View: 2266|Reply: 3
|
Pernah tak experience ngan DIGI si hantu kuning?
[Copy link]
|
|
Salam,
Korang pernah tak experience ngan si hantu kuning DIGI ni?Baru2 ni,bil my mom mencecah sampai RM280..katanya caj menggunakan internet.padahal telefon mak aku stakat WAP servis jer pun..mcm x logik plak.dh try ckp ngan DIGI Consultant, diorang beriya ckp mak aku surf internet gune phone tp blh plak nk bg discount 50%(nampak sgt menipu). Giler x giler..skrg dh kne barred sbb xnak bayar..camane nk deal ngan diorg ni yer?AKU MMG XNAK BAYAR KAT KO LAH HANTU KUNING!! {:4_503:} :@ |
|
|
|
|
|
|
|
Salam.
Adik aku keje kat maxis. Dia pon selalu gak dapat aduan dari pengguna tentang bil mahal sebab guna internet. Tapi kebanyakknnya, mmg customer tu guna internet pon tapi tanpa pengetahuan pengguna tu sendiri. Charge internet berdasarkan pay per use ni mmg mahal dan tak bergantung langsung dengan kelajuan internet yg ada pada hempon. Sebab dia charge berdasarkan data.
Kadang2, customer ni tertekan dan ter-run aplikasi2 yg guna internet. Dan kadang2 aplikasi ni di-run secara background yg pengguna pon tak perasan. Kalau mak TT guna smartphone, bleh off kan function mobile network. Kalau pakai hempon biasa, mungkin bleh uninstall aplikasi yg ada kena guna internet ni. |
|
|
|
|
|
|
|
selama ni pakai x pnh lak charge internet..mcm x logik plak.bknnya phone yg blh gune wifi..yg peliknya ade dua transaction jer yg reach rm100++..yg lain 30cent,40cent(which is sbnrnya charges sbb terima mms/sms dr 3rd party)..nk menipu pun agak2 lah kan.. |
|
|
|
|
|
|
|
2 hr lps, pg digi centre kt sunway utk selesaikan mslh ni..and aku mmg mati2 xnak byr.diorg simply adjust bill tu(deduct 2ratus lbh) n srh byr call charges jer tanpa byr cite..nmpk sgt menipu kan..klu aku ni jenis x kisah(x peduli lah aku pakai ke tdk,byr jer ikut bill tu),kayalah DIGI dpt pelanggan mcm tu..
p/sIGI,jgn tipu org tua blh? |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|