|
kisah nyer gini...pagi tadi dalam kol 945pg...saya n somi pegi PB (Public Bank) untuk dapatkan penyata akaun.kita orang tak suka online banking sebab rasa x selamat.Sampai PB puchong..memang ramai,tapi service tetap cepat..somi tanya kat customer service cara2 nak apply penyata akaun.pastu staf PB bg borang suruh isi dan amik nombor giliran.pas isi x sampai 2minit..nombor kita orang di panggil..so far xder masalah n staff yg handle kita orang ok,bila check sistem...dia suruh kita org pegi PB cawangan kita buka akaun.ok lah..kita org paham tue prosedur pihak bank.sblm kita orang keluar,somi sempat tanya..penyata akaun nie boleh dapat arinie ker?staff tue cakap,yup arinie gak..so bergerak lah kita org pegi cawangan PB kat subang jaya..
setibanyer,kami kat sana...orang ramai..dan sume orang pakat beratur dalam garisan yang disediakan (mungkin sistem giliran pihak PB rosak kot)cam besa somi saya amik n isi lagi skali borang memohon untuk mendapat penyata akaun selama 5 bulan..pas isi..staff PB amik terus lipat dan letak kat rak yang berdekatan dengan dia..n dia cakap proses pengeluaran penyata akaun nie mengambil 3 hari waktu bekerja..pe hal lak..kat puchong cakap on the spot boleh dapat...tapi bila kat subang satff tue cakap amik masa 3 hari waktu bekerja...
kebetulan somi saya memang amat memerlukan penyata akaun tue dengan segara..pas argue,staff tue cakap ok lah boleh amik pas kol 1 tgh ari..tue pon pas dia cakap ngan org atasan dia...n kita orang kena bayar extra RM6 untuk penyata akaun selama lima bulan..kalo ikotkan hanya RM20..xperlah yang tue redha jer sebab memang memerlukan sangat2 penyata akaun tue...
persoalan saya disini...nape bank yang sama tapi mempunyai prosedur yang berlainan atau di sebabkan cara pemakaian kita orang yang agak simple ( datang pakai selipar jepun jer) tue yang dia boh layan...kwn2 ader pengalaman cam saya x?
p/s : mod try search topic nie cam xder..kalo ader merge yer....tq mod.. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
saya pernah pergi branch mintak bank statement (kes urgent jugak nie)..bukan branch saya pun, sebab branch saya jauh dari opis. cust service tu baik betul...dia suruh saya login online, pastu dia print kan bank statement saya, and then dia suruh manager dia sign certified true copy....tapi ni kat maybank la... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 2# xterra
yup...maybank kalo minta penyata akaun kena online..lagi mudah n cepat.. kat PB xder lak dia suruh online..tapi kalo online pon mungkin x kot...pobia,takut kena spam... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|