CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2542|Reply: 8

Selalu Sembelit? Urut Bahagian Ini Mampu Selesaikan Derita Anda Selamanya

[Copy link]
Post time 3-11-2016 04:53 PM | Show all posts |Read mode
Sumber Foto: www.belmarrahealth.com




Selalu sembelit? Oh tidak, memang sangat menyusahkan dan dalam masa yang sama menyakitkan.


Orang yang pernah mengalaminya pasti tahu bagaimana rasanya duduk di dalam tandas untuk masa yang lama namun tetap juga sukar membuang air besar.


Ada banyak cara yang boleh dicuba untuk mengatasi sembelit seperti menggunakan ubat-ubatan malah ada juga yang makan buah pisang atau betik namun itu semua boleh dilakukan untuk mencegah sahaja.




Selalu Sembelit? Urut Bahagian Ini Mampu Selesaikan Derita Anda Selamanya



Bagaimana pula situasinya jika sudah terlanjur sembelit? Sebenarnya mudah, hanya dengan mengurut bahagian yang dipanggil Perineum, iaitu bahagian di antara dubur dan alat sulit.


Menurut Journal of General Internal Medicine, menekan atau mengurut bahagian tersebut dapat membantu melancarkan proses membuang air besar.






Kajian yang dijalankan kepada 100 orang yang mengalami sembelit mendapati cara ini dapat membantu melembutkan najis.


Sebelum ini cara tersebut sering diamalkan oleh wanita hamil untuk mengurangkan kesan koyakan semasa melahirkan.


Jadi bagi mereka yang mengalami sembelit bolehlah cuba kaedah yang dicadangkan ini, senang sahaja kan? -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-11-2016 05:04 PM | Show all posts
Kurang makan makanan yang mengandungi fibre pun mudah mengundang sembelit
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2016 06:25 PM | Show all posts
euwwww. picit mane tuh. balik opis nak cubalah
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2016 06:40 PM | Show all posts
hmmmm kat mana bahagiannya tu?? xdpt byg
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2016 06:53 PM | Show all posts

Bagaimana pula situasinya jika sudah terlanjur sembelit? Sebenarnya mudah, hanya dengan mengurut bahagian yang dipanggil Perineum, iaitu bahagian di antara dubur dan alat sulit.


tt macam berpengelaman je. mohon demo

Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2016 06:54 PM | Show all posts
cik-jaja replied at 3-11-2016 06:40 PM
hmmmm kat mana bahagiannya tu?? xdpt byg


google dik. jelas dan nyata gambarnya
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2016 06:57 PM | Show all posts

@mbaksusi  kerap sembelit..tolong sahkan betul ke petua ni.silap2 picit terjolok ke tempat x sepatutnya. haru
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2016 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
bideo mana bideo...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-11-2016 12:45 PM | Show all posts
minum susu sblm tido.. esok bangun memang lancarrrrrr je membuang. works for me everytime
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 01:33 AM GMT+8 , Processed in 0.203876 second(s), 31 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list