
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 18-3-2020 10:47 AM
Pg td tgk x ramai pun pakai..mgkn stok xde atau saja x pakai..pelancong langsung x pakai..

Memang stock xde. Minggu lepas pergi 7 farmasi, dari yg kat ceruk sampai la yg besar macam alpro. Mmg habis semua. Last2 beli bateri kat mr. Diy, dapat la sekeping.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-8-2022 03:54 PM GMT+8 , Processed in 0.101426 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list