|
PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) berjaya menyelesaikan 100 peratus aduan dibuat orang ramai pada 2011, sekali gus mengulangi pencapaian sama seperti tahun sebelumnya.\rKetua Setiausahanya, Tan Sri Mahmood Adam, berkata KDN menjadi kementerian paling banyak menerima aduan berbanding 24 kementerian lain berdasarkan laporan Biro Pengaduan Awam (BPA) bagi tempoh 1 Januari hingga 31 Disember 2011. \r\n\n\n\n\r Katanya, daripada 1,356 aduan yang diterima KDN ada 2011, hanya 738 aduan didapati berasas, manakala baki 618 lagi tidak benar. \r\r\n\n\n\n\n “Polis Diraja Malaysia (PDRM) berada pada kedudukan teratas dengan 842 aduan, diikuti Jabatan Imigresen berada di kedudukan kelima (5) dengan rekod 281 aduan. \rBPA juga mendedahkan lapan agensi dan jabatan Kerajaan Persekutuan yang menerima aduan tertinggi sepanjang tahun lalu.
[Source] [Go Back to Citizen Journalist] [Pump!]
|
|