CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4220|Reply: 31

[Tempatan] Dr Rora kawan baik MAZA kata menteri ph yg pertahan mat sabu akan jadi bahan ket

  [Copy link]
Post time 4-5-2019 07:20 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Saya membaca status Timbalan Menteri PH YB Hanipa Maidin.

Saya nampak beliau seolah-olah berusaha keras untuk mempertahankan kawan separtinya yang bersolat di Iran di belakang imam syiah baru-baru.

Katanya beliau totok Ahlussunnah wal Jamaah. Saya tidak pasti siapa yang memberikannya gelaran totok Ahlussunnah itu kepada beliau. Jika benar beliau totok Ahlussunnah pastinya beliau akan alergik dengan pencela sahabat Nabi.

Dulu saya pernah menulis satu artikel menjawab tulisan beliau. Saya sertakan sekali lagi keratan karya al-Khumeini seorang tokoh agama negara Iran yang mengatakan Aisyah, Talhah dan Al-Zubair lebih jijik dari anjing dan babi.

Jika rasa tidak cukup saya boleh sertakan lagi kepada YB Hanipa nukilan dari kitab al-Khumeini yang mengatakan Abu Bakar meriwayatkan hadis palsu dari Nabi sallallah alaih wasallam untuk menyelesaikan masalah di zamannya. (YB boleh rujuk kitab-kitab al-Khumeini)

Maaf cakap YB, bagi saya gelaran totok Ahlussunnah wal Jamaah itu sepertinya gelaran syok sendiri. Sendiri rasa, sendiri bagi, sendiri pakai, sendiri perasan. Perbuatan ini sememangnya membahagiakan diri sendiri. Moga kita dijauhkan dari perasaan syok sendiri.

Manakala kisah Kristian Najran yang YB bagi itu tidaklah sahih sanadnya. Kalau nak faham kenapa daif saya boleh ajar YB ilmu-ilmu hadith walaupun YB totok Ahlussunnah wal Jamaah. Jika ia sahih sekalipun, ia tidak jadi hujah di sini. Kita berbicara tentang sikap menteri yang tidak peka terhadap sensitiviti sebahagian rakyat Ahlussunnah wal Jamaah dalam negara ini.

YB selalu mengulas tentang respect YB kepada orang lain. Saya ingin ingatkan kepada YB, jangan lupa tanya diri sendiri: Aku ini siapa yang respect?

Kerana saya takut YB jadi bahan ketawa rakyat jelata.

Berkaitan dengan Imam Jaafar Al-Sadiq pula, saya betul-betul kagum dengan kenyataan totok Ahlussunnah seperti YB. Ahlussunnah wal Jamaah tidak menganggap tokoh ini adalah tokoh syiah. Sebaliknya ulama Ahlussunnah wal Jamaah mengatakan beliau adalah tokoh Ahlussunnah wal Jamaah. Berikut kata al-Zahabi:

                  

Maksudnya: beliau (Imam Jaafar al-Sodiq) memarahi Rafidhah (syiah ekstrem) dan membenci mereka apabila beliau mengetahui mereka menyentuh datuknya Abu Bakar secara zahir dan tersembunyi. Ini tidak ada keraguan padanya. (Siyar A'lam al-Nubala', jil. 11, hal. 316)

Jika YB mencari legend yang berani tegur syiah depan-depan YB boleh tonton video di link ini:

https://youtu.be/nqUDh345L_s

(Jangan risau YB, video ini ada subtitle)

Dr Rozaimi Ramle

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 4-5-2019 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Dr Mujahid Yusof Rawa mohon respon, take note. Saya percaya, kes ini juga terkait dengan bidang tugas jabatan Datuk Seri. Apatah lagi, YB Sepang & MenHan adalah ahli tertinggi parti Datuk Seri. Kerisauan DrMaza berkenaan Islam terancam di bawah PH is real. Ini juga faktornya yang pihak Datuk Seri terlepas pandang atau tidak "ter"lepas pandang.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2019 07:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku tak selera nak solat dibelakang imam yg menghina sahabat Rasulullah. Solat belakang imam syiah satu hal, solat pakai buah kerom satu hal lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 07:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa komen Dr Zaharuddin pasal ni?  Senyap sunyi jer
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2019 08:05 AM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 4-5-2019 07:38 AM
Apa komen Dr Zaharuddin pasal ni?  Senyap sunyi jer

Tak berkutik....rasa seronok ke tgk menteri Msia solat dgn buah karom
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 08:06 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2019 08:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Menteri2 pun bukan main bekap solat blkg syiah. Gigihnya mat sabu nak solat blkg syiah. Dah tau depa tu syiah yg mkafirkn para sahabat baik ko solat sendiri2 jer.  
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 09:08 AM From the mobile phone | Show all posts
fatwa mazhab syafie tentang solat berimamkan syiah:

Albuwaithi: “Aku pernah bertanya kepada Imam Asy Syafi’i, apakah boleh aku solat di belakang orang berfahaman (syi’ah) rafidhah?”

