CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1923|Reply: 18

Pak ali dan pari2 tasik

[Copy link]
Post time 7-4-2019 11:36 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.

Pari Pari: "Kenapa dengan kau?"
Pak Ali: "Kapak aku terjatuh ke dalam tasik."

Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.
Pari Pari: "Inikah kapak kamu? "
Pak Ali: "Tidak."

Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.
Pari Pari: "Inikah kapak kamu?"
Pak Ali: "Tidak, kapak aku buruk sahaja."

Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.
Pari Pari: "Inikah kapak kamu?"
Pak Ali: "Ya, itulah kapak buruk aku."

Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.

Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali..

Pari Pari: "Kenapa kau bersedih?"
Pak Ali: "Isteriku jatuh ke dalam tasik."

Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Christina Aguilera.
Pari Pari: "Inikah isteri kau?"
Sambil menangis Pak Ali menjawab... "Ya, itulah isteriku..."

Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".

Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Christina Aguilera... kau akan bawakan pula Britney Spears... Kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku... Bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku.. Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua.."

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2019 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedar diri juga pak ali ni kan ..
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2019 01:11 AM From the mobile phone | Show all posts



Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2021 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
.        
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:41 AM | Show all posts
hehehehehheehhehe
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 07:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Ahahaha nasib baik pak ali sedar diri
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 10:43 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 10:45 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Ceh..hahhahahaja
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:31 PM | Show all posts
ini lah kita panggil demokrasi terpimpin hahahaa
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus pak ali hahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Mujur sedar diri, kalau pak ali jujur jugak, jadi filem madu 3 la  hahahaha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Pak ali mujur pak ali sedar....hmmm
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 04:01 PM | Show all posts
  
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Jujur dan sedar diri
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
bagussss pak ali
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2021 04:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Wahh pak Ali sedar diri
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Lawak & Santai



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

22-5-2022 07:20 AM GMT+8 , Processed in 0.112330 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list