CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2874|Reply: 37

Trump Janji Segera Usir Pendatang Asing Jika Angkat Sumpah

[Copy link]
Post time 28-8-2016 12:32 PM | Show all posts |Read mode
Oleh : Dean BZ


CALON presiden Republikan, Donald Trump. - Foto Reuters



WASHINGTON: Calon presiden Republikan, Donald Trump, berjanji akan mula mengusir golongan pendatang tanpa izin sebaik mengangkat sumpah menduduki Rumah Putih.


"ada hari pertama, saya akan segera mula mengusir pendatang tanpa izin dari negara ini, termasuk menghalau ratusan ribu penjenayah yang dibebaskan dalam komuniti Amerika Syarikat oleh pentadbiran Presiden Barack Obama dan calon presiden Demokrat, Hillary Clinton," katanya di Des Moines, Iowa.


Clinton berkhidmat sebagai Setiausaha Negara Amerika ketika penggal pertama Obama. Bakal presiden seterusnya akan mengangkat sumpah pada 20 Januari.


"Saya akan membina tembok besar, melaksanakan e-pengesahan seluruh negara, menghalang pendatang tanpa izin mendapat kebajikan dan kelayakan dan membangunkan sistem pengesanan keluar masuk untuk memastikan mereka yang tinggal melebihi visa diusir segera," katanya.


Hartawan dan bekas bintang realiti televisyen itu, memakai topi besbol berwarna putih, berkata jika tidak menguat kuasakan tarikh akhir visa, Amerika akan mempunyai sempadan terbuka.


"Undian untuk Trump adalah undian mendapatkan negara yang ada undang-undang, undian untuk Clinton adalah undian untuk sempadan terbuka," tegasnya.


Trump juga merayu undian penduduk kulit hitam, berjanji membantu mereka mencari kerja.


"Setiap kali penduduk Afrika Amerika, atau rakyat lain, hilang kerja kepada pendatang tanpa izin, hak rakyat Amerika sudah dicabul," katanya.


Terdahulu, Donald Trump sering dikecam dan tidak disenangi ramai kerana sikapnya yang sering mewujudkan Islamphobia. - CARI






Sumber - AFP
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-8-2016 12:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Usir ja. Tengok apa jadi kat Malaysia, jenayah makin hari makin tinggi disebabkan kehadiran pendatang yang dah dapat PR dan beranak pinak.
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
So boleh usir bini dia sekali?
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
zeed replied at 28-8-2016 03:20 PM
So boleh usir bini dia sekali?

Hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 03:53 PM | Show all posts
Kemain nak buat tembok besar khenn.
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 04:00 PM | Show all posts
Tump ni dah menang jd  presiden ke? ketinggalan keretapi pulak
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 04:40 PM | Show all posts
bangkem sokong donald trump
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 05:00 PM | Show all posts
Cakap orang business memang cam tu ala raja lelong hasilnya ikut nasib le nanti
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-8-2016 06:25 PM From the mobile phone | Show all posts
deathacker replied at 28-8-2016 04:00 PM
Tump ni dah menang jd  presiden ke? ketinggalan keretapi pulak

US presidential election 8th November 2016. Motip aku hafal date  
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Usir jangan tak usir...
Datang negara orang bawa perangai sial mereka...
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 07:13 PM | Show all posts
Tup tup tup, kedua-dua calon gagal jadi President sebab berlaku sesuatu yang tak terduga, Obama declare darurat, dia berkuasa lagi sampai darurat tamat....
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Ala baru verangan nk migrate ke states...
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Donald Duck kwek kwek kwek ni bukan main lagi nak uair sana sini, anti islam yg terang-terangan. Kalau dia naik dasar US akan jd lebih teruk, Zionist akan dapat bnyk lg bantuan, silap siket akan declare war alarm. Harap Clinton akan menang jk tdk doniya akan jd lg teruk dek penangan Donald Duck mulut puaka
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 08:02 PM | Show all posts
boyagombak replied at 28-8-2016 07:57 PM
Donald Duck kwek kwek kwek ni bukan main lagi nak uair sana sini, anti islam yg terang-terangan. Kal ...

boleh bagi bukti yang mengatakan trump anti islam?
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 08:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Minta2 kartun ni wat la episod khas ttg dakwaan doj... nak tahu plot twist yg akan dtg..  

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 08:35 PM | Show all posts
harap2 pemimpin negara ni pon ada visi cam dia. Meluat tul aku tgk foreigners ni kat sini, pulak tu berlagak cam negara depa.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-8-2016 08:37 PM | Show all posts
RatuDunia94 replied at 28-8-2016 07:48 PM
Ala baru verangan nk migrate ke states...

ai rasa migrate secara legal trump tak kisah kot sis
dia tak suka immigrant yg masuk us secara haram kot
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
mesmerize replied at 28-8-2016 08:37 PM
ai rasa migrate secara legal trump tak kisah kot sis
dia tak suka immigrant yg masuk us secara ...

Kalo scr halal sah2 la iols x layak cuolszahh...  
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 09:00 PM | Show all posts
Saya akan membina tembok besar, melaksanakan e-pengesahan seluruh negara, menghalang pendatang tanpa izin mendapat kebajikan dan kelayakan dan membangunkan sistem pengesanan keluar masuk untuk memastikan mereka yang tinggal melebihi visa diusir segera


kalo ai rakyat US, haruslah terpesona dgn janji acik Trump nih. You go pakcik

Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau kt malaysia..sure menang sbb org menyamps dgn pemimpin yg dok bawak masuk suku sakat dia
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-2-2023 12:49 PM GMT+8 , Processed in 0.125520 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list