Imam Asy Syafi’i menjawab: “Janganlah solat di belakang orang yang berfahaman Syi’ah Rafidhah, atau orang berfahaman Qadariyah, atau orang berfahaman Murji’ah!”
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2019 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Iran adalah syiah Rafidah....syiah yg memaki hamun aisyah, umar n abu bakar
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2019 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 4-5-2019 09:08 AM
fatwa mazhab syafie tentang solat berimamkan syiah:

Albuwaithi: “Aku pernah bertanya kepada Imam ...

Mintak ptd anjur buat ritual hari Asyura.. Boleh la kita pakat gi tolong bedal pisau atas belakang.. Khidmat percuma je kita bg..  Aku booking blakang abg mat..
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 09:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak sedih bila dia menang aritu
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 09:37 AM | Show all posts
memang xsah solat berimamkan syiah

mcm kristian dnegan Islam


minta Allah tunjuk siapa celaka-celaka tu sebenarnya

melayu PH barua cina hindu pariah DAP...babi bewak pendatang.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2019 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa Mat Sabu x mau mengaku syiah? Hina sangat ke syiah sampai mat sabu tak ngaku syiah? Kalau takut ngaku syiah, sah sah la syiah ni terpesong dari islam yg sebenar.   Hahahaha
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2019 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
HannahMontana replied at 4-5-2019 09:37 AM
memang xsah solat berimamkan syiah

mcm kristian dnegan Islam

ini yg kita mau, semakin ramai mufti berani bersuara. Mufti perlis, mufti pahang, ahli majlis fatwa perlis Dr Rora
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 09:44 AM | Show all posts
harizs replied at 4-5-2019 09:41 AM
ini yg kita mau, semakin ramai mufti berani bersuara. Mufti perlis, mufti pahang, ahli majlis fatw ...

Lantikan bangang ,ternyata PH pandai cakap ,pandai cari salah...menipu,menipu,menipu
menteri2 PH timbalan-timbalan semuanya bala untuk rakyat

rakyat akan kenang PRU14 sebagai PRU paling terhancing menyakitkan hati...tiada keampunan disitu.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
takde ke mana mana PU tulis syiah penghina sahabat nabi ni syaithon..?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2019 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Seelok2nya syiah2 melayu ni pn ikut la syiah iran tu, kumpul taik imam maksum korg tu, lps tu mkn mcm kt iran lubnan buat.. baru la betul2 taat..hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 01:04 PM | Show all posts
Asdan replied at 4-5-2019 09:55 AM
tanya aja ya

cuba tengok ayat ni

syiah tu maksudnya pengikut lardlm ayat tu mksudnya pengikut nabi ibrahim

ada juga ayat syiah tuk pengikut nabi isa dlm quran dlln..



Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ajinomotonosuga at 4-5-2019 04:46 PM
harizs replied at 4-5-2019 09:41 AM
ini yg kita mau, semakin ramai mufti berani bersuara. Mufti perlis, mufti pahang, ahli majlis fatw ...


Jaga jaga yg amik kesempatan

Yakni WAHABI

Ko dapati konon hero yg lawan syiah..ajak benci syiah ni ujung ujung is wahabist

Ko notis baik mesia or indon..wahabi ni ramai ostad muda muda.. mcm syiah depa cuba penguasa dan akhir jadi pemerintah

Senang nk tau syiah or wahabi...kedua dua ni kuatttttttt kutuk satu sams lain..nothing to do with islam..purely power struggle nk jadi yg ada kuasa

Yg bahaya..dedua munafik or MUSUH DLM SELIMUT

Yg syiah nyorok blakang AHLUL BAYIT

Yg wahabi nyorok blakang SALAF

Aku tau game depa but i think korang mayb jahil

Ingat syiah ingat sapa tu ahlul bait

Ingat wahabi..ingat sapa tu salaf

Imam as syafie r.a...dia kira salaf gak

Jaafariyah...syiah ini di ikhtiraf ahli sunna gak oleh al azhar mesir tu ha

So korang kne terperinci..bukan main kaut je

Dlm gomen baik bn or ph..wahabi bersarang kuat..tenguk camna ler ni control perlis

Di masa sama syiah nk brrkuasa gak..kuat dlm Pas duluu...bawak sepandok muke khoemini..mat sabun bkn main puji Hezbullah..ni iran stooge in lebanon konon lawan israel..puihhhj

Iran sekutu israel..yg ahli sunna sme dia nk bunuh n israel tau..so israel la ni arab saudi kawtim..bijak yahudi

Korang too ignorant the bigger picture laaaa

Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 11:21 PM From the mobile phone | Show all posts
CharlesDera replied at 4-5-2019 08:06 AM

X berani tgok start 0:05
Apa jd bdk tu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-10-2022 03:56 AM GMT+8 , Processed in 0.127145 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list